به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب : ۱۳۵۳۳
بي‌نظيرترين دولت از مشروطه تاکنون!

ظاهرا این مکان مجهز به دوربین مدار بسته بود

گروه سياسي بهارنيوز: بهانه نگارش يادداشت ۵ اپيزودي زير همين يك جمله «...خدمات دولت‌های نهم و دهم در طول تاریخ دولت‌ها، از مشروطه تاکنون بی‌نظیر بوده است» در مقاله روز گذشته مدير روزنامه كيهان بوده است. بدون‌ مقدمه بخوانيد:
ظاهرا این مکان مجهز به دوربین مدار بسته بود
اپیزود اول:
سالها قبل وقتی در سنین نوجوانی، رُمان "۱۹۸۴" اثر ماندگار نویسنده مشهور "جورج اُروِل" را میخواندم، روحم از حضور "تله اسکرین" هایی که در جای جای مکانهای عمومی و خصوصیِ داستان وجود داشتند به شدت آزرده می‌شد و آن را مغایر با اصول آزادی انسانها مي‌دانستم. از تصور به حقیقت پیوستنِ این تخیّل، وحشت داشتم... سالها بعد از آن، وقتی نصب "دوربین‌هاي مدار بسته" در فروشگاهها و اماکن عمومی و حتی نیمه عمومی (پارکینگ و آسانسورهای آپارتمانها) رایج شد با خودم فکر می‌کردم که شاید این موضوع در جهت تحدید آزادیها و تحقق همان کابوسِ تله اسکرینِ ۱۹۸۴ باشد. پس از مدتی اما؛ متوجه شدم که این تکنولوژیِ دوربین مداربسته، عملکرد و کارایی‌هاي مفید (حتی ضروری) هم دارد. مثلاً در فروشگاه‌های بزرگ برای کاهش سرقت، در اماکن مسکونی برای جلوگیری از ارتکاب جرائم و در بانکهـــــــــــا و عابربانکها نیز به همین منوال...

اپیزود دوم:
در سر مقاله (مورخه ۱۹/۴/۹۲) یکی از روزنامه‌هاي اصولگرا خواندم: « در آستانه انتقال دولت دهم به یازدهم، مجموعه مشترکی از دست‌اندرکاران دولت‌های سازندگی و اصلاحات و مخصوصا اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸، عملیات روانی پرحجم و گسترده‌ای را برای انکار خدمات برجسته و کم‌نظیر- و در پاره‌ای از موارد بی‌نظیر- دولت کنونی سازمان داده و در این شیپور فریب می‌دمند که انگار قرار است "ویرانه"ای از دولت دهم به دولت یازدهم تحویل داده شود! این در حالی است که دولت آقای دکتر احمدی‌نژاد اگرچه طی ۲ سال اخیر به علت نفوذ حلقه انحرافی در آن، از بستر قبلی خود زاویه گرفته است ولی تمامی شواهد موجود حاکی از آن است که دولت ایشان در خدمت‌رسانی به مردم و عمران و آبادانی کشور نه فقط نقش برجسته‌تری از همه دولت‌های پیشین داشته است، بلکه خدمات دولت‌های نهم و دهم در طول تاریخ دولت‌ها، از مشروطه تاکنون بی‌نظیر بوده است.»

اپیزود سوم:

با توجه به ناکامیها و مشکلات بسیار زیادی که در ۸ سال گذشته، به دلیل عدم مدیریتِ صحیحِ دولت در عرصه‌هاي سیاسی)داخلی و خارجی) -اقتصادی-فرهنگی-اجتماعی بر کشور تحمیل شد؛ اکنون بسیاری از حامیان پروپاقرصِ سابقِ دو دولتِ اخیر، سعی میکنند با توجه به عیان و غیرقابل انکار بودنِ وضعیت اسفباری که ملت و میهن به آن دچار شده است، به هر نحو ممکن از نقشِ خود در پدید آمدن این اوضاع تبرّی جویند و داستانِ " کی بود؟ کی بود؟ من نبودم!" را بازخوانی نمایند.

