به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۵۸۸۵۹
امام حسین(ع) نماد یک اصلاح‌طلب واقعی است

عارف: اخلاق را هم امنیتی کرده‌اند

اصولگرایان به فکر ردصلاحیت اصلاح‌طلبان نباشند
گروه سیاسی: رئیس بنیاد امید ایرانیان خطاب به اصولگرایانی که در اندیشه رد صلاحیت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس آینده هستند، گفت که در جایگاه مدعی العموم قرار نگیرند و حکم صادر نکنند.
عارف: اخلاق را هم امنیتی کرده‌اند
محمدرضا عارف در دیدار اعضای شورای مرکزی و منطقه تهران سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: امام حسین(ع) به واقع نماد یک اصلاح‌طلب واقعی است چرا که ایشان برای به دست آوردن قدرت ظاهری قیام نکرد بلکه حرکتی که امام حسین(ع) انجام داد در راستای نفی خشونت بود، انحرافاتی را دیده بود که باید با آن مبارزه کند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) مخالف هرگونه افراطی‌گری بود،یادآور شد: برخی از افراطگرایان فهم نادرست از دین اسلام دارند. عامل مؤثر در بداندیشی دینی، عدم توجه به منزلت و حقوق انسانی است. خداوند دین را برای هدایت و راهنمایی بشر فرستاده است. فهم ما از دین باید به گونه ای باشد که کرامات و حقوق انسان حفظ شود. آزادی از جمله حقوق انسانی است. همه انسان ها فارغ از وابستگی‌هایشان، حقوق مشترکی دارند. اسلام به این حقوق مشترک احترام می گذارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همین راستا به اقدامات گروهک تروریستی داعش اشاره کرد و گفت: اگرچه گروه‌هایی مانند داعش فهم نادرست از اسلام دارند اما باید توجه کرد که تاسیس داعش در راستای پروژه گسترش تفرقه مذهبی در جهان اسلام و بروز جنگ بین شیعه و سنی است. پروژه داعش، پروژه ای موقتی است اما تقویت تفرقه مذهبی، پروژه بلندمدت دشمنان اسلام است. وی با اشاره به فرضیه دینی امر به معروف و نهی از منکر که از جمله اهداف قیام امام حسین (ع) بود،خاطرنشان کرد: فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر صرفا نباید در مسائلی همچون پوشش و حجاب خلاصه شود. اگر همه افراد جامعه بخصوص اصحاب رسانه خود را ملزم به ادای این فریضه دینی می کردند مطمئنا فسادهای اقتصادی و سیاسی در کشور رخ نمی داد.

عارف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش دبیرکل سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی مبنی بر آموزش و کادرسازی در این سازمان با تقدیر از اینگونه اقدامات،تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که اصلاح طلبان در میان احزاب خود داشتند عدم آموزش‌های لازم و کادر سازی بود که سازمان عدالت و آزادی می تواند الگویی برای دیگر احزاب اصلاح طلب باشد که با بهره گیری از تجارب این سازمان به کادرسازی و آوزش روی بیاورند.

وی با تاکید بر اینکه سهم تفکر اصلاح‌طلبی در انقلاب به مراتب بیش از دیگر جریانات سیاسی است،تاکید کرد: دوران تصمیم گیری عده‌ای معدود برای اکثریت در یک تشکل سیاسی-اجتماعی به پایان رسیده است و باید در تشکل ها بر اساس خرد جمعی و با توجه به اساسنامه و مرامنامه مصوب تصمیم‌گیری کرد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد شدید از رواج بی اخلاقی در جامعه اظهار کرد: متاسفانه اخلاق قربانی امیال سیاسی شده است و تاسف‌بارتر اینکه اخلاق را هم امنیتی کرده‌اند. من در اکثر دیدارها و سخنرانی هایم بر ضرورت آرامش در فضای سیاسی تاکید می‌کنم؛ چرا که معتقدم اگر بخواهیم نابسامانی‌های گذشته اصلاح شود و کشور در روند رو به رشد قرار بگیرد راهی جز تحمل یکدیگر و سعه صدر نداریم.

