به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ ساعت ۲۳:۵۱
کد مطلب : ۷۵۳۱۹
گزارشی فیسبوکی وزیر محبوب به مردم؛

ظریف: فردا روند نگارش توافق آغاز می شود

گروه سیاسی: وزیر امور خارجه از آغار روند نگارش متن توافق نهایی از فردا - چهارشنبه - خبر داد و نوشت که این مذاکرات هفته آینده در نیویورک پی گرفته خواهد شد.
دکتر محمد جواد ظریف در صفحه فیس بوک خود طبق وعده ای که داده بود گزارشی مردمی داد و نوشت: از اینکه با تأخیر گزارش می دهم پوزش می خواهم. الآن ساعت یک و سی دقیقه بعد از ظهر سه شنبه 1 اردیبهشت به وقت ایران عزیز است و ما بر فراز خلیج بنگال هستیم، در مسیر تهران به جاکارتا. البته هواپیما مجهز به اینترنت نیست و من فقط با استفاده از فرصت متن را تهیه می کنم تا پس از استقرار در اندونزی ارسال کنم.

بعد از بازگشت از لوزان برنامه ها بسیار سنگین بود. در داخل نیاز به بحث ها و هماهنگی های فراوانی در موضوع هسته ای داشتیم و همزمان باید برای مرحله نهایی نگارش تفاهمات آماده می شدیم که به یاری خداوند توانا و با همدلی و دعای مردم، از این مرحله نیز با سربلندی و عزت ملت ایران عبور خواهیم کرد. رفت و آمدها و ملاقات های خارجی هم در این مدت کم سابقه بود. در این دو هفته رؤسای جمهور ترکیه و افغانستان به ایران آمدند و وزرای خارجه استرالیا و ونزوئلا.

بنده هم به عمان، پاکستان، قزاقستان، اسپانیا و پرتغال سفر کردم. تمامی این رفت و آمدها و گفتگوها در فضای جدید و متفاوتی شکل می گیرد که آرزوی همه ما این است که در نهایت به صلاح کشور و در جهت پیشرفت و آسایش و رفاه مردم خوب، فهیم و مقاوممان باشد. اکنون هم همراه رییس جمهور عازم اندونزی هستیم که به عنوان رییس جنبش عدم تعهد در اجلاس سران آسیا و آفریقا شرکت خواهند کرد.

همکاران بنده نیز فردا روند نگارش توافق نهایی بین ایران و 1+5 را آغاز خواهند کرد، که به یاری خدا از هفته آینده در حاشیه اجلاس بازنگری معاهده عدم اشاعه (NPT) در نیویورک با جدیت ادامه خواهد یافت. بنده هم روز یکشنبه برای شرکت در آن اجلاس و مشارکت در گفتگوها عازم نیویورک خواهم بود.

از سوی دیگر، در چند هفته گذشته موضوعات منطقه ای و به ویژه اقدام شنیع چند پلیس فاسد سعودی علیه زائران ایرانی و حملات هوایی علیه مردم یمن وقت زیادی از بنده و همکارانم را به خود اختصاص داده است. ما از ابتدا با جدیت پیگیر اسائه ادب به زائران نوجوان ایرانی بودیم و سرکنسول ما دقایقی بعد از وقوع جرم با حضور در فرودگاه جده مسئله را تا بازداشت مجرمین پیگیری نمود؛ ولی به منظور حفظ حرمت زائرین خانه خدا از تبلیغاتی کردن مسئله خودداری کردیم. همه ما در وزارت امور خارجه و وزارت ارشاد تا مجازات مجرمین و تضمین حرمت زائران ایرانی تلاش های خود را بدون وقفه ادامه خواهیم داد.

همزمان در بالاترین سطوح دیپلماسی جهانی، طرح 4 ماده ای جمهوری اسلامی ایران جهت پایان دادن به جنگ خطرناک در یمن را نیز با جدیت پیگیری کرده ایم و امیدواریم با برقراری آتش بس، زمینه ارسال کمک های انساندوستانه و گفتگو برای تشکیل یک حکومت فراگیر آماده شود. سیاست اصولی ما تعامل گسترده و سازنده با جهان، با اولویت منطقه و همسایگان است؛ چرا که تنها در سایه امنیت و ثبات در محیط پیرامونی کشور می توانیم در ایران عزیز توسعه و آرامش پایدار داشته باشیم. بر همین اساس دیروز مقاله ای در نیویورک تایمز منتشر کردم که اگر حوصله داشتید می توانید در آدرس های زیر به انگلیسی و فارسی مطالعه کنید.