همانهایی که ادعا دارند بهترین دولت صدسال اخیر و معجزه هزاره سوم شکل گرفته است، برای ادامه حیات سیاسی خود و جبران شرمساری از محضر ملت، امروز کاسه "چه کنم؟!" در دست گرفته اند، گاهی به نعل و گاهی به میخ مي‌کوبند و گاه نعل وارونه مي‌زنند!... دیگر هیچ حجت و دلیلی برای حمایتهای تمام قد و بی سابقه انجام یافته از این دولتها ندارند وچه بخواهند چه نخواهند بار اعظم مسئولیت این ناکامی را به دوش می‌کشند و نمی‌توانند از زیر بار آن شانه خالی کنند... اینکه این دولتها را اصولگرا نخوانند و "انحراف" در دو سال پایانی عمر دولت را مطرح نمایند، بیشتر به یک شوخی شباهت دارد. عده‌اي هم که همواره از "بالا" به "پائین" نگاه مي‌کنند سعی بر تفکیک عملکرد دوره اول و دوم این دولتِ اصولگرا دارند و با طرح این موضوع که کارهای بسیار مثبتی هم (علاوه بر اشتباهات بزرگِ غیر قابل روتوش)، انجام پذیرفته است قصد دفاع از عملکرد گذشته خود و فرار از پذیرش مسئولانه خطاهایشان دارند.

این دوستان که فقط خود را مبدأ و مدار حقِ مطلق میپندارند با یک فرار رو به جلو و با تکرار ادعاهای بی سند و مدرک در خصوص عملکرد بدتر(!) دولتهای سابق و اسبق (اصلاحات و سازندگی)، و تلقینِ (به زعم خود) ناکامی‌های ایشان به افکار عمومی، امیدوارند که فرصتی دوباره یابند تا شاید معجزه دیگری رو نمایند. غافل از اینکه حافظه دوربین مداربسته ملت، عملکرد همه این دوره‌ها را ثبت نموده، مقایسه کرده و در وقت مقتضی قضاوتِ خود را ابلاغ نموده است که این قضاوت نیز در تاریخ ثبت خواهد شد.

اپیزود چهارم:

قسمتِ کوچکی از حافظه دوربین مدار بسته ملت که بواسطه آن میتوان تحقق یا عدم تحقق وعده‌ها (یا حتی تحقق عکسِ این وعده ها) ی دولت و حامیانش را به قضاوت نشست، با هم مرور و بازبینی می‌کنیم:
• مهمترین خدمت دولت رفع بیکاری و بهبود معیشت است. (کیهان ۱۶/۵/۸۴)
• سطح رفاه را به حداکثر می‌رسانیم. (فارس ۸/۴/۸۴)
• دولت کاهش تورم و نرخهای سود بانکی را از طریق کنترل نقدینگی دنبال می‌کند. (کیهان ۲۸/۶/۸۴)
• به زودی ایران به لحاظ فرهنگی، سازندگی، نحوه اداره کشور، نوع برقراری عدالت و توزیع ثروت و رفاه به عنوان یک کشور الگو در جهان معرفی خواهدشد. (کیهان ۸/۴/۸۴)
• نیروگاه هسته‌اي بوشهر در سال آینده به پایان مي‌رسد. ما اصرار داریم نیروگاه‌های اتمی را تا ۲۰ هزار مگاوات برق بسازیم و توسعه دهیم. (فارس ۱۲/۱۱/۸۴)
• دستان همه اندیشمندان در عرصه اقتصاد را برای ایجاد اقتصادی پویا و پایدار می‌فشارم.(کیهان ۳۱/۳/۸۴)
• معتقد به شفاف سازی معاملات نفتی کشور و نحوه هزینه کردن پول حاصل از آن هستیم. مبارزه با فساد اداری از جمله در بخش نفت از وظایف من است. (کیهان ۳۱/۳/۸۴)
• مردم باید اثرات افزایش قیمت نفت را بر سر سفره‌هایشان مشاهده کنند (کیهان ۳۱/۳/۸۴)
• از سرمایه گذار داخلی حمایت مي‌کنیم چون فقط از این راه اشتغال ایجاد می‌شود. (کیهان ۳۱/۳/۸۴)
و بسیاری از این دست مدعیات:
۱- تک رقمی کردن نرخ سود بانکی ۲- تک رقمی کردن نرخ تورم ۳-کاهش شکاف طبقاتـــــــی ۴-تولید خودرو ارزان و کم مصرف با استاندارد جهانی ۵- ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در سال ۶- انتصاب مدیران شایسته ۷- سیاست خارجی عزتمند ۸- اختصاص یک میلیون تومان به هر نوزاد ۹- هر ایرانی دارای یک مسکن ۱۰- کمک به هزینه تحصیل و کاهش سن ازدواج جوانان ۱۱- پرداخت سود سهام عدالت ۱۲-ولایتمداری و ....

