به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ساعت ۰۰:۲۹
کد مطلب : ۳۸۲۴۸

وزیر دادگستری عراق: «ابوغریب» بسته شد

گروه بين​الملل: وزیر دادگستری عراق اعلام کرد: مقامات این کشور زندان ابوغریب را در غرب بغداد به دلیل نگرانی های امنیتی بستند.
وزیر دادگستری عراق: «ابوغریب» بسته شد
وزارت دادگستری عراق اعلام کرد: از امروز زندان ابوغریب تعطیل است و 2400 زندانی آن نیز به زندان های دیگر استانهای عراق انتقال داده شدند. وزارت دادگستری عراق افزود : این زندان در منطقه ناامنی قرار دارد و هر لحظه ممکن است آماج حملات گروه های تروریستی قرار گیرد. القاعده تابستان سال گذشته به زندان ابوغریب حمله کرد و توانست ده ها تن از سران خود را از آن بیرون بکشد. زندان ابو غریب در حومه غربی بغداد و در بزرگراه فلوجه واقع است.

ابوغریب یکی از زندانهای مشهور عراق است که اشغالگران امریکایی زندانیان عراقی را به طور فجیعی در آن شکنجه می کردند. ژوئیه گذشته نیز شبه نظامیان با حمله به زندان ابوغریب و یک زندان دیگر در عراق صدها زندانی از جمله بسیاری از شبه نظامیان را فراری دادند. دهها زندانی و نیروهای امنیتی در این حمله کشته بودند. شکنجه و سوء استفاده از زندانیان ابوغریب توسط نیروهای ارتش آمریکا در سال 2004 به یک رسوایی برای آمریکا تبدیل شد.

در ادامه اقدام ارتش عراق در مبارزه با تروریسم ، نیروهای امنیتی موفق شدند در چهار استان موصل، صلاح الدین، واسط و ذی قار 159 مضنون به دست داشتن در اعمال تروریستی و جنایتکارانه را بازداشت کنند. در همین حال و در ادامه جنگ علیه داعشی ها در استان الانبار ، نیروهای عراقی توانستند در 24 ساعت گذشته بیست و چهار نفر از تروریست های داعشی را در حومه فلوجه به قتل برسانند. صبح امروز نیز دو تروریست انتحاری با منفجر کردن خود در نزدیکی یکی از ایست بازرسی ها در شهر رمادی، یک پلیس عراقی را کشت و چهار تن دیگر را زخمی کرد. افراد مسلح همچنین با گلوله باران برخی مناطق مسکونی شهر فلوجه، چهار عراقی را کشتند و 16 نفر دیگر را زخمی کردند.
مرجع : واحد مرکزی خبر