یزدی
United States
۱۳۹۴/۰۲/۰۱ ۲۳:۵۹
آقای ظریف ما را شاسکول حساب کردی ؟
فکت شیت هم که ندادی .
چی قراره نگارش بشه ؟
مسئله ی تحریمها و بازرسی که حل نشده .
خودتان به خوبی می دانید که تنها به یک دلیل کنگره تحریمها را زیاد نکرد و اون دلیل هم بازرسی هایی بود که شما تعهد دادی.
در ضمن مسئله ی یمن راه حل سیاسی نداره و بی برو برگرد حملات نظامی از سرگرفته میشه. (301174)
امیرازقم
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۰۲ ۱۲:۳۰
ازکجا فهمیدی شاسکولی؟؟؟؟ فکت شیت فکت شیت زمانی است توافق صورت بگیرد ! نه شاکله ی توافق !! درضمن بحث تحریم ها آنچنان که مگرینی در بیانیه گفت و. بعدا هم اعلام کرد تحریم های شورای امنیت و اتحاد اروپا لغو میشود !
آمریکا مواضع خودش را گفته آن چه سندیت است بیانیه لوزان است و بس !
همین که تحریم ها هم زیاد نشده این دستاورده 10000تومانی اوباما یادته ؟ دلار 4500تومن انتقاد خبر پراکنی فارس یادته ؟ازیمن گفتی میدونی چرا پاکستان و افغانستان با عربستان همراه نشدند ؟پس دیدی شاسکول هستی (301211)
کیوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۲ ۱۳:۰۸
درست فرضتون کرده...
هستید... (301222)
شاسکول شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۲ ۱۴:۲۱
خدا رو شکر الان کشور ما دارد نه بر اساس احساسات و واکنش های لحظه ای بلکه بر اساس منطق و کار کارشناسی اداره میشود و این را مدیون حماسه سازان انتخابات سال 92 هستیم. مردمی که علارغم تبلیغات گسترده جریانهای افراطی تصمیمی درست گرفت.
دوست عزیز شاسکول من!
اولا هنوز ما هیچ تعهدی ندادیم
ثانیا وقتی قطع نامه های سازمان ملل کاغذ پاره است فکت شیت به نظرت چه ارزشی داره!؟ آیا واقعا مهمه که صادر بشه؟
ثالثا مردم خوب آگاه هستند و دوره دلواپسگرایی تمام شده (301232)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۲ ۱۵:۳۲
نخیر شما و دوستان 8 سال مملکت رو نابود کردید و ملت رو شاسکول فرض کردید و در همین دو سال آخر به صورت فوق سری با آمریکا مستقیما مذاکره داشتید و معلوم نبود چه وطن فروشی ای میخواستید برای یه بار دیگه انجام بدید که زد و انتخابات 92 بساطتونو جمع کرد! خدا رو شکر که رفتید...تا میخواید حرف مفت بزنید دیگه خریداری نداره! (301245)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۲ ۰۰:۰۲
از ظریف بهتر برای تعامل با دنیا دارم کسی که دنیا براش ارزش قایله حیف که ما ایرانیا در هیچ جای تاریخ بزرگانمون رو به موقع نشناختیم درود بر تو سید خندان (301175)
دوستی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۲ ۱۳:۰۸
ظریف فقط یکی از فرهیختگانی است که دولت تدبیر اون رو به ایران آورد برای خدمت به وطن امیدوارم این روند ادامه یابد از فرهیختگان ایرانی در سراسر جهان جهت خدمت به کشور بیشتر استفاده شود (301221)
عجب
United Arab Emirates
۱۳۹۴/۰۲/۰۲ ۰۲:۴۹
امیدوارم که موفق باشی وزیر محبوب.و موفقیتت در زندگی من و امثال من که مردم معمولی هستیم تاثیر مثبت بگذارد .بخدا دیگه نای رفتن نداریم !برات دعا میکنیم که پیروز باشی وباشیم .آمین (301180)
امیرازقم
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۰۲ ۱۲:۳۱
لطف بفرمایید بگویید ظریف 1400 (301212)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۲ ۰۹:۰۶
خداون به همه کسانی که در راه سربلندی ایران عزیر تلاش می کنند جزای خیر دهد (301186)
خسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۲ ۰۹:۱۵
دوباره شروع شد! سفر بی سر و ته! تمدید مذاکره! حیف پول بیت المال که برای این سفرهای پر زرق و برق هدر میره... افسوس (301188)
غلامحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۲ ۰۹:۴۲
س.ما از خداوند می خواهیم زحمتت منتج به نتیجه گردد.و جمعیتی عظیم خوشحال نمائید.و هرچه زودتر نگارش متن به اتمام رسد از وقت به دست آمده می شود به عنوان فرصت استفاده کرد تا 9تیر برای برداشتن قسمتی از تحریم بمرور زمان. (301196)
شسی
Germany
۱۳۹۴/۰۲/۰۲ ۱۰:۳۳
باحالید دست پیش می گیرید پس نخورید (واسه شما جوکه، واسه ما تاریخه!/طنز) خیال کردید دنیا فقط مال خوتونه واس ما هم هست (301201)
اصلا کلا ماس ماس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۲ ۱۳:۴۴
یه نفری بود تو تاریخ همیشه غصه می خورد واز همه چیز ایراد می گرفت یه روز مردم روستا جمع شدند همه ی کارها رو درست کردن که طرف غصه نخوره یارو اومد به هر طرف نگاه می کرد هیچ چیز برای ایراد گیری نبود تا اینکه دم خری رو دید که کج بود شروع کرد به بد وبیراه گفتن اره عزیزم شما رو هر کار کنن یه ایرادی از یه جایی در میارید (301228)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۲ ۱۲:۲۹
چی ؟
وزیر محبوب ؟
دیگه چی ؟ جل الخالق
فکر کنم وزیر محبوب آمریکاییها رو میگید
از اون لحاظ
والا تو داخل که . . . . (301210)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۲ ۱۲:۴۵
خدایا از خلق این مرد بزرگ متشکریم (301216)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۰۲ ۱۷:۴۰
ظریف در جریان قطعنامه 598 یکبار ایران رو نجات داد و تنها دیپلماتی بود که اون موقع

به زبان انگلیسی مسلط بود ...اطمینان دارم این بار هم خواهد توانست. (301256)