به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : ۶۳۷۶۳
هاشمی رفسنجانی: مخالفان اینترنت و ماهواره از حرفهای آزادیخواهانه می ترسند

امید دشمنان ایران برای چپاول، به تندروهاست

امید دشمنان ایران برای چپاول، به تندروهاست
گروه سیاسی: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به همایش یادواره میرزای جنگلی در دانشگاه گیلان گفت: میرزا کوچک خان، دموکراسی و حضور مردم را برای تعیین سرنوشت جامعه در تلفیق با آموزه های دینی و اسلام، جزیی از هویت تاریخی ملت ایران می دانست و میرزا به درستی دریافته بود که موعظه و خطابه به تنهایی کافی نیست و در عمل باید وارد میدان شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در این پیام آورده است: میرزا کوچک خان جنگلی سرشار از روح دیانت و ملیت بود و نهضتی را در تاریخ ایران به یادگار گذاشت که به «نهضت جنگل» معروف است. نگاهی به تاریخ ایران از گذشته های دور نشان می دهد که هر وقت بیگانگان بر اساس خوی استکباری خویش و با سوء استفاده از خلاء محبوبیت بین مردم و حکومت، بخشی و یا بخش هایی از خاک این کشور عزیز را اشغال کرده اند و یا زمانی که حاکمان در اداره جامعه، پاهای خود را از دایره عدل فراتر گذاشته اند و با استبداد رای، تسمه از گرده مردم کشیده اند، حرکت ها، نهضت ها و قیام هایی از سوی یکی یا گروهی از فرزندان این مرز و بوم به وقوع پیوسته که بنا به شرایط سیاسی ـ اجتماعی کشور، ویژگی ها و شرایط خاص خود را دارا بوده است.

هاشمی رفسنجانی اضافه کرده است: بعضی از این حرکت ها در مقابل استبداد سیاسی حاکم بر ایران صورت گرفته و این ویژگی، آن ها را از حرکت های دیگری که بر مبنای ضدیت با بیگانگان شکل گرفته، متمایز کرده است، چون جنبش هایی که مبنای آن ها عدالت گستری و یا آگاهی بخشی به مردم بوده، رهبران محبوبی را در تاریخ ایران جاودان کرده است.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از این پیام افزوده است: میرزا کوچک خان جنگلی که در منطقه سرسبز گیلان و در خانواده ای متوسط به دنیا آمد و به تحصیلات دینی پرداخت؛ نهضتی به راه انداخت که استقلال مملکت، حفظ تمامیت ارضی، وطن دوستی، مشروعیت و کارآمدی، آزادی های سیاسی، توجه به افکار عمومی، تساوی حقوق و بالاخره دموکراسی و حضور مردم را برای تعیین سرنوشت جامعه در تلفیق با آموزه های دینی و اسلام، جزیی از هویت تاریخی ملت ایران می دانست و میرزا به درستی دریافته بود که موعظه و خطابه به تنهایی کافی نیست و در عمل باید وارد میدان شد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرده است: مشی سیاسی و هدف اصلی نهضت جنگل در مرامنامه آن ها مشهود است. مرامنامه ای که «آزادی» و «تساوی افراد» مورد تاکید قرار گرفته و درباره آسایش عمومی و نجات طبقات زحمتکش، می گوید «ممکن نیست مگر به تحصیل آزادی حقیقی و تساوی افراد انسانی، بدون فرق نژاد و مذهب در اصول زندگانی و حاکمیت اکثریت».

هاشمی رفسنجانی اظهار داشته است: تاکید مبارزان نهضت جنگل بر این نکته که «کلیه افراد از حقوق مدنی مساوی بهره مند خواهند بود» و همچنین توجه به شغل و پرهیز از بیکاری و مفت خواری و ایجاد موسسات و تشکیلاتی که کار تولید می کنند، نشان از هوشیاری این گروه در آن زمان است که بسیاری از مشکلات مردم ایران در نقاط مختلف جغرافیایی به خاطر فقر مادی و بی رونقی اقتصاد بود.

