به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۶:۴۹
 
۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب : ۵۲۵۷۶
نمكدان، پايداري، احمدي‌نژاد و اندكي روي نداشته!

عبور از دكتر؛ ظاهرا باز هم بوي كباب مي‌آيد!

گروه سیاسی: انشعاب جریان‌های فکری عرصه سياسي ايران در طول سالیان اخیر، موجب ظهور گروه‌ها و گرایشات متفاوتی شده است که گاهی این گروهها از منبع انشعاب خود هزاران فرسنگ فاصله فکری و عقیدتی پیدا کرده اند، گاهی نسبت به گفتمان مشتق شده از آن اعلام برائت کرده و از آن تبری جسته اند و گاهی جریان اصلی را یگانه راه و مسیردرست دانسته وبا تضعیف جریان های دیگر قدم در راه افراط نهاده اند.
عبور از دكتر؛ ظاهرا باز هم بوي كباب مي‌آيد!
مثال بارز این انشعاب را می توان در گروه پایداری مشاهده کرد، این گروه که روزی از طرفداران جریان فکری موسوم به سوم تیر و از سینه چاکان آن مرد رفته بودند، و به همین واسطه در جرگه اصول گرایان تعریف و شناخته می شدند، پس از مدتی، نمک خورده و نمکدان شکستند و از احمدی نژاد هم اعلام برائت کردند. سخنگويشان همين دو روز پيش در یک نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اگر دكتر احمدی‌نژاد بخواهد مجدداً فعالیت سیاسی بکند و کاندیدا شود، آیا جبهه پایداری بازهم از وی حمایت خواهد کرد یا خیر؟ گفت: آقای احمدی‌نژاد دیگر صلاحیت ندارد، بنابراین جبهه از وی هیچ حمایتی نمی کند! اما جناب سخنگوي پايدار، فراموش کرده‌ است که بورسیه‌ها، کارت‌های هدیه، یارانه‌های مطبوعاتی و هزاران رانت علنی و غیر علنی همه در سایه مردی حاصل شد که امروز او را فاقد صلاحیت سیاسی می‌دانند!

گروه پایداری که در عمل از احمدی‌نژاد عبور کرده بودند، امید داشتند که بتوانند رئیس جمهور دولت یازدهم را از جریان خود به قدرت برسانند اما هوشیاری مردم و دلزدگی آنان از افراط های هشت ساله، نقشه گروه پایداری را به هم ریخت. حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخبی شد که در قاموس جناح های فکری، اگر اصلاح طلب تعریف نمی‌شد، با وعده هایش نشان داد که حداقل سنخیتی با گروه پایداری هم ندارد. در مواجه با چنین واقعیت تلخی افراطیون از هر حربه و ضربه ای برای تضعیف جریان اعتدال استفاده کردند و در تلاشی یکساله توانستند وزیر علوم را از کار برکنار کنند.

هرچند این پیروزی بیش از آنکه نشانگر قدرت و اکثریت رای پایداری ها در مجلس باشد، نشانگر یک ضعف تاریخی و روانی در اکثریت جامعه ایران است که ثبات رای و فکرشان به لحظه ای و جمله ای بند است، اما همین پیروزی سبب شد که این گروه به غروری کاذب دست یابند. این غرور کاذب کار را به جایی رسید که در مجلس اصولگرایان، لاریجانی را دوپینگی و دیکتاتور خطاب کردند، و عملا نشان دادند که عبور از رئوس برای رسیدن به هدف اصلا کار سختی برای ایشان نیست.

علی لاریجانی در طول حداقل یک دهه اخیر از چهره های شاخص اصولگرایان بوده و سهم بزرگی در پیشبرد اهداف این جناح فکری ایفا کرده است. وزنه ای که در طول عمر این مجلس، کدخدا منشانه کارها را پیش می برد و اصولی که به آن پایبند است به او اجازه کارشکنی در کار دولت را نمی دهد اما چون مشی اعتدال پیش گرفته است مورد غضب پایداری ها واقع شده است.

علی لاریجانی در روز استیضاح فرجی دانا برگفتمان « بگم بگم» تاخت و از موافقان استیضاح خواست که از پخش فیلم های سخیف پرهیز کنند، توصیه برادرانه او به نمایندگان در پایان دفاعیات وزیر علوم برای مدارا، هرچند موثر واقع نشد اما نشان داد که او به درستی فهمیده که اکنون کنار دولت حسن روحانی بودن به صلاح همه است تا در مقابل دولت ایستادن.

