به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب : ۶۱۲۷۹

منع پخش ترانه‌های هیفا در تلویزیون مصر

گروه هنري: رئیس رادیو وتلویزیون دولتی مصر اعلام کرد، ترانه‌های هیفا وهبی، اوکا اورتیجا و حمزه نمره، تا زمانی که در کمیته "آزمون صدا"، مورد ارزیابی قرار نگیرند، از رادیو و تلویزیون رسمی این کشور پخش نخواهند شد.
منع پخش ترانه‌های هیفا در تلویزیون مصر
به گزارش تلویزیون العربیه،  عبدالرحمن رشاد در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: حمزه نمره خواننده مصری ترانه علیه انقلاب 30 ژوئن مردم مصر خوانده و از جریان تروریستی اخوان المسلمین حمایت کرده است. این رفتار نوعی بی احترامی به اراده ملت مصر که این گروه را از قدرت کنار زده است.

وی گفت برخی از ترانه های نمره در دوران حکومت اخوان المسلمین بدون کسب مجوز و آزمون صدا پخش شده بود و بسیاری از آهنگ های دیگر نیز بدون دریافت مجوز از "کمیته آزمون صدا" در رادیو تلویزیون رخنه کرده بود. لذا رادیو و تلویزیون تصمیم گرفته تا قبل از صدور مجوز به آهنگ های هیفا وهبی، و اوکا و نمره اجازه پخش ندهد.

رشاد افزود: "رادیو و تلویزیون مصر از زمان آغاز فعالیتش در سال 1934 تاکنون طبق چارچوب مشخصی به کار خود ادامه می داده و طبق این چارچوب هر خواننده ای باید در کمیته آزمایش و ارزیابی صدا، آزموده شود. ما بهتر از عبدالحلیم حافظ خواننده ای مشهور مصری نداشتیم با این حال او نیز در کمیته ارزیابی صدا آزموده شد و بعد آهنگ هایش در رادیو تلویزیون پخش شد.

رشاد اظهار داشت: دولت مصر در مرحله سازندگی است و باید بگذاریم همه امور در چارچوب قانون مسیر طبیعی خود را طی کند. ممنوعیت پخش آهنگ های هیفا وهبی، اوکا اورتیجا وحمزه نمره به دستور مستقیم رادیو وتلویزیون صادر شده و هیچ ارگانی یا شخصی در این تصمیم دخالت نداشته است.