اپیزود پنجم:

آنهایی که ادعا میکنند موفقیتهای برجسته و چشمگیری برای دولتهای اصولگرای نهم و دهم می‌توان متصور بود که آشکارند ولی دیدنشان نیاز به چشم بصیرت دارد، من را بی اختیار یاد داستان دیگری مي‌اندازند که در دوران طفولیت خوانده بودم. نمي‌دانم چرا خود و بسیاری از آحاد مردم را به جای کودکِ خردسالِ این داستان مي‌بینم:

«... دو خیاط تصمیم می‌گیرند در ازای مقدار پول زیادی لباس ویژه‌ای برای پادشاه بدوزند که آدم‌های فاقد کمالات از دیدن آن عاجزند و فقط انسان‌های عاقل و با فضیلت قادر به دیدن آن هستند. خیاط‌‌ها شروع به کار کردند و روزها گذشت... لباسِ خیالی آماده شد اما هیچ‌کس نمی‌توانست آن را ببیند، نه پادشاه و نه هیچ‌کدام از نزدیکان پادشاه. اما از ترس این‌که بی بصیرت نامیده شوند شروع به تعریف و تمجید از لباس خیالی پادشاه کردند. پادشاه هم که حسابی ذوق کرده بود، تصمیم می‌گیرد لباس جدیدش را در معرض دید عموم قرار دهد و به میان مردم برود. هیچ‌کس چیزی نمی‌دید اما چه کسی جرأت داشت به لخت بودن پادشاه اقرار کند؟ آخر در این صورت، دیگر جزو انسان‌های عاقل و با فضل و کمالات محسوب نمی‌شد. پس همه شروع به تعریف و تمجید کردند: آفرین، چه لباس زیبایی! چه پارچه‌ای! چه دوختی! همه مشغول تحسین و اظهار فضل بودند که ناگهان کودکی از میان جمعیت فریاد زد: اما پادشاه که لخت است، او که چیزی نپوشیده است!...»

کورش شفیعی ایران‌نژاد


۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۰۸:۳۵
خدايا اين كودكي بعضيارو برگردان (89329)
امیر
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۳:۵۵
مقایسه عملکرد دولت احكدي نژاد با دول گذشته بخصوص اصلاحلات رو در سه بخش میشه انجام داد:

بخش اول (نه پیشرفت نه پسرفت): در زمینه فساد اداری، رانت خواری، رشوه خواری، پارتی بازی، باندبازی های سیاسی، گزینشهای شغلی غیرعادلانه و موارد مشابه به نظر من وضعیت هیچ تغییری نکرده. این معضلات و مشکلات در دولتهای قبلی هم بوده و امروز هم وجود داره. اگه نگیم بدتر نشده، بهترم نشده. البته من در این مورد به هیچ آمار و ارقام و شاخص علمی دسترسی ندارم و براساس مشاهدات میدانی و روزمره در جامعه نظر میدم. هرچند اگه یک قلم اختلاس 3000 میلیاردی رو با اختلاس شهرام جزایری در دوره اصلاحات مقایسه کنیم قاعدتا باید به این نتیجه برسیم که وضعیت فساد بدتر شده.

بخش دوم (پیشرفتهای ظاهری): در زمینه خدمات عمرانی و کارهای زیرساختی از جمله ساخت سد و پل و بزرگراه و جاده و مسکن و سالنهای ورزشی و ... و افزایش امکانات در مناطق روستایی، اگه فرض رو بر صحت ادعاهای دولت بزاریم و باز با این فرض که همه این پروژه ها هیچ دخلی به دولت قبلی نداشته و از صفر تا صدش تو همین دولت انجام شده، در این صورت به این نتیجه میرسیم که این کارها در این دولت خیلی بیشتر از دولتهای قبلی و بمراتب گسترده تر بوده (به شرط صحت دو فرض پیش گفته). اما این اتفاق به چه دلیل افتاده؟ به یه دلیل خیلی ساده: درآمد افسانه ای دولت در 8 سال اخیر. نیاز به یاداوری نیست که درامد دولت در این 8 سال بالغ بر 700 میلیارد دلار بوده در حالی که درامد 8 سال خاتمی کمتر از 200 میلیارد دلار بوده که تازه بخش زیادیش مربوط به دو سال آخرش بود که قیمت نفت شروع کرد بالا رفتن. درامد 8 سال هاشمی هم حدود 130 میلیارد دلار بوده همراه با انبوه ویرانیهای ناشی از جنگ. پس مقایسه عملکرد دولتها در این حوزه کاملا مع الفارقه. بنظر من اگه مملکت تو این 8 سال دست اصلاح طلبان یا حتی اصولگرایان عاقل بود با توجه به اینکه از مدیران لایقتر، مجرب و کارآزموده استفاده میکردند قطعا استفاده مناسبتری از این درامد افسانه ای میشد. مسائلی مثل افزایش تولید سیمان و افزایش ظرفیت تولید کاشی سرامیک و سایر مواردی که ا.ن بهش مینازه هم در همین ارتباط قرار میگیره. واقعا اگه دولت دیگه ای جای این دولت بود، این اتفاقات نمیفتاد؟ یا بهترش میفتاد؟ مگه قرار بود دولت تو این 8 سال تو پاستور بخوابه و هیچ اقدامی در جهت پیشرفت کشور انجام نده؟ ضمن این که خیلیا معتقدن ولخرجی های غیرکارشناسانه دولت تو حوزه عمرانی یکی از دلایل افزایش تورمه.

