به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۰۲
 
۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۷ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۷۸۰۱۹
معیار عزل و نصب‌ها خواست نمایندگان شده است!

زیباکلام: آقای روحانی باید دقت کند که ...

زیباکلام: آقای روحانی باید دقت کند که ...
گروه سیاسی-رسانه‌ها: صادق زیباكلام استاد دانشگاه تهران در روزنامه آرمان نوشت: با توجه به این ‌که دولت آقای روحانی وارد نیمه دوم خود شده، به نظرمی‌رسد نیازمند اصلاح و ترمیم کابینه است. در این میان لزوم تغییر وزیر کشور بیش از سایر وزرا شنیده می‌شود؛ باید توجه داشت طی یک قرارداد نانوشته، آقای روحانی وزارت کشور خود را به اصولگرایان داد که شاید در برابر آن، اصولگرایان تعامل بهتری با دولت داشته باشند اما با وجود این که مهم‌ترین پست و وزارتخانه در اختیار اصولگرایان قرار گرفت نمایندگان مجلس خواست رئیس‌‌جمهور را مدنظر خود قرار ندادند. آقای روحانی به این توافق نانوشته پایبند است ولی اصولگرایان به تعهد خود در طول زمان عمل نکردند.

در حقیقت جریان جبهه پایداری مدیریت سیاسی مجلس نهم را در برخی مقاطع حساس در دست گرفت و از جمله درجریان استیضاح آقای فرجی‌دانا اجازه رأی اعتماد به وزیر مدنظر آقای روحانی را نداد. همچنین در دو سال گذشته رفتار خوبی در جهت حمایت از آقای روحانی از طرف مجلس مشاهده نشده است لذا دلیلی ندارد که آقای روحانی مهم‌ترین وزارتخانه خود را در اختیار اصولگرایان قرار دهد. البته اشکالی ندارد که یک اصولگرا وزیر دولت یازدهم باشد؛ بلکه اشکال از زمانی به وجود می‌آید که بخشی از عزل و نصب‌ها تحت‌تاثیر نظر نمایندگان حوزه‌های انتخابی صورت بگيرد و معیارهای خوبی هم برای انتصاب در استان‌ها در نظر گرفته نشده باشد؛ نه معیار تجربه و نه معیارمدیریت و نه هیچ معیار دیگری. تنها معیار در نظر گرفته شده، خواست نمایندگان مجلس باشد! حال اگر عزل و نصب‌ها به‌گونه‌ای بود که افراد منصوب‌شده قدرت مدیريت خوبی داشتند بسیار مطلوب بود اما برخی از عزل و نصب‌های صورت گرفته ازنظر مدیریت و قدرت اجرایی ضعیف هستند یا اینکه در مورد برخی از مسئولان این انتظار وجود دارد که این افراد جای خود را به اشخاص باتجربه‌تر و دارای قدرت مدیریت قوی‌تری دهند؛ نه به ‌واسطه اینکه این مدیران در دوران احمدی‌نژاد مسئولیت گرفته‌اند بلکه به ‌واسطه‌ این که به طور کلی فاقد توان اجرایی هستند.

ایرادی وارد نیست کسی در زمان آقای احمدی‌نژاد سمت گرفته، اکنون نیز در پست خود ابقا شود اما ابقا بر پست بايد مشروط بر این‌ باشد كه شخص توان اجرایی داشته باشد. زمانی که فلان مدیر با بدنه اجرایی دولت آقای روحانی نزدیکی ندارد، چرا باید با گذشت نزدیک به دو سال همچنان در پست خود ابقا شود؟! مجموعه‌ این موارد باعث شده که برخی فعالان اصلاح‌طلب و ستادهای آقای روحانی خواهان تغییر رویکرد وزارت کشور باشند. آقای روحانی باید دقت کند اگر می‌خواهد دو سال آینده بدون مشکل رأی اکثریت مردم را به دست آورد از وزرای کارآمدی استفاده کند که بتوانند رضایت فعالان سیاسی و بدنه‌ اجتماعی حامی دولت را کسب کنند.

مسلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۷ ۱۰:۲۰
مثل اینکه ما در این مملکت زندگی نمی کنیم ؟!! (303914)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۷ ۱۱:۱۳
اتفاقا" ما برای "رای دادن " و گفتن" دریغ از پارسال" در این مملکت زندگی می کنیم! (303918)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۷ ۱۰:۴۲
آقای روحانی لطفا بیشتر دقت کن! (303915)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۷ ۱۱:۰۹
آقای زیبا کلام آمریکا ستیزی را محملی برای ابقائ برقدرت میداند
ولی کس که بخواهد خودش را حفظ کند مثل عربستان - قطر - کویت و...
اول باید از سیاستهای امریکا پیروی کند
ودرثانی حرفی برای گفتن در دنیا نداشته باشد
اگر حمایت از امریکا و غرب داشته باشد موضعی دارد
برای اینها مظلوم و ظلم مفهومی ندارد (303916)
محمد
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۲۷ ۱۲:۰۸
جالب اینجاست ک اگر حق مردم ایران خورده شود مردم ما مظلوم نیستند اما دیگران تقی ب توقی بخورد مظلوم اند...این نشانگر ان است ک حتی حمایت شما از مظلومان هم بر اساس احساس انسانی نیست بلکه صرفا پیرو یک سری رسانه هستید ک سعی میکنند مشکلات مردم ایران را سر پوش بگذارند و بقیه را بزرگ کنند وگرنه ما هم کم بدی ندیدیم چرا صدای شما فقط برای دفاع از حقوق دیگران بلند است ولی برای ملت خودتان...
در ضمن کسی نمیگوید امریکا دوست و رفیق شفیق است اما حرکات بیخو بی هدفی ک شکل گرفت و باعث موضع گیری کشور ها و سازمان ب اع (303927)
تنها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۷ ۱۱:۱۰
مطمئنا دود این ندانم کاریها اول به چشم ملت و بعد به چشم آقای روحانی خواهد رفت (303917)
ایرانیم
United States
۱۳۹۴/۰۲/۲۷ ۱۱:۳۲
آقای زیباکلام اینکه بر خلاف شعار رییس جمهور بوده ...
یعنی شما می خوای بگی رییس جمهور به جای کلید از داس استفاده کنند...

یعنی شما میگی اقوام رییس جمهور اتوبوسی وارد کابینه شدن...
یعنی شعارها همش عوام فریبی بود برای گرفتن رای (303920)
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۷ ۱۱:۴۵
آقاي روحاني نظرات نخبگان را فراي ملاحظات سياسي قرا دهيد.
اكثريت راي شما در حقيقت نه به تفكرات اقليت بوده .
از افرادي كه وصل به اقوام و سياست مداران و ...... استفاده نكنيد . از افراد مطرح در تخصص استفاده كنيد .
مثلا وزارت راه و شهر سازي را با دقت فراوان از اهل فن انتخاب كنيد و يا وزارت آموزش و پرورش را از فردي توانا و داراي ايده مشخص استفاده كنيد و.... (303923)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۷ ۱۲:۲۰
اگر تصور کنيم که جناب روحاني در فکر مردم است و به رأي و نظر مردم پايبند، بنظرم خيلي خوش خيال هستيم! نشان دادن ارادت به ملت، صرفا" بشکل بيان زيبا و حرف قشنگ زدن، مشکلي از مشکلات مردم را حل نميکند، بلکه چون بصورت عملي، هيچ اتفاقي نمي افتد، برعکس، اين تصور را در اذهان متبادر ميکند که قصد خداي ناکرده عوام فريبي در ميان است! (303928)
مهدی
Germany
۱۳۹۴/۰۲/۲۷ ۱۲:۴۰
وزارت کشور پاشنه آشیل دولت (303930)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۷ ۱۲:۵۳
زنده باد زیبا کلام (303933)
داریوش بزرگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۷ ۱۳:۰۳
روحانی از سیاست یکی به نعل یکی به میخ استفاده میکند
در انتخابات مجلس اگر اکثریت دست طرفداران روحانی بیفتد
وزرا و مدیران ناکارامد رو میتونه عوض کنه و میشه امیدوار بود
که وضعیت کشور یک مقدار بالانس بشه وگرنه همین آش هست
و همین کاسه (303936)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۷ ۱۳:۱۳
متاسفانه روز به روز داره بدتر میشه
رئیس جمهور محترم به جای اینکه به خواسته های کسانی که در انتخابات و رسیدن آقای روحانی به رئیس جمهوری از جان مایه گذاشتند و هزینه کردند توجه و رسیدگی کنه دارن نظرات و خواسته های کسانی رو اجرا میکنن که مدام در حال خراب کردن چهره دولت و شخص رئیس دولت و چوب کردن به لای پره پیرفت و حل مشکلات دولت هستند . خلاصه مردم و خلق کنندگان حماسه ملی - مردمی 24 خرداد 92 بسیار از این موضوع ناراحت هستند و از اینکه بعد از دو سال هنوز وعده ها محقق نشده ناراحتند (303937)
پورامینی(محمدی) همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۷ ۱۵:۱۳
دکتر روحانی چنانچه خواسته باشدرای اکثریت را همچنان دردست داشته باشد بنظر میرسد علاوه بر اینکه حتما ضروری است به نقش درامدی طبقات پائین ومتوسط که سهم قابل توجه ای ازسبد رای ایشان راتشکیل دادند در فرایند تولید ملی بپردازد بگفته دکتر زیبا کلام باید رضایت فعالان سیاسی وبدنه اجتماعی حامی خودراکسب کند...ادامه (303950)
پورامینی(محمدی) همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۲۷ ۱۵:۲۲
هرچندنمایندگان محترم مجلس همکاری درخور وبایسته و بواقع قابل انتظاری قبلا در موضوعات هسته ای و فرهنگی ودانشگاهی با دولت تدبیر وامید نداشتند دولت محترم نیزمشاهده گردیدانگیزه قوی درلابی کردن برای به کرسی نشاندن موضوع نشان نداد که بدان انتقاد وارد است (303951)