چند روز اما پس از استیضاح کینه یکساله پایداری ها، از لاریجانی در قالب«دیکتاتور» جوشید، تا اختلاف میان اصولگرایان معتدل با اصول گرایان رادیکال هویدا شود، و هیات نظارت بر مطبوعات بهانه ای باشد برای اقلیتی تا تمرین دیکتاتوری در کنند. اگر امثال لاریجانی را نماینده طیف خاصی از اصولگرایان بدانیم که منطق را سرلوحه کار دارند باید گفت که پایداری ها، در راستای تمامیت خواهی در حال عبور تلخ از این طیف هستند. اینکه چه هدفی را در این یک سال و چند ماه باقی مانده از مجلس در ذهن می پرورانند هم عیان است و هم پنهان.

بخش عیان این اهداف در تضعیف دولت حسن روحانی و ناامیدکردن مردم از تدبیر و امید است که در این راستا رسانه های نوشتاری و صدا و سیمایی که به میل این گروه است تا به میل ملت از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند. تحریف و جعل، تمسخر و استهزا و استیضاح وسیله هایی است در دست این گروه که اهدافشان را توجیه کند، تا پس از برکناری وزیر علوم در حال بسترسازی برای به چالش کشاندن سایر وزرای کابینه باشند.

با دقت در تبلیغات و جنجال سازی های پازلی رسانه های منتسب به این گروه می توان حدس زد که سیبل بعدی اهدافشان می تواند وزیر ارشاد دولت باشد. علی جنتی هم از وزرای عاقل و منطقی است که بزرگترین جرمش حمایت از هنرمندان و نویسندگان را عدم قلع و قمع آثار هنری است، پس باید مجازات شود و بسترسازی برای این مجازات ها هم با اخبار رسانه ملی در به تاراج رفتن! هویت اسلامی در سالن های تئاتر شروع می شود!

هدف بعدی استیضاح می‌تواند وزیر نیرو هم باشد که بزرگترین جرمش این است که کشور خشک شده ای را تحویل گرفته و بی آبی در شرق و غربش بیداد می کند و او مجبور است که به هر راهی متوسل شود تا به مردم آب برساند. و این وزیر چون همان قانون هدفمندی یارانه ای را اجرا می کند که مصوب دولت محبوب این گروه است و بر اساس آن قیمت آب و برق باید افزایش پیدا می کرد و اکنون که این افزایش صورت گرفته وزیر خاطی است و باید پاسخگو باشد!

شاید هم هدف بعدی استیضاح وزیر امور خارجه باشد که جرائم این او به مراتب سنگین تر است، زبان خارجی می داند، تفاوت ام پی تی و ان پی تی را می فهمد، در شبکه های اجتماعی فعال است، کاترین اشتون را به نام صدا می زند، به جای فلسفه بافی، مذاکره می کند و از همه مهمتر دیپلمات کارکشته ای است که شاید بتواند ایران را از بحران انزوا و تحریم خارج کند. پس بالقوه می تواند از موارد استیضاح باشد. این سه نمونه از وزرای کابینه دولت روحانی احتمالا می توانند در روزها و هفته های اتی خبرساز مجلس باشند. زیرا از قرار معلوم اعضای کابینه برنامه ای برای باج دادن ندارند و بنابراین باید منتظر تاخت و تازهای اقلیت پایداری بمانند. مگر اینکه لاریجانی، مطهری، و سایر عقلای قوم، ترمزی هرچند موقت برای تندروی های اقلیت مجلس بیابند. یا حسن روحانی اندیشه ای برای رویارویی بااین گروه بیابد، تا مجلس آینده اقلیت و اکثریتش نماینده مردم باشد.