بخش سوم (پسرفتهای مهلک): از همون سال اول که این دولت سر کار اومد؛ تورم شروع کرد به افزایش و رشد اقتصادی کاهش. تورم 11 درصدی سال 84 تا پایان سال 87 به 25٪ رسید (هنوز نه هدفمندی شروع شده بود نه تحریمهای کمرشکن). رشد اقتصادی هم باوجود درآمد افسانه ای نفت کاهش پیدا کرد. متوسط 4 سال دوم خاتمی 7.4٪ و 4 سال اول ا.ن 5.5٪ بوده (رجوع کنید به: http://khabaronline.ir/detail/298110/Economy/macroeconomics). این رقم در سالهای 91 و 92 به صفر و منفی رسیده. در زمینه رونق اقتصادی هم که همه میدونن واحدهای تولیدی حداکثر با 60٪ ظرفیت دارن کار میکنن (خیلیا زیر 40٪) و همه اقتصاددانها قبول دارن که اقتصاد ایران در رکود به سر میبره. مسائل مربوط به انزوای بین المللی، تحریمها، اجماع جهانی علیه ایران و بی اعتباری پاسپورت ایرانی که ناشی از سیاست خارجی احساسی، غیر استراتژیک و متوهمانه این دولت بوده رو هم که همه خبر دارن. بحثهای اخلاقی و رواج تهمت و افترا در جامعه رو هم ازش میگذرم. از بین رفتن اعتماد مردم به دولت هم بماند. از بین رفتن استقلال بانک مرکزی و بی انضباطی های مالی دولت و نابودی بدنه کاشناسی و برنامه ریزی کشور هم که دیگه حتی ورد زبون نمایندگان اصولگرای مجلس هم شده.

دوستان در هر سه بخش، موارد دیگه ای که سراغ دارند رو اضافه کنند.

