به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۷۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : ۸۵۸۲۲
از جیب مردم و سفره خالی آنها هم شکایت کنید!

آقای دكتر و وكیلش لطفا بخوانند!

هشت سال باور مردم را نابود کردید
آقای دكتر و وكیلش لطفا بخوانند!
گروه سیاسی: سایت اصلاح‌طلب خردادنیوز در نقدی نوشت: دولت ها هر کدام نقاط ضعف و قدرتی دارند و هر یک کارنامه ای که قابل بررسی و نقد و واکاوی است. دیکته نوشته شده قابل تصحیح و غلط گیری است و نمی شود از زیر بار آن شانه خالی کرد. روزی که محمود احمدی نژاد سکان اداره کشور را در دست گرفت، تورم نزدیک به تک رقمی شدن بود، نرخ رشدتوسعه به عنوان مهم ترین شاخصه بازتاب دهنده وضعیت اقتصادی در منطقه مثال زدنی بود و صندوق ذخیره ارزی کشور برغم قیمت بسیار پایین نفت در اکثر طول عمر دولت اصلاحات در وضعیت مطلوب و عالی قرار داشت.

آن مرد در چنین شرایطی با شعار آوردن نفت سر سفره ملت و بسط و توسعه عدالت و مبارزه با رانت و فساد بر بستری مهیا و آماده که کشور را در آستانه جهش اقتصادی قرار داده بود، آغاز به کار کرد. حامیانش شعار می دادند «فقر و فساد و تبعیض؛ احمدی نژاد بپا خیز» اما روزی که او رفت، سفره مردم و قدرت خرید آنان به شکل باورنکردنی تحلیل رفته بود، ارزش پول و دارایی مردم در برابر ارزهای خارجی تنها طی چند ده روز نزدیک به یک چهارم رسید، نرخ تورم چهار برابر دورانی شده بود که او دولت را در دست گرفته بود و رکود و بیکاری بیداد می کرد. نرخ رشد توسعه نه مثبت که منفی ۶.۸ دهم درصد شده بود.

اینهمه در حالی بود که با افزایش قیمت نفت سیل خیره کننده ای از منابع پولی به سمت کشور سرازیر شده و جالب است بدانید که از ۱۲۱۰ میلیار دلاری که از فروش نفت تا کنون به خزانه دولت واریز شده ۷۵۰ میلیارد دلار آن متعلق به دولت محمود احمدی نژاد است، یعنی در حدود ۹۰ سال ۴۶۰ میلیارد و طی هشت سال دولت های نهم و دهم ۷۵۰ میلیارد دلار.

ناگفته پیداست که با توجه به شاخصه های بر شمرده وضعیت فقر و تبعیض در دولت مهرورز به کجا انجامید و مردم با چه وضعیتی دست به گریبان شدند اما از همه اینها جالب تر موضوع« فساد» است. احمدی نژاد دولت خود را پاک دست ترین دولت تاریخ می خواند و شاخص ترین وجه بارز خود در ایام تبلیغات انتخابات در سال ۸۴ را حمله به مافیای ثروت و قدرت در صورت انتخاب ملت عنوان می کرد. او از متخلفینی سخن می گفت که نام شان در جیب داشت اما....

روزی که او از پاستور رفت بدهی های معوق بانکی ۷۷ هزار میلیارد تومان بود این در حالی بود که به هنگام تحویل گیری دولت این بدهی های معوق از سال ۱۳۰۸ تا ۱۳۸۴ رقم ۶/۹۸۲ هزار میلیارد تومان بود. به زبان ساده او بدهی های معوق بانکی را نزدیک به ۱۳ برابر کرد، بدهی هایی که رقم نزدیک به مطلق آن متعلق به دانه درشت هایی است که حتی وثیقه لازم برای پرداخت بدهی را نزد بانک ها نگذاشته اند. خاصه خوارانی که نه تنها رسوا نشدند که هر روز بر حجم آنان و دارایی هایشان افزوده شد و هزار فامیل تر شدند.