302010
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۰۹:۳۵
خیلی تند نرو خودت از همه افراطی تری نمایند گان مجلس نمایند گان مردمند (248485)
سعید جعفری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۲۰:۳۹
درود.این نمایندگانی که نماینده مردم میدونی اگر رد صلاحیت های بی مورد نبود و لیست های اصلاح طلبان فیلتر نمیشد الان کسانی توی مجلس بودن که امثال کوچک زاده و رسایی و... یک دهم رای آنها را نداشتند.همه ی این مسایل به کنار من نمیدونم شما که معتقدید اصلاح طلب ها در جامعه مقبولیت ندارند چرا سایت هایشان را هم دنبال میکنید نکنه شما هم فهمیدید داریم برمیگردیم. (248577)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۲۰:۴۶
اینها نماینده ی خانواده و اطرفیان خودشونند نه مردم! (248578)
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۰۹:۳۷
احنمالا وزیر بعدی برای استیضاح وزیرنفته. چون پرونده کرسنت تقش دراومده (248486)
پروین اعتصامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۰۹:۴۰
زرشناسان چون خدا نشناختند سنگشان هرجا که رفت انداختند (248487)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۰۹:۴۷
کاترینو خوب اومدی!!!!!!!!! (248489)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۰۹:۵۷
گروه پایداری کاری کرد که بعضی اوقات از ایرانی بودن خودم شرم می کنم (248490)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۹:۳۱
گروه پایداری همه دارای عقاید یکسان نیستند بعضی واقعا عقاید تند و افراطی دارند و تفکراتشان همانست ولی بعضی به خصوص آنها که هنوز حامی احمدی نژاد هستند این گروه را فقط برای پیشبرد اهداف خود نردبان کرده اند و ذره ای به عقاید بقیه گروه معتقد نیستند و فقط ظاهر سازی میکنندو اینها هستند که به پایداری خط میدهند (248572)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۰:۰۳
پايداري = ناپايداري = دلواپسووون = بورسيه هاي غيرقانوني = سيب زميني فروشان شب قبل از انتخابات 88= ... (248491)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۰:۲۹
باید رفتار گروه پایداری را تجزیه تحلیل کرد چون با هبچ کدام از اصول اسلامی و انسانی و اخلاقی مطابقت ندارد و یک رفتار بدون اصول و بدون پایبندی به اخلاقیات است. (248494)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۰:۳۰
پس از استيضاح چهره شما ديدنيست .ولي اگر انشقاق دربين پايداري به وجود آمده چرا استيضاح را به خوبي اداره كردند و145راي ازمجلس گرفتند پس نتيجه ميگيريم منزوي شماييد نه پايداري.وبايد گفت معلوم شد اينها اكثريت هم هستند.نه اقليت .موسوي باي باي . (248495)
سعید جعفری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۲۰:۴۷
درود.چهره ی ما بعد از دیدن نظرات آدمایی مثل تو دیدنی است که شرممون میشه بگیم توی کشورمون کسانی هستند که از زورگویی و افراط و خشونت پایداری چی ها حمایت می کنند.شما اگر توی عراق بودی به احتمال فراوان الان یک متر ریش داشتی و کلاشینکفتم توی دستت واسه عضویت توی داعش گزینش میشدی یا به قول معروف گزینه میشدی. (248580)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۰:۳۳
چقدر مغرضانه و بی منطق !
جبهه پایداری زمانی که انحطاط احمدی نژاد را مشاهده کرد روبروی آن هم ایستاد
این نشان از نمکدان شکستن نیست بلکه نشان از حق طلبی است
راستی یک سوال !!
خبر انهدام پهباد رژیم صهیونیستی رو ندیدم کجاس ؟؟؟؟؟؟؟
اگر مردی تایید کن (248496)
علی اصغر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۰:۳۹
با سلام خدمت دوستان

بهارنیوز !
لطفا نظرم را نمایش دهید .

همه ی مطلبتان نه
امّا در بعضی قسمت های آن مغلطه کرده اید و تهمت زده اید و سخنی غیر واقع نگارش کرده اید و تناقض کردید .(همانگونه که بعضی سایت های به اصطلاح اصولگرا نیز گاهی از این کارها میکنند)