وی تاکید کرد: نباید هر از چندگاهی با ادبیات تند و خشن از سوی برخی افراد مواجه شویم که روند رو به رشد کشور را با مخاطره رو به رو کند. رسانه‌ها بخصوص صدا و سیما نقش مهمی در این خصوص دارند و نباید رسانه‌ها مروج ادبیات تند و خشن در جامعه باشند. رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه رمز ماندگاری یک جریان سیاسی حفظ هویت است،به انتخابات مجلس آینده اشاره کرد و گفت:در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته همگان به نقش تاثیر گذار جوانان اعتراف کردند و برخی افراد که تا روزهای منتهی به انتخابات انگیزه‌ای برای مشارکت نداشتند در نهایت دنباله‌رو جوانان شدند. در انتخابات مجلس آینده هم مطمئنا جوانان محور قرار خواهند گرفت و تاثیرگذار خواهند بود.

وی با اشاره به اظهارات برخی چهره های اصولگرا مبنی بر رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان در انتخابات مجلس آینده،گفت: توصیه من به برادران و خواهران اصولگرا این است که در جایگاه مدعی العموم قرار نگیرند و حکم صادر نکنند. اگر می خواهند در انتخابات پیروز شوند باید در یک فضای رقابتی به فکر پیروزی باشند نه آنکه در اندیشه از میان به در بردن اصلاح طلبان باشند که البته به صلاح خودشان هم نخواهد بود.

عارف با بیان اینکه امیدوارم همه دست اندرکاران امر انتخابات توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی برحق الناس بودن رأی مردم را مورد توجه قرار دهند، تاکید کرد: هیچ اصلاح طلبی مطمئنا در اندیشه تحریم انتخابات نیست و در انتخابات مجلس آینده نیز اصلاح طلبان با وحدت و همدلی ان‌شاءالله برای انتخاباتی رقابتی حضور جدی خواهند داشت. پیش از سخنان عارف، مهدی مقدری دبیرکل سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی ضمن قدردانی از حضور رئیس بنیاد امید ایرانیان در کنگره این سازمان گزارشی از فعالیت تشکل متبوع خود ارائه کرد.
مرجع : ایسنا

گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ۱۴:۲۴
در انتخابات آینده مشخص خواهیم کرد که پایداری چی ها چه جایگاهی دارند؟
مشت بر دهان دشمن ملت خواهیم زد! (258146)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ۱۴:۳۵
لطفا" از ادبیات تند وحاوی خشونت پرهیز نمائیم. (258149)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ۱۶:۲۳
اینقدر قدرت داری دشمنت امریکا رو مشت بزن. (258190)
یه هموطن دیگه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ۲۲:۵۲
دشمنان داخلی بدترند. (258253)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ۲۲:۵۵
انشاالله ریاست مجلس ضداختلاس و بی نیاز از کارت هدیه ی سال 94 با عارف هست. یار دولت و همراه مردم. (258256)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ۱۹:۰۴
اگر نمایندگان شایسته هم رد صلاحیت شدند باز باید شرکت کنیم و به افرادی رأی بدیم که مستقل هستند و تحصیلات دانشگاهی مشخصی دارن تا امثال حسینیان،آقا تهرانی،آلیا،رسائی و 260 نفر دیگه وارد مجلس نشن (258219)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ۲۳:۱۵
اول یه تعریف جامع از اصلاح طلبی ارائه بدین بعد امام حسین (ع) رو نماد اون مرفی کنید. (258261)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۰۰:۳۵
مثل انتخابات 84 ؟؟!!!... . (258269)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ۱۴:۳۳
اخلاق را در انتخابات اینده به این اقایان نشان خواهیم داد .فقط مانده یک نفر مامور برای هر خونه بزارن تا اهالی خونه را کنترل کنند .این چه وضعشه؟ (258148)
جیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ۱۴:۴۸
مقصر خود ما ملت ایرانیم
وقتی اجازه مدیم در تهران فلان نماینده با120000رای خودش رانماینده یک شهر 12میلیمنی حساب کنه
وقتی تواصفهان نماینده ای با 70هزاررای خودشو نماینده 5میلیون بدون وضع همینه
گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست (258154)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ۱۵:۲۱
آرزوی هر اصلاح طلب و ایران دوست و مذهبی درست اندیشی است که آقای عارف ریاست مجلس بعدی را در دست گیرند.
مجلس بعدی سرنوشت ساز خواهد بود. ایران و دین مردم را باید نجات داد. (258158)
دی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ۱۵:۳۸
زنده باد ایران ،زنده باد ازادی ، زنده باد اصلاحات (258167)
خرمشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ۱۵:۵۶
بیاییم قبول کنیم که علم سیاست را بلد نیستیم ! علم سیاست کشک نیست ، علم ناممکنات است ! به عبارتی ساختن وضعیتی ممکن بین فرهنگها از ناممکنات موجود
حالا چگونه باید امر اتفاق بیفتد ؟ (258175)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ۱۶:۰۷
احسنت و درود بر شما و حامیان اعتدال و اصلاح و انشاا... اصلاح طلبی جاری و ساری باشد (258180)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ۱۶:۰۹
قهر اصلاح طلبان مشکلی را حل نکرد.....مطمئن باش اشتیشون هم مشکلی حل نمیکنه.نشنیدی هر چیز یه تاریخ مصرفی داره؟! (258181)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ۱۷:۰۸
خبر. هاي بسيار جديي است كه گويا اصولگراها خواهان رد صلاحيت گسترده اصلاح طلبان هستند. خدا ازشون نگذره اگه اين كارو بكنن (258207)
الماسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ۱۹:۳۸
اگر اقایان راست میگویند برای مردم ازادی وارزش قاءلند تمام کاندیداها را تایید صلاحیت کنند ،انوقت معلوم میشه که مردم به چه کسانی رای خوهند داد،، (258223)
حامی دولت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ۲۰:۰۵
از جناب آقای دکتر عارفِ عزیز میخواهیم موضوعِ انتصاب فرماندار احمدی نژاد را در شهرستانِ الیگودرز پیگیری کنند دراستان لرستان به حامیانِ دولتِ جناب آقای روحانی دهن کجی شد توقع داریم پیگیری شود در استان ارستان ردِ پای حامیان احمدی نژاد در تصمیم گیریها پیدا میشود برای شهرستان کوهدشت حکم سرپرستِ فرمانداری برای حامیِ دکتر روحانی صادر و در الیگودرز حکم فرمانداری برای حامیِ احمدی نژاد صادر میشود آیا جای سوال و نعجب نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (258226)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ۲۱:۵۷
حتما یا اصلاح طلبها رای میارن یا تقلب میشه!!!،،،!! (258238)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ۲۲:۵۶
اون خطر مال وقتیه که مجری و ناظر انتخابات رو یه نفر توافق داشته باشند. (258257)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ۲۳:۳۸
باعث تاسف است که نمایندگان فعلی به جای قانونگذاری در مجلس و پیگیری مشکلات مردم ، به دنبال انتصاب افراد خودی در مدیریت ادارات شهرستانها هستند تا بتوانند دوره بعدی هم . . .اما کور خوندند. (258263)
حسن به
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ۲۳:۵۳
خدایا به اصولگرایان ما انصاف ،اخلاق،جوانمردی،شعور ودرک مسایل ومشکلات مردم راعطا فرما (258264)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۰۳:۴۰
خدايا ما رااز دست إفراط گرايان كه بدتر از داعش هستند وأب به أسباب صهيونيسم مي ريزند وأين كشور را ويران كرده أند نجات بده (258272)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۴ ۰۵:۱۲
آقای روحانی اگر در مقابل رد صلاحیتهای گسترده اصلاح طلبان سکوت کنید مردم هیچ وقت شما را نخواهند بخشید....شما مدیون اصلاح طلبان و آقای خاتمی و هاشمی و عارف هستید و مردم هم بخاطر حمایت اصلاح طلبان به شما رای دادند....ولی شما با انتصاب یک وزیر کشور اصولگرا و استاندارن و فرمانداران و مشاوران اصولگرا حتی احمدی نژادی و عقب نشینی های مکرر در مقابل اصولگراها و بر کناری آقای توفیقی مردم را بسیار نا امید و سرخورده کردید... (258273)