روزی که احمدی نژاد بر مسند امور قرار گرفت شهرام جزایری و قبل تر از وی فساد بانک صادرات برای مردم رویایی و باور نکردنی بودند رقم های فسادهای تا آن زمان افسانه ای از چند صد میلیارد تجاوز نمی کرد اما روزی که وی رفت فساد ۳ هزار میلیاردی که در زمان دولت وی رقم خورده و در سال ۹۰ افشا شده بود برای مردم چندان بهت آور نبود، فساد ۶/۵ هزار میلیاردی و سپس فساد ۱۲ هزار میلیاردی بابک زنجانی که با حمایت مستقیم و توصیه ۵ نفر از اعضای کابینه توانسته بود نفت صادر کند و پولش را به جیب بزند، فساد ۳ هزار میلیاردی را از اذهان پاک کرده بود، بماند که فسادهای چند ده میلیاردی که هر از گاهی در رسانه انعکاس می یابد دیگر حتی جذابیت رسانه ای هم برای عامه ندارد.

حال با چنین وضعیت و‌ چنین دستاوردهایی و در حالیکه دو تن از عالی ترین مقامات و معاونان وی در زندان هستند و بر شمردن اقدامات آسیب زننده وی در ابعاد مختلف مثنوی هفتاد من می شود، سایت حامی احمدی نژاد به نقل از وکیل وی خبر از شکایت رئیس دولت سابق از معاون اول رئیس جمهوری داده است. علت شکایت هم انتساب اتهام نشر اکاذیب و افترا بواسطه اتهاماتی است که توسط جهانگیری متوجه دولت های نهم و دهم شده است! وکیل احمدی نژاد گفته است: آقای جهانگیری در سال های اخیر با هدف تخریب باورهای مردم و تشویش اذهان عمومی، اقدام به طرح اتهامات بی اساس علیه دولت قبل کرده که در رسانه ها بازتاب فراوانی داشته است.

وکیل محترم از کدام تخریب باورها می گوید؟ نکند ایشان در همان ده سال پیش مانده و همنوا با شعار حامیانی است که فریاد می زدند « فقر و فساد و تبعیض، احمدی نژاد بپا خیز». برادر عزیز باورهای مردم وقتی تخریب شد که سفره آنان هر روز کوچک تر و کوچک تر شد، باور مردم وقتی تخریب شد که بسیاری از مردم دارو برای خرید نمی یافتند و ماشین های چند صد میلیونی و میلیاردی همزمان در خیابان های تهران جولان می داد، باور مردم وقتی تخریب شد که کارخانه ها تعطیل و بیکاری بیداد می کرد و تورم کمر مردم را شکست. باورهای مردم وقتی تخریب شد که پاک دست ترین دولت تاریخ عالی ترین مدیران خود را در زندان می بیند!

جهانگیری یا هر مسئول دیگری هیچ گاه نخواهد توانست آنچه را که مردم با گوشت و پوست خود لمس کردند از یاد آنان ببرد و بد را خوب و خوب را بد جلوه دهد، ایرانیان شاید حافظه کوتاه مدت خوبی نداشته باشند اما آلزایمر نگرفته اند که وضعیت دو سال پیش را فراموش کنند. اسحاق جهانگیری به کنار، شما از مرکز آمار ایران از بانک جهانی و از کارشناسان زبده اقتصادی و حتی عموم مردمی که وضعیت را لمس کرده و به آن اذعان دارند هم باید شکایت کنید.

دفتر جهانگیری البته به این اظهارات واکنش نشان داده و عنوان کرده که از این شکایت استقبال می کند تا مستندات تخلفات و سوء مدیریت های احمدی نژاد را به دستگاه قضایی تحویل دهد اما سئوال اینجاست که دولت به چه دلیلی تا کنون مستندات تخلفات و سوء مدیریت احمدی نژاد را به دستگاه قضایی تحویل نداده و علیه این فرد اقامه دعوی نکرده است؟ مگر دولت منتظر شکایت شخصی این فرد بود تا این مستندات را به دستکاه قضایی تحویل دهد؟

چرا دولت مردان در جایی که منافع مردم مطرح است و تخلف ها و سو مدیریت ها آسیب جدی به مردم وارد کرده، محافظه کارانه و منفعلانه برخورد کرده و اقدام شفاف و قاطعی انجام نمی دهند؟ چرا دولت با عملکردهای ناموزون اجازه اینگونه مظلوم نمایی ها را به احمدی نژاد می دهد که هنوز خود را در مقام طلبکار جا بزند؟!

شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۱۸:۱۵
مخالف اعدام هستم اما خیلی ها باید محاکمه و اعدام بشوند تا اندکی داغ دردهای هشت ساله التیام پیدا کند. (317580)
آزاده جنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۲۲:۳۷
با عرض معذرت كه اينجا كامنت مي گذارم
حقيقتا بايد گفت كه هدف احمدي نژاد از شكايت عليه مرد بزرگ و شريف و نترسي مانند آقاي مهندس جهانگيري چيزي بالاتر از شخص آقاي جهانگيري است و هدف احمدي نژاد از شكايت ، در واقع به چالش كشاندن رهبري كلان نظام است و متأسفانه در اين حورد موفق خواهد بود
آقاي جهانگيري هم بدانند كه اكثر دلدادگان انقلاب پشتيبان ايشان خواهند بود و بهتر است فداكاري خودشان را با استعفاي زود هنگام كامل كنند (317639)
حامد
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۶ ۰۲:۳۰
اعدام نه. محكوم به انجام خدمات عمومي مادام العمر. (317669)
فرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۱۸:۳۱
آن مرد رفت او دیگر نخواهد آمد! اما او در دروان حاکمیتش ابتدا با کمک یاران غار اصلاح طلبان سپس میانه روها را لگدمال کردند و در نهایت آب را همانجایی از یارانش ریخت که باور نمی کردند. امروز آن مرد مساله اصلاح طلبان نیست! تلاش نشود انرژی جنبش مدنی کشور صرف دعوای دو نفر شود! مطالبه ما رفع حصر است وتمام (317583)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۱۸:۳۲
آقای احمدی نژاد، از کسانی که به دنبال ورشکستگی کارخانجات و کارگاه های صنعتی از کارشان را از دست دادند، از کسانی که کلیه فروختند، از کسانی که از بی دارویی سینه قبرستان سکنی گزیدند، از زنان سرپرست خانواری که به تن فروشی رو آوردند تا شکم بچه های شان را سیر کنند، از کسانی که با آن بنزین من در آوردی سرطانی شدند و از کسانی که خودکشی کردند هم شکایت کنید! چون همه اینها در مورد شما حتی بد تر از آقای جهانگیری مدعی هستند و حرف دارند. (317584)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۱۸:۳۳
اگر هشت سال به این افتضاحی بوده که شما میگویید و ترسیم میکنید ، پس قاعدتاً باید آقای روحانی یا عارف یا هر کسی که مقابل احمدی نژاد بوده بالای هشتاد درصد آراء را به خود اختصاص میداد ! در حالیکه آقای عارف که انصراف داد و آقای روحانی هم با حمایت کارگزاران و اصلاح طلبان و عدّه ای از مردم که به وعده های صد روز او دل خوش کردند و با خرج کردن از هاشمی و رئیس دولت اصلاحات و دانشگاه آزاد ، تازه پنجاه و اندی ذرصد رأی آورد !!! خیییییییییییلی با مزه اید !!! (317588)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۲۰:۱۴
داداش مث اینکه خواب تشریف داری ..
برادر من، اونای دیگه هم با اینکه در خرابکاریهای محمود دست داشتند موقع انتخابات ازش دست شستن و تبری جستند .. رضایی، حداد عادل، قالیباف .. کدومشون بقول شوما "مقابل احمدی نژاد" نشون ندادن خودشونو توی انتخابات؟ که حالا شما اینطور حرف می زنی انگار کشف الکشاف کردی ..
خرج کردن از هاشمی؟ چطور محمود با خراب کردن چهره هاشمی رای آوورد حالا روحانی با کمک هاشمی؟ .. مردم متاسفانه قاط می زنن دیگه .. اگه نه محمود کجا ...ریاست جمهوری کجا !!! (317612)
روح ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۲۰:۴۱
مسئله اینجاست گل کاری های این آغا و اختلاس های اطرافیانش در انتخابات 92 هنوز باورش برای مردم سخت بود، چون چنان از خدا و امام زمان حرف میزد که کسی باور نمیکرد حرف هایش فقط برای گول زدن مردم بوده. (317616)
منصور احمدي
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۲۱:۳۳
اگر جواب منطقي نداري و خيلي هم ناراحتي اب رو بريز اونجاييكه بيشتر ميسوزوندت (317622)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۲۲:۰۳
پنجاه خورده ای از کل جمعیت نه کسانی که در انتخابات شرکت کردند (317630)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۲۲:۲۱
و البته شما هم که 7 درصدی بودید. حالا چرا جای همه درصد های دیگه حرف می زنید؟ (317633)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۲۲:۴۰
