به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۴ ساعت ۰۰:۰۴
کد مطلب : ۷۸۸۴۸
با شکايت قلعه نويي؛

خبر ورزشي به شش ماه توقيف محکوم شد

گروه ورزشي: روزنامه خبروزشي با شکايت امير قلعه نويي سرمربي فصل گذشته استقلال تهران و از سوي شعبه 76 دادگاه کيفري استان تهران به شش ماه توقيف محکوم شد.
ارديبهشت ماه سال گذشته بود که روزنامه خبرورزشي، خبري را در ارتباط با درگيري بوبکر کبه مهاجم بورکينافاسويي اسبق استقلال تهران با امير قلعه نويي سرمربي وقت اين تيم منتشر کرد. به دنبال انتشار اين خبر، قلعه نويي از روزنامه خبرورزشي به اتهام نشر اکاذيب به قصد اضرار به غير شکايت کرد و دادسرا شکايت سرمربي استقلال را براي رسيدگي به دادگاه ارجاع کرد.

شکايت قلعه نويي از روزنامه خبرورزشي براي رسيدگي در اختيار شعبه 76 دادگاه کيفري استان تهران به رياست قاضي سيامک مديرخراساني قرار گرفت و دادگاه روز سيزدهم ارديبهشت ماه امسال با حضور هيات منصفه مطبوعات به پرونده رسيدگي کرد. پس از استماع دفاعيات متهم و شاکي، هيات منصفه مطبوعات متهم را در عنوان اتهامي ياد شده مجرم شناخت و مستحق در تخفيف مجازات نيز ندانست.

يک منبع آگاه در گفت وگو با ايرنا درباره آخرين وضعيت اين پرونده گفت: شعبه دادگاه، در اين پرونده، مديرمسئول خبرورزشي را به شش ماه حبس محکوم و آن را به شش ماه توقيف روزنامه تبديل کرده است. به گفته اين مقام آگاه، حکم صادر از سوي شعبه 76 دادگاه کيفري استان تهران طبق قانون به مدت 20 روز پس از ابلاغ، قابل تجديدنظرخواهي است. وکالت اميرقلعه نويي را در اين پرونده، معاون حقوقي باشگاه استقلال تهران بر عهده دارد.