به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۸ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۷۹۳۱۵

نرخ‌ اجاره‌ پرتقاضاترین‌ آپارتمان‌های تهران

گروه اقتصادی: درحالی که در ماه‌های آینده تقاضا در بازار اجاره افزایش می‌یابد، میانگین نرخ اجاره بهای واحد‌های 65 متری در شهر تهران حدود دو میلیون تومان است.
با توجه به افزایش قیمت خانه و بهای اجاره‌ها در طول سال های اخیر، تقاضا برای واحد های کوچک افزایش چشمگیری داشته است. تا جایی که در پی بالا رفتن قیمت خانه،کاهش قدرت خرید مردم و افزایش سالانه میزان اجاره‌بها روز به روز به تقاضای واحدهای کوچکتر افزوده شده است. طبق گفته مشاوران املاک، با وارد شدن به فصل جابه جایی تقاضا برای اجاره این واحدها افزایش چشمگیری می‌یابد، به گونه‌ای که بیشترین میزان معاملات در املاک مربوط به جابه‌جایی و اجاره این واحدهاست.

بر همین اساس بازار مسکن در بخش اجاره مورد ارزیابی قرار گرفته و با توجه به اینکه قدرت بیشتری برای اجاره واحدهای کوچک وجود دارد قیمت این واحدها در نقاط مختلف شهرتهران بررسی شده وقیمت آن ها به شرح زیر است:

یک واحد آپارتمان 65 متری واقع در خیابان گلبرگ همراه با پارکینگ و انباری به قیمت 47 میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود که معادل پرداختی ماهانه آن با در نظر گرفتن 30 هزار تومان برای هر یک میلیون تومان ودیعه در بازار مسکن، یک میلیون و 410 هزار تومان است. یک واحد آپارتمان 65 متری واقع در بلوار فردوس غرب، خیابان سازمان برنامه به قیمت 50 میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود که معادل پرداختی ماهانه آن یک میلیون و 500 هزار تومان است.

یک واحد آپارتمان 65 متری واقع در خیابان ولیعصر روبه‌روی پارک ملت به قیمت 20 میلیون پول پیش و دو میلیون و 500 هزار تومان اجاره داده می‌شود که معادل پرداختی ماهانه آن سه میلیون و 100 هزار تومان است. یک واحد آپارتمان 65 متری واقع در خیابان تهران پارس، فلکه سوم، یک خوابه، همراه با پارکینگ و انباری به قیمت 25 میلیون تومان پول پیش و یک میلیون تومان اجاره در نظر گرفته شده که معادل پرداختی ماهانه آن یک میلیون و 750 هزار تومان است.

یک واحد آپارتمان 65 متری واقع در خیابان آفریقا، همراه با پارکینگ، انباری و آسانسور به قیمت 110 میلیون تومان، رهن کامل داده می‌شود که معادل پرداختی ماهانه آن سه میلیون و 300 هزار تومان است. یک واحد آپارتمان 62 متری واقع در خیابان مجیدیه شمالی، همراه با پارکینگ و انباری و آسانسور به قیمت 55 میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود که معادل پرداختی ماهانه آن یک میلیون و 650 هزار تومان است.

یک واحد آپارتمان 65 متری واقع در خیابان کتابی، جلفا، دوخوابه همراه با پارکینگ و انباری به قیمت 18 میلیون تومان پول پیش و یک میلیون و 600 هزار تومان اجاره در نظر گرفته شده که معادل پرداختی ماهانه آن دو میلیون و 140 هزار تومان است. همچنین یک واحد آپارتمان 62 متری واقع در خیابان استخر، خدابنده، یک خوابه همراه با پارکینگ به قیمت 30 میلیون تومان پول پیش و 650 هزار تومان اجاره داده می‌شود که معادل پرداختی ماهانه آن یک میلیون و 550 هزار تومان است.

متراژ منطقه امکانات قیمت (معادل پرداختی ماهانه)
65 متر خیابان گلبرگ پارکینگ و انباری یک میلیون و 410هزارتومان
65متر بلوار فردوس غرب، خیابان سازمان برنامه - یک میلیون و 500هزارتومان
65 متر خیابان ولیعصر، روبه‌روی پارک ملت - سه میلیون و 100هزار تومان
65 متر خیابان تهران‌پارس، فلکه سوم یک خوابه، پارکینگ و انباری یک میلیون و 750 هزار تومان
65 متر خیابان آفریقا پارکینگ، انباری و آسانسور سه میلیون و 300 هزار تومان
62 متر خیابان مجیدیه شمالی پارکینگ، انباری و آسانسور یک میلیون و 650 هزار تومان
65 متر خیابان کتابی، جلفا دوخوابه، پارکینگ و انباری دو میلیون و 140هزار تومان
62 متر خیابان استخر، خدابنده یک خوابه، پارکینگ یک میلیون و 550 هزار تومان
مرجع : ایسنا