عزیزانی هم که این موارد رو قبول ندارن لطفا نظرشون رو با استدلال بگن نه با ادعاهای واهی. (89384)
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۷:۱۲
با کودکی شون چه کار داری ناقلا! (89418)
امیر
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۹:۱۲
بخش سوم (پسرفتها): از همون سال اول که این دولت سر کار اومد؛ تورم شروع کرد به افزایش و رشد اقتصادی کاهش. تورم 11 درصدی سال 84 تا پایان سال 87 به 25٪ رسید (هنوز نه هدفمندی شروع شده بود نه تحریمهای کمرشکن). رشد اقتصادی هم باوجود درآمد افسانه ای نفت کاهش پیدا کرد. متوسط 4 سال دوم خاتمی 7.4٪ و 4 سال اول ا.ن 5.5٪ بوده (رجوع کنید به: http://khabaronline.ir/detail/298110/Economy/macroeconomics). این رقم در سالهای 91 و 92 به صفر و منفی رسیده. در زمینه رونق اقتصادی هم که همه میدونن واحدهای تولیدی حداکثر با 60٪ ظرفیت دارن کار میکنن (خیلیا زیر 40٪) و همه اقتصاددانها قبول دارن که اقتصاد ایران در رکود به سر میبره. در زمینه اشتغال طبق پژوهشی که دکتر نیلی انجام داد و دیروز عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس هم تایید کرد، اشتغال خالص ایجاد شده در این دولت از سال 85 تا 90 سالانه 14 هزار بوده، یعنی تقریبا صفر. در حالی که در دولت اصلاحات از سال 80 تا 84 رکورد 700 هزار شغل در سال ثبت شده. مسائل مربوط به انزوای بین المللی، تحریمها، اجماع جهانی علیه ایران و بی اعتباری پاسپورت ایرانی که ناشی از سیاست خارجی احساسی، غیر استراتژیک و متوهمانه این دولت بوده رو هم که همه خبر دارن. بحثهای اخلاقی و رواج تهمت و افترا در جامعه رو هم ازش میگذرم. از بین رفتن اعتماد مردم به دولت هم بماند. از بین رفتن استقلال بانک مرکزی و بی انضباطی های مالی دولت و نابودی بدنه کاشناسی و برنامه ریزی کشور هم که دیگه حتی ورد زبون نمایندگان اصولگرای مجلس هم شده. قیمت ارز در دولت خاتمی از حدود 500 تومن به 900 تومن رسید. این در حالیه که اون دولت با تک نرخی کردن ارز و ایحاد ثبات سیاسی و اقتصادی در کشور زمینه رو برای ثابت موندن این نرخ فراهم کرده بود و چند سالی هم تقریبا ثابت موند. حتی در سالهای 81 و 82 دلار برای اولین بار پس از انقلاب روند کاهشی پیدا کرد. اما دولت فعلی تا سال 90 این نرخ رو به 1200 تومن رسوند (هرچند که در سه سال اول عملکرد این دولت هم بد نبود و تونست زیر 1000 تومن نگهش داره). در دوسال اخیر هم که میدونید چه خبرشده وارزش پول ملی بطور بی سابقه ای به یک سوم کاهش پیدا کرده. البته دولت این موضوع رو میندازه گردن تحریمها. اما کیه که ندونه مسبب این تحریمها هم سیاست خارجی نامناسب دولت و عدم تدبیر در پیشبرد برنامه هسته ای بوده. به قول معروف کار دشمن دشمنیه، تدبیر شما در مقابله با دشمن چقدر بود؟ در زمینه واردات این دولت عملکردی خیره کننده داشته. بعنوان مثال ما در گندم در دولت قبل خودکفا شده بودیم اما این دولت در واردات گندم رکورد زده!
ذکر این نکته هم ضروریه که تا همین 2 سال پیش، تمامی ارکان کشور............ و سایر نهادهای قدرتمند دربست پشت سر دولت بودند در حالی که در زمان اصلاحات تمامی این نهادها در برابر دولت صف آرایی کرده بودند و در برابرش کارشکنی میکردند. دولت اصلاحات با خشکسالی مواجه بود. کشور رو در شرایط انزوای بین المللی تحویل گرفته بود. دولت سازندگی هم با خرابیهای جنگ و اقتصاد فلج شده و کارخونه های تعطیل مملکتو تحویل گرفته بود. این دولت چی؟ با بالاترین نرخ رشد اقتصادی، با فراهم بودن زیرساختها، با بیشترین اعتبار بین المللی، با تورم در آستانه تک رقمی شدن، با ارز تک نرخی، با پالایشگاهای ساخته شده، با 14 میلیارد دلار موجودی در حساب ذخیره ارزی کشور رو تحویل گرفت. کشوری که سال 84 حتی بدون افرایش قیمت نفت هم در آستانه جهش اقتصادی قرار داشت اما امروز با این درامد افسانه ای نفت در رکود اقتصادی و انزوای بین المللی به سر میبره.

دوستان در هر سه بخش، موارد دیگه ای که سراغ دارند رو اضافه کنند.