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی نیز برخی از سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای شورای مرکزی بازشناسی نهضت جنگل را منتشر کرده است که بخشی از آن در زیر می آید:

هاشمی تعبیر عجیبی هم درباره میرزا کوچک خان بکار می برد. از تنهایی رسانه ای اش. از اینترنت و ماهواره ای که در زمان او نبود و امروز هست. از اینکه انتشار حرفهای آزادیخواهانه امروز چقدر آسانتر از آن روزهاست. مخالفان اینترنت و ماهواره از همین می ترسند. وگرنه اسلام، نه تنها هراسی از آزادی بیان ندارد، بلکه مشوق آن نیز هست. شنیدن تمام سخنان و پذیرش بهترین آنها، حکم صریح قرآن است. آقای هاشمی اینها را می گوید تا همه بدانند. عصر امروز عصر بستن اینترنت و شبکه های اجتماعی نیست. عصر جمع کردن ماهواره نیست. عصر کر و کور خواستن مردم نیست. در یک کلمه عصر بقای حکومتها به روش های امنیتی نیست. امروز عصر آگاهی است. عصر تحقق وعده قرآن. "وَکَذلِکَ جَعَلناکُم اُمَّةَّوَسَطًا لَّتَکُونُوا شُهَداء عَلَی النّاسِ وَ یَکُونَ الرَّسُولُ عَلَیکُم شَهِیدًا".

هاشمی حرف آخر خود را خیلی صریح می زند. از اینکه چشم امید دشمنان ملّت به حضور تندروهاست، برای چپاول و به یغما بردن منافع ملّی. درست مثل اتفاقی که در دولت قبل می افتاد که هم چوب حراج بر تاریخ انقلاب زدند و هم بر منافع ملّی. همان دولتی که فسادهای عیانش نه تنها نادیده گرفته می شد، بلکه بابتش تعریف هم می شنید!. آقای هاشمی این را برای ناامیدی مردم نمی‌گوید. برای عبرت تندروها می گوید. برای آنها که خواب بازگشت می ببینند. تا بدانند راهی برای بازگشت به گذشته نیست. چرا که «هیچ‌کسی را دیگر توان مقابله با خواست جوانان آگاه نیست».

مهربان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ۱۹:۳۸
زنده باشی ایت ا... انشاا...
درود بر هاشمی خاتمی روحانی (270714)
ناظمی هرندی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ۲۳:۵۳
زنده باد کسانیکه امید بیگانگان ووطن فروشان را نا امید و دل مظلومین وانقلابیون مدافعان اسلام وایران را امید وار می کند ونفرین بر کسانیکه به انگلیس وآمریکا تکیه دارند (270789)
دسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ۱۹:۴۳
زنده باد اقای هاشمی سالمترین وباهوشترین سیاستمدار بیدارواکاه دنیا میباشد تا کور شود هرانکه نتوان دید (270715)
جوادسالاری
Germany
۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ۱۹:۵۱
نهضت جنگل درحدود صدسال پیش بر اهداف ونکات بسیار مترقی تاکید داشته وای کاش دشمنان داخلی وخارجی اجازه رشد نهضت را می دادند اما افسوس که صدای میر زا را درنهایت ناجوانمردی خاموش کردند ولی عدالت طلبی وازادیخواهی ودرک نوین وپویا از اسلام ازمیان نمی رود (270717)
جنگل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۰۷:۴۸

آقای جنگلی قصد داشت یک حکومت سوسیال دموکرات تشکیل دهد .درک نوین از اسلام را از کجا درآوردی ؟؟؟
تازه میرزای جنگلی را می توان تجزیه طلب هم دانست .
من نمی دانم قهرمان ساختنهای دروغین چه علتی دارد ؟؟؟
در این بین از رضا شاه حرفی به میان نمی آید کسی که ایران را نجات داد.
در ضمن شخص هاشمی خود در سرکوب مطبوعات سابقه ی قوی ای دارد. (270806)
zahra
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ۱۹:۵۹
واقعا ممنونم از آقای هاشمی که حرف دله مردم رو زدن

