به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۵۸
 
۹۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ساعت ۲۳:۳۲
کد مطلب : ۵۹۳۶۲
گاف در انتشار تصویر نگاری متهم اسیدپاشی

عكس‌ متهم‌اسیدپاش، عكس يك كارشناس بود!

گروه جامعه: بعدازظهر چهارشنبه خبرگزاری مهر و تعدادی دیگر از رسانه‌های اصولگرايان از جمله باشگاه خبرنگاران صداوسیما، تصویری سیاه و سفید را به همراه توضیحات فرمانده ی ناجا با عنوان «تصویرنگاری متهم احتمالی اسید پاشی» منتشر کردند که عکس یک کارشناس استاندارد بود!

به گزارش انصاف نیوز، ساعاتی پس از انتشار این توضیحات به همراه آن تصویر، آنها بدون هیچ توضیحی تصویر را حذف کردند و پس از آن شبکه های اجتماعی به تصویر شخصی اشاره کردند که رنگی و واضح بود و کاملا مشابه با تصویر سیاه و سفید اولیه بود. «دکتر علی جلالی مدرس بین المللی و عضو هیات مدیره انجمن علمی استاندارد ایران»، هویت شخصی بود که اشتباه گرفته شده بود؛ کسی که بلافاصله خبرگزاری مهر شاید برای جبران اشتباه خود، اظهارنظری از او را درباره ی حوزه ی تخصصی استاندارد بازنشر کرد.

خبرگزاری مهر تنها رسانه ای از میان رسانه هایی بود که توضیحات مرتبط فرمانده ی ناجا را به همراه آن تصویر منتشر کرده بودند، و پس از ساعاتی درباره ی علت انتشار آن تصویر توضیحی منتشر کرده و به این پرسش پاسخ داده که آیا خود این رسانه ها چنین گاف بزرگی را داده و یا اشتباه از سوی کسی بوده که آن را در اختیار این رسانه ها قرار داده است؟

در توضیح این خبرگزاری آمده است: «پیرو اعلام فرمانده ناجا مبنی بر تصویرنگاری متهم پرونده اسید پاشی اصفهان به دلیل نقص فنی تصویری اشتباه در این خبر منتشر شد که متعلق به دکتر علی جلالی مدرس بین المللی و عضو هیات مدیره انجمن علمی استاندارد ایران بود. خبرگزاری مهر بابت این اشتباه از وی و مخاطبان پوزش می‌خواهد. ... تاکنون تصویری از چهره ی متهم یا متهمان پرونده از سوی پلیس منتشر نشده است و عکس مذکور نیز به اشتباه به عنوان متهم احتمالی اسید پاشی معرفی شده است».

جالب این که دیگر رسانه های مشابه که آن تصویر را بدون نقل قول از خبرگزاری مهر و به صورت جداگانه منتشر کرده بودند، هیچ توضیحی در این باره نداده اند. نکته ی جالب دیگر، انتخاب تصویر فردی به عنوان متهم احتمالی بوده که کراوات زده و کت بر تن دارد. پس از انتشار این تصویر، اولین چیزی که در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته بود، همین کت و کراوات تصویرنگاری منتسب به توضیحان فرمانده ی ناجا بود.

انتخاب کننده ی این عکس برای انتشار به عنوان متهم احتمالی، به این دقت نکرده بود که قربانیانی که تصویرسازی با توضیحات آنها ترسیم می شود، آیا می توانسته اند مدعی باشند که فرد موتور سوار، کت و شلوار و کراواتی بوده است؟! این موضوع دست مایه ی شوخی ها و طنزهایی در شبکه های اجتماعی قرار گرفته بود و عکس هایی از کسانی که با کت و شلوار و کراوات بر موتور سوار هستند را بازنشر کرده بودند. توضیح خبرگزاری های رسمی منتشر کننده ی اولیه، به ویژه خبرگزاری مهر می تواند ابهامات در این باره را روشن کند.

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۲۳:۵۰
همه چیز معلوم است ولی نمیشه گفت ! (258938)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۲۳:۵۸
هنر کردین.خود رئیس پلیس گفت عکس منتشر شده غیر واقعیست (258940)
آرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۸ ۰۰:۴۰
یعنی واقعا یه گاف بوده؟!! (258945)
فرداد
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۸/۰۸ ۰۱:۰۲
بقیه مسائل رو ول کنید این عجله کردن برای نشان دادن کراواتی بودن اسید پاش اخر خنده بود اصلا شبم شاد شد:) دمتون گرم خخخخ (258946)
۱۳۹۳/۰۸/۰۸ ۰۱:۰۵
عجب کشور شیر تو شیری داریم ها حالا این دکتر باید آبروی رفته اش را چگونه پس بگیرد (258947)
hobo
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۸ ۰۱:۴۳
هنر نزد ایرانیان است وبس. (258954)
سعید
United States
۱۳۹۳/۰۸/۰۸ ۰۳:۰۸
خسته نباشید عرض میکنم خدمت برادران خبرگزاری های اصولگرایی که همیشه به رسالت مطبوعات که همان انتقال صحیح اخبار درست هست پایبند هستند (258958)
آرمین
Romania
۱۳۹۳/۰۸/۰۸ ۰۳:۵۰
این عکس باکروات انداخته شده تا آخرش بخونید.....!!!! (258959)
صادق تبريزي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۸ ۰۵:۳۶
اين خبرگزاري ها بايد به دليل نشر أكاذيب و هتك حرمت و حيثيت صاحب عكس در دادگاه محكوم به تعطيلى شوند (258963)
یه مرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۸ ۰۷:۳۹
خخخخخ اول صبحی خیلی خندیدیم دمت گرم بهار! کلاً مملکت سوژه ای هستیم. (258970)