به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ساعت ۲۱:۲۷
کد مطلب : ۶۱۴۵۹

رييس‌جمهور: توافق نهایی نزدیک است

گروه سياسي: دكتر حسن روحانی با اشاره به مذاکرات وین میان ایران و کشورهای ۵+۱ گفت: منطق‌ها به هم نزدیک شده و شکاف‌های بسیاری برداشته شده است.
رييس‌جمهور: توافق نهایی نزدیک است
رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر که از شبکه دو سیما پخش شد با بیان اینکه درست است که به توافق نهایی نرسیدیم اما برای توافق گام‌هایی رو به جلو برداشته شده است. منطق‌ها تا حدودی به یکدیگر نزدیک شده و بسیاری از شکاف‌ها برداشته شده است. رئیس جمهور تصریح کرد: مسیرهای پیش روست که باید آنها را طی کنیم؛ آنچه امروز توافق شده به معنای این است که شرایط توافق ژنو تا چندماه دیگر باقی بماند. حجت‌الاسلام روحانی در ادامه سخنان خود گفت: البته آنچه امروز توافق شده است قرار است برای چند ماه باقی بماند نه اینکه فقط این توافق ژنو چند ماه باقی بماند بلکه برای فرصت ادامه مذاکره برای دستیابی به هدف نهایی و توافق نهایی باقی بماند و این امری است که همه بر روی آن توافق دارند.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه ملت ایران در این مدت موفق و پیروز بوده است، تصریح کرد:‌ ملت ایران پیروز خواهد شد و به پیروزی نهایی خواهد رسید و من هیچ تردیدی در توفیق این راه ندارم و هیچ راهی برای دنیا جز مذاکره با ملت ایران وجود ندارد و این راه مذاکره به توافق نهایی در امروز یا فردا منجر خواهد شد. روحانی ادامه داد: توافق یک مرحله دارد که شامل بحث‌ها و گفت‌گو‌ها می‌شود و در این زمینه پیشرفت‌های خوبی بوده است اما یک مرحله و یک قسمت اینجایی است که تفاهم‌نامه‌ها بر روی کاغذ به توافق قطعی تبدیل می‌شوند که ما با این امر کمی فاصله داریم.