عزیزانی هم که این موارد رو قبول ندارن لطفا نظرشون رو با استدلال بگن نه با ادعاهای واهی. (89443)
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۰۸:۳۷
بسیار تمثیل بجا و هوشمندانه ای بود! (89330)
محمد
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۰۹:۴۰
احسنت! درود بر شما (89334)
مسعود
Malaysia
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۰۹:۴۸
مثل همیشه مقاله ای زیبا و گیرا بود. اما باید اذعان کرد که با توجه به فضای تک قطبی رسانه های فراگیرعمومی (از جمله صدا و سیما) متاسفانه دوربین مداربستۀ مورد نظر شما چندان کار آرایی ندارد. و هنوز اکثریت جامعه چشم و گوش را در اختیار این رسانه ها که خواسته یا ناخواسته در دسترس هستند می گذارند. تحت تاثیر همین رسانه ها مطالبات مردم از سطح کلی دمکراسی خواهی و آزادی طلبی به خواسته های کوتاه مدت و آنی تقلیل یافته. هنوز درک ارتباط بین دمکراسی و آزادی بیان با دستیابی به خواسته های کوتاه مدت روزمره مثل بهبود وضعیت معیشتی برای خیلی از مردم دشوار است. (89335)
میثم
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۰:۲۷
دقیقا مثل داستان بشقاب خالی که همه دولتی ها ادعا می کردند که پر بوده و یکی از غیب اومده و محتوی بشقاب رو نوش جان کرده سیر که شده رفته همه ی دولتی ها بصیرت اطرافیون اون پادشاه لخت رئو دارن همه هاله ی نور رو دیدن همه پشت کسی که فقط ما بی بصیرت ها سجاده ی خالیش رو می دیدیم نماز می خوندند اما اونها پیش نماز رو با چشم بصیرت می دیدن اصولا مشکل از ماست که چشم بصیرت نداریم (89341)
سينا صفوي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۰:۵۷
خدا خير دهد آيت الله حائري را كه مثال لباس پادشاه را مانند شما بجا استفاده كرد و گفت امروز محتاج پسركي هستيم كه هراس برچسب حلال زاده و حرامزادگي ، بي بصيرتي و با بصيرتي را نداشته باشند و عرياني را فرياد كند... (89344)
بابک خ
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۱:۰۳
تغییر سیاست حامیان پیشین دول کریمۀ نهم و دهم، تنها دو دلیل میتونه داشته باشه: 1- موج سواری سیاسی: اگه اینطوری باشه، این آقایون طبق قوانین جاری کشور، با جرایمی از قبیل ((تشویش اذهان عمومی))،((اقدام علیه امنیت ملی))،((تخریب اموال عمومی و بیت المال)) و ...؛ به جزای قانونی و افساد فی الارض محکوم می شوند 2- بی بصیرتی و جهل و عدم شناخت کامل از رئیس دولتهای یاد شده در گذشته: در اینصورت هم با توجه به اینکه بیش از 90% مردم 8 ساله که همه جا، خطاهای بزرگ اخلاقی و مدیریتی ایشان رو فریاد می زنند ؛ نتیجه میگیریم که این رجال سیاسی و صاحب منصبان کشور، بصیرتشان از 90% مردم پایین تره و باید ضمن ترک کلیه مناصبی که اشغال کرده اند، تا ریال آخر دستمزدهای نابجایی را که از این مناصب استحصال کرده اند رو به خزانه برگردونند. (89345)
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۱:۲۱
.. . . .یعنی کیهان، فارس و ایرنا در این سالها جز سفیدنمایی سیاهی ها کار دیگه ای نکردند و البته ملت در انتخابات اخیر جواب دندان شکنی به اینها دادند و الان هم در موضعی انفعالی سعی در ترمیم وجهه خود دارند. (89347)
علیمی
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۷:۱۴
زود قضاوت نکن! (89419)
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۱:۲۶
عزیز من همین کیهانی ها و فارسی و ها و.... بودند که احمدی نژاد را به مطالب بی سر و ته و پوچی که نوشتند به قدرت رساندند و هدفشان هم فقط منافع خودشان بود. اکنون هم خودشان کشیده اند کنار و همه را گردن دولت می اندازند. دست اینها برای مردم رو شده است. (89348)
نجف علی
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۷:۱۸
اگه فقط اونا بودن الان نباید رو حانی رای می آورد. ساده ای ها! (89420)
+A
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۱:۴۸
سلام، خيلي عالي بود. راستي از حضور نفت در سفره هاي ايرانيها چه خبر؟!! نفت كه سهله، مازوت هم به ما نرسيد!! (89351)
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۷:۲۰
واسه شما قیر سفارش دادیم که در راهه! (89421)
شاهپور
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۱:۵۴
آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است... (89352)
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۲:۳۳
خدا را شاکرم که ما را از کودک این داستان قرار داده. (89362)
حمید
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۲:۳۴
خیلی زیبا بود مخصوصا داستان آخر
و واقعا که جز عده ی قلیلی که تعریف و تمجید میکنن بقیه مردم حکم همون بچه رو دارن (89363)
محبوبه
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۷:۲۴
اتفاقا عده قلیلی انتقاد نمیکنن! باور نداری تو اینترنت یه چرخ بزن ببین همه دارن از زیبایی لباس پادشاه جان به جان آفرین تسلیم میکنن! (89423)
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۸:۰۴
میشه یه دوسه بار دیگه قصه رو بخونی؟ عده قلیل تعریف و تمجید نمیکنن.
همه مردم تعریف و تمجید میکنند. (89429)
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۲:۴۳
خیلی خوووب بود.یادآوری این داستان آخر هم خیلی به جا بود... (89366)
اصلاح طلب بافقی
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۲:۴۴
فردی در یکی از روزنامه ها نوشته بود خدمات فلانی از مشروطه تا کنون بی نظیر بوده است.من در مقابل آن مقاله این جمله از مصدق کبیر را می آورم که گفت:«بر فرض که ما با هواخواهان رژیم موافقت کنیم و بگوییم دیکتاتور به مملکت ما خدمت کرد. در مقابل آزادی که از ما سلب نمود چه برای ما کرد؟»

هر چند با اصل واژه خدمتی که آن فرد آورده مخالفم انشاء الله ایشان به راه راست و مسیر اعتدال هدایت شوند ما به دنبال هدایت ایشان و افرادی از این نوع هستیم.من توصیه می کنم به ایشان که به ملت بپیوندند و مسیر اعتدال را هموار کنند .