شرط می بندم که این آقای به اصطلاح ایرانی سفره اش از سفره همه کامنت گذار های این سایت بزرگتره (317641)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۲۲:۵۷
خب، پس گوش کن ايراني بي مزه، جمع کل آراي کانديداهاي شمايان، روي هم به اندازه آراي فقط روحاني نشد! اينجوري حساب کن اگه توانائي و درک حساب و کتاب داري. من دلخوشي از روحاني ندارم، چون عملا" هنوز کاري که بايد و شايد، نکرده اما در اينکه اون موجود (احمدي نژاد رو ميگم) با کمک عاشقان سينه چاکش، قد يک قرن ما را به قهقرا برد و همچون تراکتوري، زمين اين مملکت بباد فنا برده شده را شخم زد، ذره اي شک و ترديد ندارم. خدا ازش و ازشون نگذره! (317645)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۲۳:۱۰
شما که به تاسی به تمامی امکانات کشور کلا 7% شدید چی؟ اون 50 و اندی با تمام نامردیهای شماها ارزشش از 100 هم بیشتر است (317654)
محمودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۶ ۰۰:۵۰
تحلیل کاملا غلطیه.چون احمدی نژاد یه بار با شعارهای عوامفریبانه مردم رو فریب داده بود.به همین دلیل مردم بااحتیاط درانتخابات شرکت کردند.ضمنابه این نکته هم توجه داشته باشید که انتخاب روحانی باچه استقبال و جشنی همراه شد. (317661)
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۶ ۰۷:۳۱
بیدار شو از خواب خرگوشی
نکنه شما هم از دارو دسته حاج محمودی؟؟!! (317684)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۱۸:۳۴
منتظر مناظره ی احمدی نژاد و روحانی هستیم . (317590)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۲۰:۵۲
اصلا هم منتظر نیستیم احمدی 1 ادب را در مناظره رعایت نخواهد کرد 2 در حدی نیست که با روحانی مناظره کند (317617)
یوسفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۲۳:۰۱
احمدی نژاددرحدروحانی نیست.تازه مگه حرفی هم داره؟ اگه تهمت زدن و .... هنرايشونه ميگيد اينوهرآدمی بلده. (317649)
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۱۸:۳۶
درمقابل بی کاری و فقر غرور شکسته هزاران پدرر شکم گرسنه هزاران کودک و زجه های هزاران مادر کدامین دادگاه اداعای حقوق می کند و کدامین مسول پاسخگو است (317592)
فریبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۱۸:۳۶
با کلماتش مردم رو فریب داد که دولت شهید رجاییه و ژنده پوش و حالا که مچشون رو گرفتن سعی دارن برای دفاع از خودشون حمله کنند . مردم دیگه باید عاقل شده باشند که گول ظاهر و حرفاشو نخورن چون اینان ........... در لباس........ هستند. (317593)
میر مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۱۸:۵۵
عالی بود متن. ولی با یادآوری دولت هزاره سوم به ملت نباید گذاشت حافظه مردم پاک بشه...
متاسفانه اکثر مردم حافظه تاریخی ضعیفی دارن (317598)
منصف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۱۹:۰۵
احمدی نژا و دولتمردان ..... باید در دادگاه صالح محاکمه شوند و هر مستندی از اتهامشان وجود دارد در اختیار دستگاه قضا قرار گیرد : .... (317600)
یمنی ام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۱۹:۰۵
جوابهای شما جو سازان علیه دکتر را در انتخاب بعدی خواهیم داد (317601)
اصلان هتل مرواريد
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۲۱:۴۹
جواب رو ملت بهتون داده واقعاً كه خداوند رو هستين زمانهاي خيلي قديم ميگفتن مطرب ها خيلي رو دارند شما كه روي اونها روسفيد كردين با اين همه ضربه زدنها به مملكت الله اكبر به اين رو !!! ضمناًاون ممه رو لولو برد /اب رو بريز اونجاييكه بيشتر ميسوزونه / تنها دولت پاك روي زمين !!! جوكهاي ديگه هم هستند كه اربابت خداوند جوك گوييه!! (317627)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۲۲:۴۳
یک الف به اول یمنی اضاف کنی میشه ایمنی واون چیزیه که امثال شما در این مملکت در برابر گرانی و تورم و بیکاری دارید
باقی بقایتان (317642)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۲۳:۰۰
تو برو همون يمنت عزيزم! برو اونجا تا دلت ميخواد به جوسازان عليه دکترت، جواب بده. (317648)
