به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۱ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۳۸۸۷۹
جسد ۱۳ سرنشین کشتی غرق شده پيدا شد

اجساد با جلیقه نجات و در کابین‌ها بوده‌اند

گروه حوادث: چهار روز پس از واژگونی کشتی مسافربری سوول در آب‌های کره جنوبی امدادگران جسد تعداد دیگری از سرنشینان این کشتی را بیرون کشیدند. شماری از اجساد جلیقه نجات بر تن داشتند.
اجساد با جلیقه نجات و در کابین‌ها بوده‌اند
امید به زنده یافتن سرنشینان مفقود شده کشتی "سوول" رفته‌رفته به يأس تبدیل می‌شود. غواصان عملیات نجات تنها موفق شده‌اند جسد دست‌کم ۱۳ تن دیگر از سرنشینان این کشتی غرق شده را از درون کابین‌ها بیرون بیاورند. تعدادی از این اجساد در حالی که جلیقه نجات بر تن داشتند، درون کابین‌های در آب فرو رفته کشتی محبوس شده بودند.

به نقل از ‌"یون‌هاپ"، خبرگزاری کره‌ جنوبی، هنوز بیش از ۲۵۰ مسافر این کشتی مفقود هستند. یک سخنگوی پلیس ساحلی کره جنوبی اعلام کرد، با بیرون آوردن اجساد جدید، شمار قربانیان این حادثه تا صبح یکشنبه به ۴۹ تن رسیده است. عملیات جستجوی سرنشینان مفقود شده کشتی سوول شامگاه شنبه به دلیل هوای توفانی دریا و دید ناکافی متوقف شده بود. این کشتی با ۴۷۵ خدمه و مسافر که اغلب آنها دانش‌آموز بودند، صبح چهارشنبه گذشته، در سواحل کره جنوبی واژگون شد و در دریا فرو رفت.

پس از این حادثه ۱۷۴ تن از سرنشینان کشتی نجات یافتند. کاپیتان و ۲۸ خدمه کشتی از جمله سرنشینان نجات‌یافته کشتی سوول هستند. کاپیتان و دو افسر کشتی سه روز پس از این حادثه به اتهام "سهل‌انگاری در انجام خدمت" و "نقض حقوق دریایی" بازداشت شدند. هدایت کشتی در زمان حادثه بر عهده افسر سوم کشتی بوده است. به نقل از رسانه‌های کره‌ جنوبی، او تجربه چندانی در هدایت کشتی نداشته است. آخرین اطلاعات حاکی از آن است که کشتی، در حالی که هوای دریا در روز چهارشنبه متلاطم بوده، پیش از واژگونی گردش شدیدی داشته است.

احتمال داده می‌شود که این گردش موجب شده بار کشتی آن که شامل بیش از یکصد اتومبیل بوده جابه‌جا شده و موجب واژگونی کشتی و غرق شدن آن شده باشد. سرنشینان نجات یافته کشتی سوول کاپیتان این کشتی را متهم به تأخیر در تخلیه کشتی می‌کنند. خدمه سوول پس از حادثه از مسافران خواسته بودند که در کابین‌های خود بمانند. کاپیتان ۶۸ ساله کشتی با اعتراف به تأخیر در صدور فرمان تخلیه کشتی گفته است که نگران بوده مسافران با آمدن روی عرشه درون دریای متلاطم بیفتند و غرق شوند. به نقل از رسانه‌های کره جنوبی، کاپیتان و خدمه کشتی خود از نخستین افرادی بوده‌اند که کشتی حادثه دیده را ترک کرده‌اند.
مرجع : دويچه وله