به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۵ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۷۲۹۹۸

بوکوحرامی ها ۵۰۰ زن و کودک را ربودند

گروه بین الملل: گروه تروریستی بوکو حرام ۵۰۰ زن و کودک را در شمال نیجریه ربود. این دومین بار است که این گروه تروریستی در ظرف یک سال گذشته دست به آدم‌ربایی‌هایی در این ابعاد می‌زند.
بوکوحرامی ها ۵۰۰ زن و کودک را ربودند
شاهدان عینی در شمال شرقی نیجریه گفتند اعضای گروه بوکوحرام با حمله به شهر داماساک، حدود ۵۰۰ زن و کودک را به گروگان گرفتند. این در حالی است که گودلاک جاناتان، رئيس‌جمهور این کشور اخیرا مژده پیروزی بر بوکوحرام را داده بود. گفتنی است ارتش نیجریه شهر داماساک را، که در چند کیلومتری مرز چاد قرار دارد، چند روز پیش از نیروهای بوکوحرام پس گرفته بود. یک شاهد عینی تاکید کرد، بوکوحرام پس از حمله به داماساک، ۵۰۰ زن و کودک را ربوده و پیش از بازگشت به مواضع خود، نزدیک به ۵۰ نفر از آنها را هم به قتل رسانده است.

بر اساس همین گزارش، هنوز مشخص نشده است که آیا تعداد دیگری از گروگان​ها به قتل رسیده‌اند یا خیر. بوکوحرام در ماه‌های اخیر نفوذ خود را به نیجر، کامرون و چاد، سه کشور همسایه نیجریه، نیز گسترش داد. این کشورها اکنون تلاش می​کنند با عملیاتی هماهنگ و مشترک با پیشروی و چیرگی بوکوحرام مقابله کنند. با این همه حملات این گروه افراطی در روزهای گذشته افزایش پیدا کرد. فرمانده نیروهای مشترک چاد و نیجر در داماساک نیز به نقل از ساکنان این شهر تائید کرده است که بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ زن و کودک به دست اعضای بوکوحرام ربوده شدند.

گروه بوکوحرام که عقاید به‌شدت ضد غربی دارد در سال ۲۰۰۲ تاسیس شد. بوکوحرام با مظاهر تمدن غربی و گرایش‌های سکولار مخالف است. اعضای این گروه "بوکو" یعنی آموزش به سبک غربی را "حرام" می‌دانند. از سال ۲۰۰۹ این گروه بار‌ها دست به حملات مرگبار زده و هزاران غیرنظامی تاکنون در این حملات کشته شده‌اند.
بوکوحرام برای برقراری "حکومت اسلامی" در شمال نیجریه می‌جنگد و خواستار اجرای قوانین شریعت اسلامی، تعطیلی تمام مدارس مدرن و آموزش قوانین اسلام در سراسر نیجریه است. اخیرا بوکوحرام با گروه "دولت اسلامی" (داعش) بیعت کرد.
مرجع : دویچه وله