دروووووووود بر هاشمی (270720)
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ۲۰:۱۴
واقعا تکلیف فسادهای مالی دولت گذشته کی میخواد حسابرسی بشه؟؟؟؟
آیا بیت المال مهمتره یا منافع بعضی هاااا؟
مگه حضرت علی (ع)نبود که میگفتند:بیت المال را حتی اگر کابین زنان کرده باشید پس می گیریم...حسین (ع).. (270724)
یارو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ۲۰:۱۹
امید دشمان ایران به اقازادههایی است که به کشور خیانت کردند و به توصیه پدرشون فرار کردند به انگلیس.. (270728)
متخصص برق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۰۰:۳۳
امیدآنها به شماست باروجان که خیلی باهوشی چون میخوان بدزدنتون واسه ناسا. (270793)
ممد
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ۲۰:۲۵
ممنونم آقای هاشمی. (270729)
ع.خ .هشترود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ۲۰:۳۱
به خدااگرسخنان آقای هاشمی راحالاباور نکنیم فردا خیلی خیلی دیراست و نوشدارو بعدازمرگ سهراب فایدهای ندارد.خدا آنروز رانیاورد. (270735)
ا ت ش ب ی گ زاده
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ۲۰:۳۲
درود بر شما و تفکرات مردم پسند شما .حاج اقا این تندروها حاضرند برای در اخیار گرفتن قدرت کشور را به حراج بگذارند .و در 8 سال گذشته چنین کاری کردند.
(هیج کسی را دیگر توان مقابله با خواست جوانان اگاه نیست) این جمله کوتاه اما بسیار تامل برانگیز به صاحبان قدرت با تفکرات افراطی است. زنده باشید. (270737)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ۲۳:۳۹
بیگ زاده جان ازتو توقع نداشتم!!!! ازتویی که مواضعت نشان ازیک اصلاح طلب خالص میداد نه کسی که برای هرکس که لاف اصلاح طلبی می زند چکامه بخوانی! (270785)
نوروز
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۰۰:۱۵
لاف اصلاح طلبی!؟
تا اونجای که میدونم هاشمی هیچگاه خودشو اصلاح طلب ندونسته و دم از اصلاح طلب بودن نزده اما یک تحول خواه بوده و بویژه در سالهای اخیر گاهی یک تنه در مقابل تنامیتخواهان و دشمنان اصلاح ایستاده و حتی سپر بلا شده
قطعا مواضع هاشمی کمترین زاویه با اصلاح طلبان بویژه معتدل ها رو داره

