به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۳۱ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۱۲۸۶۸

دست‌فروشي كه به شوراي‌شهر راه يافت

گروه جامعه: يك دست‌فروش در شهرستان مهاباد به عنوان نفر دوم وارد شورای اسلامي شهر شد.
یکی از شهروندان مهاباد در باره انتخاب محمد ابراهیمی در متني نوشته است: در انتخابات این دوره شورای شهر مهاباد، ۲۰۵ نفر نامزد شدند و ۸۰ درصد مردم هم شرکت کردند و آقای محمد ابراهیمی ملقب به ممد چکول به معنی «ممد کوچولو» که یک بساط بلال فروشی در میدان ساعت شهر داشت، توانست به عنوان نفر دوم به شورای شهر راه یابد. وي مدرک لیسانس شیمی دارد و با توجه به شرایط زندگیش فقط دست فروش بوده... ابراهيمي در بخشی از شهر که بساط داشت و در برخی مناطق عشایرنشین شهر بسیار محبوب بود. او در قسمتی از شهر (میدان استقلال) زندگی می‌کند که منطقه فقیرنشین مهاباد محسوب می‌شود.


یکی از پوسترهای تبلیغاتی که در آن به فقر و دستفروشی خود اشاره کرده است

وي برنامه خاصی در تبلیغات خود اعلام نکرده بود و اینکه "دو دیگ دارم و یک فرغون و یک حساب بانکی دو میلیونی و از خانواده ای فقیر هستم که با زحمت درس خوانده و با اینکه لیسانس دارم دست فروشی می‌کنم"، تمامی چیزی است که ایشان در دوران تبلیغاتی خود گفته است.
تنها چیزی که از او، البته نه به طور تاییدشده، شنیده شده این بود که: "یکی از اعضای مبارزه با سد معبر شهرداری را اخراج می‌کنم"... (گویا کسی به اسم .... است که دست فروش‌ها را زیاد اذیت می‌کرده... ابراهیمی گفته اولین کارم اخراج این مامور از شهرداري خواهد بود). در کل شهر دو نگاه به این فرد وجود داشت، گروهی به حالت تمسخر به او نگاه می‌کردند و می‌گفتند "کار شهر به کجا کشیده که یک دست‌فروش نامزد شده است"... و گروهی دیگر هم با این نگاه که "یک فقیر با مدرک تحصیلی لیسانس، دست‌فروشی می‌کرده و حالا آمده با این همه دکتر و مهندس و پولدار رقیب شده و جلوی آنها قد علم کرده، از او حمایت می‌کردند. البته همواره همه مردم از نظر اخلاق عمومی و شخصیت از او تعریف می‌کردند.

۱۳۹۲/۰۳/۳۱ ۱۸:۳۹
wow!!! (80997)
۱۳۹۲/۰۳/۳۱ ۱۸:۴۶
عزت و ذلت آدمی فقط دست خداست خدایا شکرت (80999)
امین
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۳/۳۱ ۱۸:۵۸
وجود انتخابات به معنای وجود دموکراسی نیست

دموکراسی لوازم و ابزاری داره که باید مورد توجه قرار بگیره و وجود فقط یک صندوق رای و چند کاغذ آرا و مشارکت بالای مردم نشان از پیشرفت و دموکراسی نیست

باید احزاب وجود داشته تا افراد خوب و کارآمد را معرفی کرده وبه سرکار بیایند و ما شاهد نباشیم افرادی از این دست که دنیایشان فقط اخراج یکی از اعضای مبارزه با سد معبر شهرداری است، برسرکاربیایند (81002)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۳۱ ۱۹:۳۵
سلام
این معنای واقعی دموکراسی است. سقراط برای دموکراسی خاصیت تربیتی قائل بود. د رواقع در یک دموکراسی واقعی، چون هرکسی این شانس را برای خود قائل است که می تواند روزی حاکم شود، ناچارا از قبل خود را برای حکمرانی آماده می سازد. ممدچکول موفق باش! (81008)
ناصر
۱۳۹۲/۰۳/۳۱ ۱۹:۴۷
فقط خدا کنه تو این سمت خودشو گم نکنه و یادش نره که کی بود و چی شد (81010)
سیدعلیرضا
۱۳۹۲/۰۳/۳۱ ۲۰:۰۷
جالب بود. ..هیتلر هم دستفروش بود اما چه سیاستمداری شد... (81014)
بهنام
۱۳۹۲/۰۳/۳۱ ۲۰:۲۵
تبریک میگم به صداقت آقای محمد ابراهیمی!فقط یه خواهش از ایشون دارم که به راهی که انتخاب کردند ادامه بدهند!موفق باشید. (81019)
۱۳۹۲/۰۳/۳۱ ۲۰:۴۷
اینکه هموطنانی که در زندگی با مشکلات زیادی روبرو هستند و با آرای بالای مردم در شوراها موفق میشوند.نشان دهنده شرایط سخت اقتصادی است که متاسفانه دچار آن شده ایم.امیدوارم در دوره های بعد کانونهای مستفل معلمان - نظام پزشکی _ نظام مهندسی _ سردفتران _ اصناف _ تشکلهای کارگری قبل از انتخابات شوراها در نشستهای خود افرادی را منتخب کنند که خود آن افراد ابتدا کاندید نباشند بلکه با حضور و پیشنهاد اعضای آن تشکل با خرد جمعی فردی شایسته را دعوت و معرفی گردد تا بدینوسیله افرادی شایسته که دارای تجربه کافی نیز میباشند و امین و خوشنام هستند در شوراها وارد شوند امیدواریم شرایطی پیش بیاید که آن پنجاه و دو درصد از مردم تهران که در انتخابات شرکت نکردند مورد دلجویی قرار گیرند. (81024)
م.عزیزی
۱۳۹۲/۰۳/۳۱ ۲۰:۵۹
وزرایی هم بودند که ازپایتخت نامزد شدند وراینیاوردند. گمان نکنیم که نام وموقعیت محبوبیت ومقبولیت می آورد. (81027)
۱۳۹۲/۰۳/۳۱ ۲۱:۲۲
من مطمئنم افرادی چون ممد کچول درد جامعه رو بهتر می دونن و با مکاتفات درس خوندن و چون پارتی دارن مجبورن برای گذران زندگی دست فروشی بکنن
مگه امام نمی گفت این انقلاب پا برهنگان مستضعف هست (81037)
فرهاد
۱۳۹۲/۰۳/۳۱ ۲۱:۴۰
امیدواریم دو روز دیگر خودش را گم نکند تا همچنان فریادرس و محبوب مردم باقی بماند. (81046)
ایوب
۱۳۹۲/۰۳/۳۱ ۲۲:۴۰
شاید همین دست فروش درد مردم را بهتر از یک دکتر درک کرده باشد!
انشاالله ایشان دردها را تشخیص دهد و بقیه شورا راه های درمان را تجویز کنند. (81060)