به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۹:۲۳
 
۱۰۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۲ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب : ۶۸۲۰۹
از دستور ملک‌سلمان تا درخواست...!

اگر ما را نیز جزء آن چهار نفر عوضی ندانند!

حسن فاتحی

گروه مقالات: در خبرها آمده بود که ملک‌سلمان پادشاه جدید عربستان در جهت تثبیت قدرت خود دستور داده است تا پاداش گسترده ای به کارمندان،دانشجویان و شهروندان داده شود. از طرفی دیگر آیت‌اله جنتی که دستورات غیررسمی وی معمولا در خطبه های نمازجمعه، بدون کم و کاست اجرا می‌شود، از پیشنهاد تقلیل وعده غذایی شهروندان تا یک وعده غذا در روز خبر داده است.

براستی چرا باید ملتی مدام هزینه بپردازد تا به روشهای غیرعلمی تمام سختی‌ها بر دوش محرومین بیفتد و اقلیت اغنیاء و ذی‌نفوذ بی درد  بي هیچ درد و رنجی عني تر شوند، چرا برخی‌ها برای اقتدار و پیشرفت راههای زیگزاگی انتخاب مي‌کنند که هم تلفات دهشتناکی دارد و هم اینکه مدام مردمانشان در سختی و صعب بسر مي‌برند و از طرفی افرادی با انتخاب کوتاه ترین و کم هزینه‌ترین راه نتایج بیشتری کسب نموده باشند؟

اگر مبنا تفکر انقلابی است، هیچ انقلابی نباید به خود اجازه دهد که در جهت عملی نمودن پیشنهادات غیرکارشناسی خود كل هزینه‌ها بر دوش محرومین و شهروندان گذاشته شود تا اقلیتی در ناز و نعمت پرورش یابند. حضرت آیت اله جنتی مي‌آیند در نماز جمعه پیشنهاد حصر رقبای احمدی‌نژادي را مي‌دهند که الان دستگاه قضاء نظام اسلامی بر فساد معاون اولش صحه گذاشته است، و بخشي از ملتی را هم مفتخر به برچسب چهارتا عوضی و... مي‌كنند و  حالا در پیشنهادی دیگر خبر از تقلیل وعده غذایی مردم مي‌دهند!

من به عنوان يك شهروند ايراني می‌خواهم بدانم بر اساس کدام منشور اسلامی و عقیدتی، آیت اله جنتی از جیب من محروم مي‌بخشد و بجای اینکه در جهت عمل به وعده‌های آغازین انقلاب، نه تنها سهم شهروندان از منابع سرزمینی نادیده گرفته مي‌شود، بلکه حتی دستور ماه رمضان برای سال های احتمالی مستمر داده مي‌شود؟! نمی گویم آیت‌اله جنتی حق اظهار نظر ندارد، ایشان نیز در برابر قانون حق یک رای مثل بقیه مردم را دارد، منتها درخواست از آیت‌اله جنتی این است که شما را به خدا برای مردم که نگارنده هم قطره‌ای از این بیکرانم، نسخه پیچی نفرمایید، خودتان و دوستانتان سالها روزه بگیرید، اجرتان با خدا، ولی ما محرومین فقط در ماه رمضان مي‌توانیم روزه بگیریم و تازه آن هم به شرطی که با تلاش و دست رنج خودمان نان خانواده خویش را تامین نموده باشیم،...

پي نوشت: من ارادت ویژه ای به تمامی انقلابیون نسل اول انقلاب دارم و انشااله خواهم داشت، همان احترامی که به آیت اله هاشمی در قلب خود دارم همان احترام را به آیت‌اله جنتی نیز دارم، منتها یکی از شرایط انقلابی بودن این است که بی‌ترس و واهمه تفکر و دیدگاه خویش را در جهت اصلاح بهتر امور جامعه و سرنوشت خود بیان کرده باشیم البته اگر آیت‌اله جنتی مرا نیز جزء آن چهار نفر عوضی ندانند...!