اصلاح طلب و رفرمیست و چپ یا محافظه کار و اصولگرا و راست بیشتر الفاظ و اصطلاح هستند
چه بسا اصلاح طلبان در مقابل کجروی و خرابی سوکت کردن و محافظه کاران طرفدار تغییر و تحول عقلانی بودن،مثال حرفم علی مطهری (270792)
بوشهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ۲۰:۳۶
مطالب فوق را کاش می شد به صورت سرگشاده و هم ین طور برای آقای بذرپاش ارسال کرد (270739)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ۲۰:۴۵
من از بهار نیوز میخواهم در مورد صدا وسیما مطالبی بنویسد و مردم را بیشتر آگاه کنند امروز کل صدا وسیما در اختیار خاتم الانبیاء و طرفداران احمدی نژاد بود و از دروران احمدی نژاد دفاع کردن یا در خبر 20 با زرنگی تمام اول خبر تکذیب برداشت پول از ذخایر ملی توسط نوبخت میگوید و بعد از چند خبر دیگر خبر تائید برداشت پول از ذخایر ملی را میگوید آن هم توسط مجلس .من خیلی نگرانم باید این را در نظر بگرییم که 50 % آرای مردم شناور است برای همین است که صدا وسیما دارد روی احساسات مردم سرمایه گذاریی میکند. (270740)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ۲۱:۱۲
البته چپاول اموال مردم ایران در همه دولت ها وجود داشته... فقط رقابت بین زیاد و زیادتر بوده... امیدواریم اقای روحانی بتونه اوضاع رو نسبت به گذشته های دور و نزدیک بهتر کنه... وگرنه با حلوا حلوا کردن دهن کسی شیرین نمیشه اقای هاشمی... (270749)
تحول خواه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ۲۱:۱۶
اگر بزرگانی چون سید محمد خاتمی و آقای هاشمی نبودند دوره معجزه هزاره سوم همه اصلاح طلبان رو به ونزویلا تبعید می کردند و چه بسا به دریا می ریختند (270750)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ۲۱:۳۱
امید دشمنان برای چپاول به کندروها هم هست اقای عزیز همینطور به وادادهها و ترسوها و انهای که اگر در کربلا میبودند به خاطر شکم و زیر شکم و حفظ جان بیمقدارشان علیه امام حسین در کربلا شمشیر بکشند و یا بی تفاوت در گوشه ای پنهان شوند نیز هست. (270753)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ۲۲:۱۹
درود بر هاشمی عزیز
این روزها تازه به دوران رسیده ها چهره های اصلی انقلاب مثل هاشمی خاتمی موسوی کروبی را منکوب میکنند (270760)
علی
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ۲۲:۲۱
درود بر روحانی روشن ضمیر که جان و دل مهین پرستی دارد (270761)
مهدی
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ۲۲:۳۶
درودبرسیاستمدار عاقل وباهوش ایران جناب اقای هاشمی رفسنجانی (270765)
یک ادم عادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ۲۳:۰۶
همه ی خانواده ایت اله سر کارن حتی دختر خانم های محترم اونم نه کار معمولی همه ماشین دارن اونم نه معمولی همه ی این بزرگواران خونه دارن اونم نه استیجاری همه دقدقه دارن نه دقدقه ی عمومی تند روی یعنی چه ایت اله موقعی که باید موضع بگیری اما نگیری به اصطلاح شما کند رویه من هنوز این ایت اله بزرگوار رو نشناختم نمیدونم جزء چه گروه و مجموعه ایه . (270774)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ۲۳:۲۱
هاشمي خداوند پدر مادرت رابياموزد متشكريم (270776)
سمیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ۲۳:۲۵
بسیار بیام زیبایی بود درود بر هاشمی (270777)
قطعه ای ازبهشت"گیلان"
United States
۱۳۹۳/۰۹/۲۶ ۲۳:۴۶
باسلام"مردان وزنان گیلانی هیچ وقت تلاشها وپیگیری های ایشان رادرجهت رفع مشکلات کشاورزی،در زمان ریاست جمهوری شان را ازیاد نخواهندبرد،بخصوص دوران طلایی چای""که متأسفانه در ۸سال گذشته در معرض نابودی قرارگرفته بود،ولی خوشبختانه باپیگیرهای اقای نوبخت تاحدی این مشکلات رفع گردیده است"انشاالله تنتون سالم و وجودتون باعث خوشحالی مردمان این سرزمین عزیزمان قرارگیرد" (270786)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۰۰:۱۱
واقعاً این سخن کسر ندارد.
عربستان و اسرائیل همیشه تندروها را در ایران نیروی خود میدانند. (270791)
یک بسیجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ۰۶:۴۱
باسلام اقای هاشمی شماییکه امروز انقدر دلسوز دولت و مملکت هستید پس چرا درفتنه سال 88 درمقابل دشمنان نظام سکوت اختیار کردید وبه اقازاده های خود توصیه نکردید.لطفا همیشه دلسوز باشید (270800)