به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۶۷۹۱۲
افشاگری رحیمی که دیگر طرح مشتی فتنه‌گر نیست!

با این 170 نماينده مجلس چه بايد كرد؟

با این 170 نماينده مجلس چه بايد كرد؟
گروه سیاسی-رسانه ها: قاسم خرمي در سرمقاله روزنامه قانون نوشت: نامه افشاگرانه محمدرضا رحيمي به رئيس‌جمهور سابق يك نامه و گلايه شخصي و خصوصي نيست . اين نامه مي‌تواند سرفصل اتفاقات جديد در عرصه رقابت‌هاي سياسي و البته سرمنشأ خيرات و الطاف براي كليت نظام باشد. نخستين فايده ملموس اين قبيل اتفاقات اثبات اين واقعيت است كه نظام جمهوري اسلامي از افشاي فسادهاي حيرت‌آور آسيب نمي‌بيند بلكه برعكس آنچه مي‌تواند به قيمت از دست رفتن مشروعيت و اعتبار نظام تمام ‌شود در مرحله اول كاستي‌هاي سياسي و حقوقي فساد آفرين و در مرحله بعدي تلاش عامدانه براي پنهان‌سازي فسادهاي پنهان و مفسدين بلندمرتبه است. اين پرسش البته همچنان مطرح است كه چگونه فرد فاسدي مثل رحيمي مي تواند تا اين مرتبه از نظام سياسي نفوذ كرده و پله هاي قدرت را بدون هيچ مانعي به سرعت طي كند و چه بسا به ديگر گروه‌ها و جناح‌هاي رقيب عتاب و خطاب نمايد.

با اين حال براي سيستم سياسي ما بايد اعتماد حقوقي به دستگاه قضاوت و نظارت به مراتب بيش از دلخوري و آبروي چند شخص و باند و جناح مهم و حياتي باشد. خوشبختانه قوه قضاييه ايران دست‌كم در قضيه فساد محمدرضا رحيمي ثابت كرد كه همين گونه مي انديشد و اعتبار و مشروعيت نظام و اعتماد مردم و دلسوزان را قرباني مصلحت سنجي‌هاي غيرضروري نخواهد كرد. جامعه البته اميدوار است چنين نگاه و سياستي بي‌محابا در باره ساير متهمان و مجرمان استمرار يابد تا بلكه رفته رفته سرچشمه فسادها و تباهي‌ها ي بعضا سازمان يافته خشك شود. محتواي نامه رحيمي به احمدنژاد درباره توزيع پول ناسالم در ميان 170 نماينده مجلس فرصت ديگري فراهم ساخت تا اين بار شوراي نگهبان و مجلس شوراي اسلامي به تبعيت از اقدام قاطعانه قوه قضاييه واكنش و رفتاري درخور ملت بزرگ ايران بروز دهند. سخن رحيمي درباره توزيع پول «جابر ابدالي» در ميان 170 نماينده اصولگرا آن‌هم براي هزينه كردن در انتخابات و به عبارتي تاثير بر سرنوشت انتخابات مجلس اكنون ديگر شايعه و حاشيه طرح شده از سوي مشتي صهيونيست، فتنه‌گر و بهايي نيست.

اين ادعاي معاون اول يك رئيس‌جمهور است يعني همان سمتي كه مطابق قانون اگر براي احمدي‌نژاد در آن سال‌ها اتفاقي مي افتاد او تا برگزاري انتخابات بعدي رئيس‌جمهور 80 ميليون ايراني بود. يقينا چنين ادعايي در جريان رسيدگي به پرونده قضايي مربوطه بارها مورد بررسي و راستي آزمايي و مستند‌سازي قرار گرفته و شايد پيگيري و اثبات آن نيازمند زحمت و درد سر چنداني نباشد. آيت‌ا... جنتي دبير محترم شوراي نگهبان قبل از اين بارها از عدم مماشات اين شورا با كانديداها و نمايندگان متخلف سخن گفته و به استناد همين سخنان و بعضابه اتهاماتي اثبات نشده بسيار كمتر از اين مسير ورود هزاران نفر را به رقابت هاي انتخاباتي سد كرده است. همچنين نمايندگان محترم مجلس اصولگرا بارها و بارها از لزوم مقابله جدي با فساد و فتنه سخن گفته و ساعت‌ها وقت خود و بيت‌المال را صرف مقابله با افراد و جريان‌هايي موهوم كرده‌اند كه به تشخيص خود آنها ممكن بود در آينده براي اعتبار نظام و ايران خطرآفرين باشد.