من یک حزب اللّهی ام . امّا تعصّب بیجا ندارم . نه روی اشخاص و نه روی هیچ موضوعی . همانطور که روزی از آقای احمدی نژاد حمایت کردم و حالا به خاطر بعضی انحرافاتش از او روی گردان شدم . این یعنی اینکه تعصّب بیجا ندارم .سعی میکنم افراد و موضوعات را با درستی ... (248498)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۶:۳۰
علي اصغرجان؛اي كاش شماومثل شما بخاطر آن حمايت تحميلي ذره اي هم احساس گناه مي كرديد؟ چرا فكر مي كنيد درست تر از مردم مي فهميد؟ (248552)
همه ی ما سر کاریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۱:۰۳
بروبابا مارا اسکول فرض کرده اند (248499)
فريد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۱:۴۲
اين‌عده كاش مي‌دانستند در هر لباسي و هر فرهنگيباعث شرمساري هم‌وطنان خود هستند. (248502)
فريد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۱:۴۳
فلسفه‌ي اين‌حديث را الان مي‌فهمم
خدايا مرگ را هم‌واره در پيش چشم ما نگه‌دار و ياد آن را گاه‌به‌گاه مگردان
واقعأ اين‌عدهبه هيچ چيز اعتقاد ندارند (248503)
نظري كارشناس اجتماعي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۱:۴۷
دوستان گرامي اشخاص وفعالين سياسي چندان درپيروزي احمدي نژادنقشي نداشتندجسارت وشجاعت وي درديالوگ وحتي عدم توجه به خواست نمايندگان ونافذين سياسي ومذهبي درعزل ونصب مديران ونيزقولهاي شيرين دادن وتظاهربه ساده زيستي واداي مخا لف خوني درآوردن برابرسرمايه داري بخصوص دربرابراهل قدرت وسياست ومكنت باعث پيروزي وي گرديد.اگرروحاني همين حالت انفعالي راتداوم بدهدومديران وي ازصدرتاذيل تغييرجدي نيابندونيزمماشات ايشان رادرميان مردم اهل عقب نشيني جلوه واصلاخوشايندنيست واين وضعيت ازآراي خودتوان حفاظت نخواهدداشت.پس بااين ... (248504)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۱:۵۳
گل گفتی (248505)
دوست روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۲:۱۷
باسلام .وقتی دکتر روحانی فرمودند اگر شده خودم مذاکرات هسته ای را جلو می برم اینها باید حساب کارشان دستشان بیاید .دوم. اگر وزیر های دیگر را هم استیحضاح کنند کاری پیش نخواهند برد جز وارد شدن شخص روحانی در کل امور وبا تمام قدرتی که مردم به او دادند . (248509)
ابراهیمی
United States
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۲:۲۰
پایداری ها هیچ محبوبیتی پیش ملت ندارند. به احمدی نژاد خیانت کردند.متاسفم که احمدی نژاد با پایداری یکی میدونین احمدی نژاد طرفدار سرسخت مشایی بود و مشایی هم افکارش 180درجه با پایداری ها فرق می کند. و مشایی اصلاح طلب واقعی هست نه مثل این اصلاح طلبان چینی. که تو توهم دموکراسی اند (248510)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۹:۵۴
هر چند از پایداری بسیار بدم می آید ولی از احمدی نژاد بیشتر بدم می آید چون وی در عمل هشت سال به کشور صدمه زد ولی پایداریها فقط حرف بد می زنند صدماتی را که باند احمدی نژاد به کشور زد و ایران را در آستانه حمله ابرقدرته و نابودی قرار داد هیچ مقامی در تاریخ ایران مرتکب نشده بود در ضمن به قول آن وزیر احمدی نژاد مشاعی هیچ عددی نبود و فقط سرپوشی برای اقدامات ریس جمهور بود شما یک سخنرانی و یا اقدام مهم که نشانه اهمیت او باشد نشان دهید (248573)
دوست عزيز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۲:۲۸
.اينا به خودشونم رحم نمي كنن (248511)
،،،
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۳:۳۵
رسانه ها و مردم باید در فضای رسانه ای فعال باشند تا بتونن مانع اقدامات و مانع تراشی افراطیون واسه دولت بشن ... مخصوصا این که پیشگیری بهتر از درمانه (248515)
آلامتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۴:۴۶
از این گروهک پایداری یک ویژگی مشخص تر است و آن حفظ قدرت به هر طریق ممکن است. (248535)
بازنشسته فرهنگي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۴:۵۸
اينها؛همه نتيجه خودي سازي است. (248536)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۵:۰۴
فرجي دانا براي مردم يك شهيد زنده است. وهرگز فراموش نمي شود. افراطي ها بدانيد! (248538)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۵:۰۶
من همه نابسامانی مملکت رو تو دخالت مستقیم این گروه مافیایی پایداری تو تمام امور تخصصی کشور میبینم که با نگاه طلبکارانه و بدون ترس از پاسخگویی به مردم هرکاری خواستن با زندگی امثال من جوون (مرده متحرک) کردند (248539)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۵:۳۹
یونسی: علاوه بر اقوام، جوانان و بانوان نیز به تفکر اصلاح طلبی به دلیل همین نگاه گرایش بیشتری دارند........ما بیشماریم!=7درصد .در نتیجه همیشه به یه نفر دیگه میچسبیم والان هم عطریانفر می‌گوید اصلاح‌طلبان باید با لاریجانی همراه باشند چرا که اگر چه او اصولگراست اما مدیریتی اصلاح‌طلبانه دارد.ولی این پایداریهای ناجنس ازفتنه 88حسابشون از لاریجانی جدا شدولان هم که دیکتاتوریش رو ساقط کردند.بایدریشه کنشون کنیم. (248545)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۷:۴۸
این همه کشمکش سیاسی که اون بالا میشه چه سودی برا مردم داره؟چرا همه با هم دوست نیستن؟این همه دشمن خارجی داریم،خودمون هم به جون هم افتادیم....واقعا ملت عجیبی هستیم.... (248557)
آدم بصیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۷:۵۳
اگر فتنه شده ملاک! پایداری ها و حامیان آنها هم ملاکند برای خیلی چیزها (248560)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۷:۵۶
پایداری نمونکی از داعش دیروز است. (248561)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۸:۱۳
وزیر نفت با اون خیانت تاریخیش رو از قلم انداختی!
اگه مردی منتشر کن (248563)
آری، اینم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۵ ۱۸:۳۳
درود.
آقای د. لاریجانی مرد مؤمن و بامنطقی است که در ایران مانند وی کم نیستند اما انگشت شمارند.زیرا از محضر پدر و استادی همچوآیت الله میرزا هاشم آملی (ره) و آیت الله محقق داماد ( دام عزّه) بهره ها برده اند و پرورده ی مستقیم این عزیزان اصلاح طلب و امام حسینی (ع) اصیل است. (248564)