.

.

.

به قول معروف:


من آنچه شرط بلاغست با تو می‌گویم تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال (89368)
عزت االه
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۲:۵۹
درود بسیار زیبا بود ، ولی دوربین مدار بسته ای که گفتید متاسفانه حافظه بلند مدت ندارد.
شاد باشید (89374)
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۳:۱۴
نرود میخ آهنین بر مخ های سنگ (89377)
اصولی
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۷:۳۱
گل گفتی (89425)
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۳:۱۵
خواب زده ها را نمی توان بیدار کرد (89378)
عباسی
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۷:۴۴
موافقم شدید. الان بعد از چهار سال با وجودی که 72 در صد مردم در انتخابات شرکت نموده اند و برخی از سران معترضین اعتراف به دروغ بودن تقلب کرده اند. بازهم بر این باورند که تقلب شده است. دلیل از ادعا جالب تر است ملاحظه برفرمایید: فردی در همین سایت بر این باور است که 60 درصد صندوق ها بالای 140 درصد رای داشته است در حالیکه کل شرکت کنندگان در انتخابات 88 تقریبا 85 درصد بود یعنی باید بقیه 40 درصد صندوقها میبایست خالی باشد!
چون با یک ضرب ساده
1.4 0.6=0.84 من آقای خاتمی بودم با داشتن چنین طرف دارانی احتمالا برای همیشه از سیاست خداحافظی می کردم. بااین وجود سال 88 شعار میدادند "هرکی که بیسواده با احمدی نژاده" !!!!!
sasan خوبی؟
. (89426)
محسن
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۳:۲۸
دولت جناب اقای احمدی نژاد در عین مخالفت بسیار و انتقاد های فراوان دوست و دشمن توانست خدمات فوق العاده ای به مردم عزیز کشور انجام دهد. حجم کارهای عمرانی و ساخت راه و پل و سد و... در این دولت بی نظیر است.
کشور عزیز ایران نیز در این زمان با وجود اعلام تحریم های فلج کننده و مشکلات اقتصادی و فرهنگی در اوج اقتدار سیاسی و نظامی و در اوج مردم سالاری دینی قرار دارد و قطعا الگویی برای تمام کشور های ازادیخواه جهان است.
امیدواریم رئیس جمهور منتخب جناب اقای دکتر حسن روحانی نیز در پیشبرد اهداف کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق و پیروز باشند (89379)
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۴:۲۸
يا توهم زدى يا روزه اى و تحت فشار؟؟؟ كدومش داداش؟؟؟ (89390)
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۴:۴۷
والا ما به جاي انتقاد و مخالفت فقط حمايت تمام قد همه ارگان هارو ديديم از شوراي نگهبان و مجلس تا بقيه .... (89394)
طیبه
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۵:۱۹
خب این فشار و تحریم و ... رو کی به وجود اورد؟؟؟ (89399)
سلمان
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۷:۵۱
ماشالا عمو چند سالته ؟ خدا واسه پدر مادرت نگهت داره. آفرین.
.
.
.
ملاحظه نمودید؟ آقایون ایشون همون پسر هوشیار قصه ما هستند. با وجودیکه همه شما از لباس سلطان تعریف و تمجید نمودید ایشون تحت تاثیر قرار نگرفتند. باریکلا (89427)
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۳:۳۳
بی نظیر بودن دولتهای 9 و 10 از مشروطه تاکنون :
بالاترین نرخ تورم
بالاترین نرخ بیکاری
بالاترین درامد
بالاترین رقم اختلاس
بالاترین نرخ تغییرات مدیریتی
بالاترین میزان اهانت به شخصیتهای انقلاب و گروههای شغلی مثل پزشکان
رواج روزافزون فساد و دروغ و اهانت
بالاترین میزان ایرانگردی و جهانگردی دولتی-خانوادگی
...
بازم بگم (89380)
بابک
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۳:۴۵
وقت رفتن شریعتمداری از کیهان رسیده. کیهان جزء بیت المال است ولی شریعتمداری بعنوان مال البیت خودش و جریان فکری اش به آن نگاه میکند. (89382)
