به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۸ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : ۵۷۲۹۲

مردمي كه ديگر مورد اعتماد نيستند!

حميد نجف

با مطرح شدن لايحه مديريت يكپارچه شهري و انتخاب شهرداران توسط مردم از سوي دولت شاهد نظرات مختلف صاحب نظران و مسئولان اين حوزه هستيم، با باز شدن فضا ي اظهار نظر خوشبختانه و يا شوربختانه گاهي پرده از بعضي از حقيقت‌هاي تلخ و شيرين روزگار ما برداشته مي شود.

دسته اي اين اقدام دولت و مجلس را مثبت و در راستاي مبارزه با فساد گسترده در بدنه شهرداريها عنوان مي كنند و معتقند كه واگذاري حق انتخاب شهردار به مردم در حقبقت كار مفسدين اقتصادي و بعضي از پيمانكاران رانتخوار شهرداري‌ها را در روند انتخاب شهردار سخت و حتي غير ممكن مي‌سازد و گروهي هم عقيده دارند كه اين كار موجب كاهش قدرت ناچيز اعضاي شوراي شهر و محدود كردن شرح وظايف كاري آنان مي گردد.

به هر حال هر دو موضوع قابل تامل است و نيازمند كار كارشناسي كه مورد توجه امروز اين يادداشت نيست، آنچه مورد نقد و توجه است اظهار نظر بعضي از اعضاي محترم شوراي شهر تهران و مخالفت صريح آنان با موضوع انتخاب شهردار توسط مردم است. اعضايي كه با اعتماد همين مردم بر سر كار آمده اند، اكنون در برابر ايجاد حقي جديد براي مردم ايستادگي مي كنند.

دليل اين بي اعتمادي بعضي از شما اعضاي محترم شوراي شهر نسبت به موكلينتان چيست؟ راستش شنيدن هر گونه صداي مخالفتي براي مردم قابل درك و تحمل است جز شنيدن ساز مخالف توسط بعضي از نمايندگان مردم در اين شورا، به عقيده نگارنده اين حركت حساب شده و با درايت دولت و مجلس با هر نتيجه اي كه ختم به خير شود، آزموني خواهد شد، براي سنجش ميزان اعتماد و اعتبار مردم نزد وكلايشان در مجلس شوراي اسلامي و شوراي شهر. مردم و رسانه ها در اين ميان هوشيارانه نظاره گر اعمال و سخنان نمايندگان خود هستند.

ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۸ ۱۶:۴۲
شما کجای کاری عزیز من! مردم هیچ وقت مورد اعتماد نبوده و نخواهند بود. مورد عجیب این کار رای مثبت مجلس به این اقدام دولت است که قابل باور نیست. (255130)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۸ ۱۶:۵۷
افرادی مثل رضازاده وجدیدی و دبیر وساعی وسایر اعضای شورای شهر که از محبوبیت ورزشی خود سواستفاده کردند وجایی را اشغال کردهاند که مربوط به تجربه آنها نیست و مردم باید تاوان آن را بدهند حالا انتخاب بدون مواخذه شهردار را حق مسلم خود دانسته و یک بار آقایان مدعی نامحرمی مردم از شهردار ایراد و یا توضیح ویا استیضاح کردهاند (255133)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۸ ۲۰:۴۱
با رد صلاحیت افراد باکفایت و کاردان، مردم را مجبور به انتخاب این افراد کردند. وگرنه اینها بدون رانت نمی توانستند نماینده خودشان هم باشند. (255156)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۸ ۲۲:۳۸
با اجرای این طرح ، شوراها پنجاه درصد توان خود را از دست می دهند و بیشتر شبیه یه تشکل صوری شبیه میشن!! (255168)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۹ ۰۰:۳۲
من با این موافق نیستم که شورا ها قدرت خود را از دست میدهند انتخاب شهردار بوسیله شورای شهر و شرمنده هم بودن نتیجه اش فساد علنی شهرداری هاست که خود شورای شهر قدرت مداخله ومحاسبه را ندارد .اما انتخاب شهردار با مردم و نقش نظارتی آن توسط شورا ها شهردار را موظف به خدمت میکند و نه هر کاری خواست. در این ده ساله شهردار دستش بشدت در جیب مردم بود و خیلی راحت هزینه فرمودند بدون آنکه جوابگو هم باشد علی الخصوص اینکه نظامی هم باشد.. (255172)
یوسفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۹ ۰۰:۵۸
به نکته بسیار ظریفی اشاره کرده اید چرا نمایندگان مردم نسبت به تفویض اختیار بیشتر به مردم واهمه دارند با انتخاب شهردار توسط مردم پیمانکاران شهرداری باید باچند میلیون ایرانی لابی کنند و این کار را سخت می کند (255173)
اشرفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۹ ۰۱:۰۱
این مطلب باید مورد توجه همه رسانه ها قرار بگیرد (255174)