به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۲۳
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۴ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۴۹۴۵۳
داعش:استفاده زنان از عطرممنوع،حجاب فقط برقع

داعش، از سلاح شيميايي هم استفاده مي‌كند!

گروه بين‌الملل: گروه تروریستی داعش، در مناطق تحت حکومت خود دست به "پاکسازی نظامی" زده است و از ۵ گروه‌ شبه نظامي خواسته است ظرف ۲۴ ساعت، یا به واحدهای ابوبکر بغدادی بپیوندند یا منطقه را ترک کنند و از طرف ديگر، نیروهای کرد سوریه گفته‌اند که داعش در حملات خود به شهر کوبانی از سلاح‌های شیمیائی استفاده کرده ‌است!
عمر الشيشاني از فرماندهان بي رحم داعش كه اصالتا اهل چچن بوده و از فرماندهان اصلي نظامي اين گروه تروريستي به شمار مي رود
عمر الشيشاني از فرماندهان بي رحم داعش كه اصالتا اهل چچن بوده و از فرماندهان اصلي نظامي اين گروه تروريستي به شمار مي رود
داعش در هفته‌های گذشته حملات خود را در سوریه تشدید کرده و بخصوص مناطق کردنشین آن کشور را مورد حمله قرار داده است. این حملات جدید با استفاده از سلاح‌هایی انجام می‌شود که اين گروه طی پیروزی‌های خود در عراق به دست آورده ‌است! هفته پیش یکی از مقامات کرد سوریه هشدار داده بود که حملات داعش با دستیابی‌ به سلاح‌های سنگین حادتر شده‌اند. نیروهای کرد سوریه همچنین ادعا کرده‌اند که داعش در حملات خود به شهر کوبانی از سلاح‌های شیمیائی استفاده کرده که از پایگاه مثنی در نزدیکی بغداد به دست آورده بود. داعش همچنين عملياتي را نيز عليه ارتش آزاد سوريه (اصلي ترين گروه سوري مخالف بشار اسد) و جبهه النصره (گروه نزديك به القاعده) آغاز كرده‌اند.

خبرگزاری "سومریه نیوز" هم گزارش داد که "خلافت اسلامی داعش" در صدد تحکیم پایه‌های حکومتی خود به سرکردگی ابوبکر البغدادی است. این گروه تروریستی به ۵ گروه سنی دیگری که در کنار نیروهای این "خلیفه" با دولت عراق مبارزه کرده‌اند، ۲۴ ساعت فرصت داده است یا فرماندهی بلامنازع بغدادی را به رسمیت بشناسند، یا مناطق شمالی و غربی این کشور را که تحت تسلط "دولت اسلامی" است، ترک کنند.

یکی از گروه‌های شبه‌نظامی سنی در عراق "ارتش مردان طریقت نقش‌بندی" است که از بازماندگان حزب بعث صدام حسین تشکیل می‌شود. در بیانیه‌ تروریست‌های سنی که از اوایل ماه ژوئن پیشروی خود به سوی بغداد را آغاز کرده‌اند، تصریح شده است: «افراد خاطی پس از اتمام فرصت ۲۴ ساعته به شدت مجازات خواهند شد.» ابوبکر بغدادی، از پیروان خود و مسلمانان جهان می‌خواهد، موازین شریعت را به مرحله‌ اجرا در آورند. اين گروه روز جمعه هم چند مكان مذهبي ديگر را در شهر موصل با انفجارهاي مهيب، به طور كامل تخريب و با خاك يكسان كرد. از آن جمله مرقد تاريخي دو پيامبر (جرجيس و شيث) بود كه پس از تخريب مرقد حضرت يونس به وقوع پيوست.

تضییقات علیه زنان
از سوي ديگر به گزارش خبرگزاری رویترز، تروریست‌های "دولت اسلامی عراق و شام"-داعش در موصل با صدور بیانیه‌ای از زنان خواسته‌اند، فقط حق دارند با بُرقع (روبنده) در خیابان‌ها ظاهر شوند. در بخشنامه‌ این گروه آمده است: «زنان خاطی با مجازات‌های شدید روبرو خواهند شد.» هدف از اجرای این مقررات، "رعایت موازین اسلامی و حفظ زنان از تحقیر و رفتارهای غیرمتعارف" ذکر شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از یک واعظ در موصل، مردان مسلح با تهدید و ارعاب وارد مسجد شده و از او خواسته‌اند، مقررات مربوطه را از طریق بلندگو به اطلاع حاضران در مسجد برساند. بر اساس مفاد این بخشنامه، زنان موظفند از پوشیدن لباس‌های تنگ و استفاده از عطر خودداری کنند. استفاده از پوششی که کف دست و بخشی از پاهای زنان را به نمایش بگذارد، نیز مجاز نیست.

تصرف یک پایگاه مهم ارتش سوریه توسط داعش
در همين حال، گروه تروریستی داعش اعلام کرد که یک پایگاه مهم ارتش در استان رقه را به کنترل خود درآورده است. خبر تصرف پایگاه نظامی در استان رقه توسط گروه "دولت اسلامی" (داعش) ابتدا توسط یک وبسایت خبری منتشر شد. بر اساس این گزارش، شامگاه جمعه دو تروریست با انجام عملیات انتحاری حمله به پایگاه را آغاز کرده‌اند. سپس نیروهای مسلح داعش به این پایگاه حمله کرده و موفق به تسخیر آن شده‌اند. رسانه های 'دولت اسلامی' تصاویری از سربازان سوری را با سرهای بریده نشان می‌دهند و می گویند این تصاویر را بعد از تسخیر این پادگان گرفته‌اند. گفته شده که آنها از محافظان پایگاه بوده و در برابر نیروهای داعش مقاومت کرده‌اند!