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۴:۴۸
نفرماييد ايشون سرجهازي كيهانه :دي (89395)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۶:۰۰
مقاله ی فوق العاده خوبی بود ولی متاسفانه حافظه ی تاریخی مردم ایران کوتاهه و مطمئن باشید در 7-8 سال آینده شروع به تعریف و تمجید از احمدی نژاد و کارهاش میکنن. این خط ( - ) اینم نشون ( )
زنده باد اصلاحات (89405)
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۶:۱۸
درد شما داغ سال88 است که نگذاشت به دامان اربابتان امریکا برگردیدوبر دلتان مانده حالا میبینیم که کلید روحانی وعوامفریبی 100روزه اوضاع شما را درست میکنم چه گلی به سرتان میزند البته خفت اینکه گزینه خود را مجبور به کناره گیری کنید تا بلکه از ته سفره روحانی به نان ونوائی برسید برای عذابتان کافی است. (89411)
عباس
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۶:۵۷
به این میگن فرار روبه جلو. فعلا که داستان بر عکسه نویسنده واستون لباس جادویی دوخته که هیچ اساس درستی نداره بقیم دارید به به و چه چه میکنید. (89417)
قیصر
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۸:۰۹
اولش نوشته چهار اپیزودی ولی انقدر به فکر گیر دادن به احمدی نژاد بوده 5 اپیزود نوشته؟؟؟؟!!!!! حالا خوبه 10 تا ننوشته. نه غلام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (89430)
رضا
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۹:۳۹
حاج آقای عزیز! شما زحمت بکش همون یه دونه (فقط یه دونه) نکته مثبت کارنامه ایشون را بنویس تا ما هم متوجه بشیم! البته بعد از اینکه نوشتی بیا بشین و نظرات بقیه رو در مورد همون یه دونه نکته مثبت گوش کن تا یکطرفه به قاضی نرفته باشی حاجی جان! (89448)
رضا موتوری!
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۹:۳۴
اولاً که یک اشتباه تایپیه که معلومه حالا یا از طرف سایت بوده یا از طرف نویسنده، شما خودشو ناراحت نشو !... در اصل موضوع که فرق نمیکنه. ضمناً وعده های دروغ و تحقق نیافته که ریشه اش فقط عوامفریبی بوده اینقدر توی این دو دولت زیاد بوده که 100 تا اپیزود هم براش کمه!... اینا رو باید نوشت و هی تکرار کرد تا بعداً کسانی با کمال پررویی نگن که همه وعده ها عمل شد و بهترین دولت از مشروطه به اینور بوده و اوضاع عالیه... آخه راستش بقول چندتا از دوستانی که کامنت گذاشتن، متاسفانه حافظه دوربین مدار بسته ما ملت، کوتاه مدته و ممکنه زود این شرایط که حاصل بدترین دولت بعد از انقلاب بوده رو فراموشش کنیم! (89447)
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۹:۴۶
بهارنيوز:
كاربرگرامي؛ با تشكر از شما، اشتباه تايپي مقدمه، اصلاح شد. (89450)
حاج اسماعیل
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۲۰:۲۵
پس چرا نشستی جای من پیر مرد خدا خیرت بده. قدیما جونا بلند میشدن تا ما بشینبم! حالا پاک ما رو محو کردی چرا؟ به قول شاعر / ساکتو سردی چرا / با ما بد کردی چرا/ با دل عاشق من چرا بد کردی چرا/ (89453)
مسعود
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۸:۱۸
بسیار جال بود (89432)
سعدی
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۸:۴۹
جوانی هنرمند و فرزانه بود
که در وعظ چالاک و مردانه بود
قوی در بلاغات و در نحو چست
ولی حرف ابجد نگفتی درست
یکی را بگفتم زه صاحبدلان
که دندان پیشین ندارد فلان
برآمد ز سودای من سرخ روی
کزین جنس بیهوده دیگر مگوی
تو در وی همان عیب دیدی که هست
زچندان هنر چشم عقلت ببست. (89439)
علی
۱۳۹۲/۰۴/۲۰ ۱۹:۱۹
به قول روزنامه کیهان اگر مملکت در زمان احمدی نژاد گلستان شد چرا حتی جلیلی حاضر نشد بگه من سیاستهای دولت فعلی را پیگیری میکنم تا مملکت بیش از این گلستان شود!!!! (89445)