اكنون اما خطري واقعي‌تر درست كنار دست آنان ظهور كرده و چه بسا در صندلي كناردست آنان نشسته باشد. 170 نفر از كساني كه هر روز در دفاع از حقوق ملت نطق مي‌كنند و بيانيه مي‌دهند و سينه مي‌درند از پول‌هاي سمي جابر ابدالي سهم برده‌ و رقباي انتخاباتي احتمالا خود را ظفرمندانه كنارزده اند.اكنون مجلس و شوراي نگهبان در آزمون بزرگ و سرنوشت‌سازي قرار گرفته‌اند. ادعاهاي رحيمي يا بايد رد شود يا از طريق دستگاه‌هاي مسئول پيگيري و اطلاع رساني شود. جامعه منتظر است تا به عينه ببيند در نظامي كه به بركت خون شهيدانش اعتبار يافته است هيچ جريان فاسدي در هيچ سطح و مرتبه‌اي حاشيه امنيت نخواهد داشت. مطمئن باشيد جمهوري اسلامي از افشاي فسادهاي كارگزاران و مديران ناسالم آسيب نمي‌بيند. آنچه خطرناك تر است پنهان‌سازي «رحيمي‌ها» در لايه‌هاي ضخيم منفعت‌ها و مصلحت‌هاست.

یامهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۳:۰۶
به نظرمن اگرخیلی باهاشون وربریم فردامادزدمیشیم وآنها شاکی دزد.ولی درهرصورت ماه پشت ابرنمیماند.آبروی همشون داره میره .خداازشون نگذره (285122)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۲:۳۹
باید برای مردم اسامی مشخص شود ولی با این حال مجلسی که بیش از 70 درصد از اعضا با رشوه و کمکهای دیگران سرو کار داشته باشند این مجلس باید منحل بشوذ فاقد صلاحیت است صلاحیت ادامه کار ندارد (285490)
م -ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۳:۱۸
-افشای نام آنهابرای تنویرافکارمردم وموکلین آنها
-محاکمه
-عدم تاییدصلاحیت ایشان برای دورهآینده انتخابات (285131)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۳:۲۹
ما که این 150 نماینده را نمی شناسیم اقایان نماینده مثل هروی و پیرموذن باید نام این 170 نفر را برایمان اعلام کنند .ما منتظر اعلام اسامی از سوی مراجع قانونی هستیم اگر اعلام نشود نماینده مردمی با نماینده پولی از هم تمیز داده نمیشود و دوباره خدای نکرده قاطی قاطی پاکان به مجلس راه پیدا میکنند. (285137)
علی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۴:۳۱
نمایندگان اصلاحطلب و مطهری و پیر موذن و شاید توکلی و نادران و لاریجانی را از بقیه کم کنید در بین بقیه بگردید پیدا می کنید ، عکسی که دارند مرگ مرگ می کنند را در اینترنت بیابید 90 درصد معما را حل میکند (285174)
بخوانیم تا بمانیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۴:۳۷
نفت شد 1/3 قیمت /.بدهی های کشور رو به افزایش/.تحریم های کاغذ پاره/.کمک هزینه جنگ عراق و سوریه/ .تورم وحشتناک/.بورس ورشکسته /.خفقان و زورگویی . خداوندا ما و دلواپسان در یک اقلیم نگنجیم یکی از ما را به دیار باقی هل بده (285178)
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۳:۴۲
لااقل اگر از خدا، خون شهدا و مردم گرسنه، معملمان دلسوز، کارگران زحمت کش و هزاران قشر دردمند این جامعه خجالت نمی کشید و شرم نمی کنید از وجدان گل گرفته خود خجالت بکشید و شرم کنید روزی هم حتما میرسه که شما هم مثل رحیمی راهی لیاقت گاه خود یعنی زندان بشید (285145)
شهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۳:۴۳
خوب اگه خودشان مشکلی نداشتند به موارد بی ارزشی چون قدم زدن ظریف با کری گیر نمی دادند واقعا جای شرم دارد (285146)
کودک درون
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۳:۵۵
اینها همان بزرگان و رجالی هستند که در مجلس تظاهرات کردند و فریاد می زدند مرگ بر خاتمی. همانهایی هستند که دلواپس سلامند و گاهی انچنان فریاد میزنند که بیم ان میرود حنجره هایشان پاره شود . اینها حامیان عدالت و مردمند؟ (285151)
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۵:۱۹
تزویر و ریا و تدلیس شاخ و دم نداره,همیته. (285215)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۴:۲۲
ممکنه نظرم درست نباشه اما فکر میکنم شورای محترم نگهبان بجای رد صلاحیت همه اصلاح طلبان در انتخابات اینده این عزیزان را رد صلاحیت کنند که دست به بیت المال برده اند (285161)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۵:۱۸
این شورا فقط دستور میگیره و کاری با این چیزا نداره. (285212)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۴:۲۴
فساد اقتصادی در کشور ریشه کرده متاسفانه چون رفاه و دنیا طلبی برخی را گرفته و مبارزه با ان بسیار سخت است (285164)
فردوس توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۴:۳۴
به عنوان یک معلم با هر طرحی که به معیشت و منزلت همکاران معلم کمک کند مثل واگزاری مدارس به بخش خصوصی ,... موافقم!! (285176)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۴:۵۹
برادر من واگذاری درست است .تو را خدا این ابروریزیهارا نکنید بعنوان یک معلم (285192)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۶:۱۱
مثل بعضی ها همه را ول کردی چسبیدی به چی (285257)
دانش اموز بيسواد
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۲:۵۳
اخه ايشون معلم هستند و برا همين يه غلط ١ نمره از ادم كم ميكنه (285498)
Urmia
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۴:۵۲
يادمه يكي از نمايندگان مجلس هشتم گفته بود كه اگه تو هر كدوم از اين چهارراه ها يه بي حجاب رو اعدام كنيم مشكل بي حجابي حل مي شود. بي حجابهايي كه دستشون تو بيت المال نيست. به نظرتون اگه همين نظر اون نماينده اصواگرا در ين مورد اجرا بشه بهتر نيست. چون مشكلي كه اينا برا كشور ايجاد مي كنند فقط اين مسايل مالي نيست و فساد توسط اينا در مملكت نهادينه شده و به راحتي ريشه كن نخواهد شد (285185)
حمیدرضا
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۵:۰۲
البته این 170 نفر مربوط به مجلس هشتم هستش ، باید دید چه تعدا از این افراد در مجلس نهم نیز حضور دارند . (285195)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۵:۲۱
قابل توجه شورای نگهبان، امیدواریم تبر شورای نگهبان فقط برای اصلاحات تیز نباشد و این 170 نماینده ناقابل هم مد نظر باشند ،البته اگر حرف ما چهار تا عوضی خریدار داشته باشد. (285218)
بنده خدای محمد{ص}-مقداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۶:۲۳
امروزکه م-ر(محمدرضارحیمی)قیافه حق به جانب می گیره زمانی گفته بود اگرقراربود پیامبری مبعوث شود بی تردید احمدی نژاد خواهد بود.شما ببینید تملق/پاچه خواری /مداهنه وچرب زبانی چه به روزاو/احمدی بای بای/وما آورد.ان شائ الله درزندان محبوس شود واندکی به گذشته اش بیاندیشد. (285266)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۶:۴۳
اصوگراها میخواستند آبروی احمدی نژاد را ببرند خوشان بی آبرو شدند.
شما اصلاح طلبها درس عبرت بگیرید و با احمدی نژاد مظلوم در نیافتید چون خدا پشنیبان اوست و محبتش را در قلوب مستضعفین جاری کرده است.
البته مطمئن باشید وقتی اصولگراها برای زدن حریفشون خودزنی میکنند دیگه به شما اصلاح طلبا رحم نمی کنند. پس منتظر نتیجه دادگاه مهدی هاشمی و کرسنت و استات اویل و ... می مانیم.
درود خدا و فرشتگان مقربش و همه صالحان تاریخ بر مظلوم ترین رئیس جمهور ایران زمین دکتر محمود احمدی نژاد (285277)
Urmia
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۲:۲۷
دوست من مظلوم از ريشه ظلم و به معني مورد ظلم قرار گفته شده هست. پس بهتر است به جاي شعار دادن ابتدا معني كلمه رو ياد بگيريد و سپس با مراجعه به امار(و نه حرفاي الكي و رسايي وار) ظلمي كه فرد مذكور در حق اين مردم و مملكت كرده چقدر بوده است. همانا بزرگترين ظلم به اين ملت رييس جمهور شدن فردي است كه به جمهوريت اعتقادي ندارد و اصولا جايگاهش در چنين حدي نيست. بابا به پير به پيغمبر من قصد توهين ندارم ولي من خيلي باهوشتر از اوناشو مي شناسم كه ابدارچي شركت خصوصي هستند. من خودم به چشم خويشتن ديدم كه.... (285478)
Urmia
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۲:۳۴
... ابدارچي شركت كوچيك خصوصي كه ماهي ٤٠٠ هزار تومن حقوقشه فرق بين قولنامه و بروشور رو ميدونست. حالا اين اقا چي كه فرق بين قطعنامه شوراي امنيت(ركن اساسي سازمان ملل) و با مجله كه سهله با كاغذپاره رو نمي دونه. نمي دونم هر وقت عكس اين اقا رو مي بينم ياد يه سريالي بود كه دهه شصت پخش مي شد مي افتم. اسم سريال سلطان و شعبان بود. راستش ديگه برام مسجل شده كه حمايت از اين عملكرد نه جنبه سياسي بلكه جنبه رواني و انهم از نوع بيماري دارد. (285487)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۶:۵۹
۱۷۰ نماینده مجلس نه ,۱۷۰ کاندیدای نمایندگی مجلس (285288)
نادر
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۷:۴۴
وای به روزی که بگندد نمک. (285324)
يانگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۱:۰۵
اونا رو مثل گل بايد نوازش كرد و بوييد با هرچي شلاق تو دنياست بايد بر سرشون كوبيد (285437)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۱:۲۹
اونوقت ما امیدمون به مجلس بود که جلوی فساد دولت رو بگیره! (285446)