همون یمن بمون!
United States
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۲۳:۰۸
مگه جوابی دارید که بدید؟! تا انتخابات بعدی هفت کفن پوسوندید! (317653)
کاظم
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۶ ۰۶:۰۵
البته شما که یمنی هستید و ما راضی هستیم که دکتر رییس جمهور شما شود فقط دست از سر ایران بر دارد.دکترتان ارزونی خودتان ! (317672)
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۱۹:۰۸
حیادار حیا میکند بی حیا می گویدازمن می ترسند (317602)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۱۹:۳۵
خوش بود گر محک تجربه آید به میان تا سیه روی شود آنکه در او غش باشد. به امید آنکه حق به حق دار رسد و زین پس مردم فریب پوپولیسم را نخورند به امید آنروز (317606)
ل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۲۰:۳۱
احمدی نزاد برای همیشه تماممممممممممم شد (317615)
ص
Estonia
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۲۱:۳۲
منطق اکثر اصلاح طلبان توهین و افترا و ... است. البته اگر منطقی داشته باشند.
شماها که مملکت رو به آتش کشیدید رو کجای دل بگذارم. چند تا از شما رو تو 78 و 88 دستگیر کردند؟؟ چند تا تون الان تو رسانه های غربی علیه ایران فعالیت می کنید؟ چندتا تون از کشور فرار کردید؟؟ اصلا چند تا تون نظام و رهبری را قبول دارید؟ (317621)
امیر
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۰۵ ۲۱:۴۲
اصلاح طلبان با چه امیدی میخواهند مجلس در دست بگیرند به فرض مصادره توافق باز هم در اشتباهید (317624)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۶ ۰۰:۱۴
دوستان حامی احمدی نژاد میشه چند دلیل واسه حمایتشون بیان کنن چرا طرفدارش هستین خداشاهده راستشوبگین فقط همین یه بار (317658)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۶ ۰۰:۳۸
بارها گفته ام وباز هم میگم که هرچی ما میکشیم از ملت تهرانه اخه این فرد اسال 83موردحمایت تهرونیا بود سال 88 هم که کار از کار گذشته بود دیگه الانم نگا نماینده ای تهرون کنید رسایی حداد اقا تهرانی و امثالهم پس من یه بار دیگه از ملت تهران عاجزانه خواهش میکنیم بالا غیرتن ادو انتخابات پیش رو حواستون باشه و حواستونم به سید باشه (317659)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۶ ۰۰:۵۱
اگر من حاکم این شهر بودم به خدا قسم احمدی نژاد و تمام وابستگان سببی ونسبی وتمام کسانی ک از دور ونزدیک دستی در فلاکت این مردم داشته رو به محاکمه می کشاندم ...... (317662)
هاله نور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۶ ۰۲:۰۹
اول مخواستم به ا ون اقای یمنی بگویم اینجا ایران است وتو نمیتونی بگی در انتخابات جواب میدهیم فعلا تو یمن بیشتر به تو احتیاج دارن دوم به اقایی که با نام ایرانی کامنت میزاره بگم شاید این بنده خدا هم اون هشت سال همون دور ور یمن بوده وندیده که ایرانیا چه کشیدن والانم این همه فساد ودزدی که داره رو میشه را درک نمیکنه ...... (317667)
معلم بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۶ ۰۶:۴۹
برای مظلومیت ما همین بس که احمدی نژاد هنوز آزاد است و اعدام نشده.| (317674)
داود
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۰۶ ۰۷:۱۱
خدا لعنت کند متظاهرین را خوارج وخوارج این عصر را (317681)
امیر م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۶ ۰۷:۳۹
دوره احمدی نژادتموم شد و رفت و دولت جدید باید بگه بعد از دوسال چه کار کرده .سایت بهار نیوز متاسفانه فقط به احمدی نژاد گیر داده و چراغش رو با درج اخبار مربوط به او روشن نگه داشته.سوالم اینه که چرا شما از عملکرد دولت فعلی چیزی نمی گید و اونو نقد نمی کنید.مجیز گویی و به به گفتن ها ملت را بدبخت کرده یه سری به بورس و بازار مسکن و...بندازید چهارتا گزارش کارشناسی بدید (317686)
الف- عباسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۰۶ ۰۷:۵۵
به امید احقاق حق ملت رنجدیده و تجلی ارزش های انسانی و دینی در میان ملت و دولت. (317689)