به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۲۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۵۳۲۶۹
شرق در یک نگاه

از سعید مرتضوی تا محمدرضا رحیمی و بقايي

گروه سیاسی: در صفحه نخست روزنامه شرق روز سه شنبه تیترهای...این 3 تن و نمی توانیم دروازه‌های دنیا را به روی نسل جوان ببندیم دیده می‌شود.
از سعید مرتضوی تا محمدرضا رحیمی و بقايي
این روزنامه تیتر یک را به عنوان ...این 3 تن اختصاص داد و نوشت: روز عجیبی است. پرونده‏‏‌های متعددی از تخلف گسترده صورت گرفته در دولت دهم، روی میز است. از سعید مرتضوی گرفته تا محمدرضا رحیمی و حمید بقایی و شخص محمود احمدی نژاد. البته نام بابک زنجانی هم این روزها یکی درمیان، سر زبان مسوولان است. اما سخنان فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات زوایای تازه‌ای از پرونده بابک زنجانی و پرونده تخلف صورت گرفته در دانشگاه ایرانیان را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد، نخست اینکه زنجانی در آغاز منکر بدهی‌اش بوده و دیگر آنکه در حکم دانشگاه ایرانیان تخلف آقای احمدی نژاد و سه مسوول دیگر از جمله آقای بقایی، زهره وند و خراسانی که در آن مقطع مسوول بودند، محرز شد و حکمشان حسب مورد مجازات اداری تعیین شد.

روزنامه شرق به عنوان نمی‌توانیم دروازه‌های دنیا را به روی نسل جوان ببندیم اشاره کرد و نوشت: حسن روحانی رییس جمهوری در اجلاس روز جهانی مسجد گفت: امروز ربط ما با دنیای علم با اینترنت است، کسی که اینترنت نداند و استفاده نکند در دنیای امروز نه تنها او را عالم نمی‌خوانند حتی دانشجو هم نمی‌خوانند. او تاکید کرد: مگر می‌توان در دنیای امروز این ابزار را کنار گذارد. البته استفاده از این ابزار نیاز به هوشیاری و هدایت و آگاهی نسل جوان دارد. چه کسی باید این کار را انجام دهد؟

این روزنامه در تیتری به موضوع تاریخ نامشخص مذاکره در نیویورک، پرداخت. محمدجواد ظریف، وزیرامور خارجه ایران و کاترین اشتون، سرپرست تیم مذاکره کننده گروه 1+5. 2 سکاندار این سو و آن سوی میز مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 حالا در بروکسل پس از 45روز از آخرین ملاقات، دیداری تازه کردند. ظریف که به همراه یاران هسته‌ای خود یعنی عباس عراقچی و مجید تخت روانچی صبح دیروز راهی بروکسل شد، ناهار را با بارونس انگلیسی صرف کرد. آنها قبل و هنگام صرف ناهار، به همراه معاونان یکدیگر، به موضوع اصلی دیدارشان یعنی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پرداختند؛ موضوعی که گفت وگو بر سر آن سه ساعت به طول انجامید. همچنین مایکل مان سخنگوی اشتون در صفحه توییتر نوشت: هنوز تاریخی برای مذاکرات هسته‌ای در نیویورک مشخص نشده است.

سیف: شنیده‌ام برخی بانک ‌ا 30درصد سود می‌گیرند تیتر دیگر روزنامه شرق است. ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی در بیست وپنجمین همایش بانکداری اسلامی گفت: نرخ 30درصدی را شنیده‌ایم، البته این نرخ‌ها در تمام بانک‌ها عمومی نیست. او با این اظهارنظر، وجود نرخ سود 30درصدی را که تولیدکنندگان سال‌هاست از آن انتقاد می‌کنند، تایید کرد.

این روزنامه در تیتری با برجسته کردن احیای سازمان مدیریت را به نظرسنجی می‌گذاریم، نوشت: با گذشت یک سال از عمر دولت یازدهم، هنوز دولت به تصمیم جامعی در مورد احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی نرسیده است. در حالی که برخی از کارشناسان اقتصادی گفته‌اند دولت قصد احیای سازمان مدیریت وبرنامه ریزی را ندارد، اما محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت گفته است تا یک ماه آینده در مورد احیای این سازمان تصمیم گیری می‌شود.