به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۵۴
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۹ ساعت ۰۰:۴۲
کد مطلب : ۷۳۸۴۳
اگر بخواهد برود بايد غرامت بدهد

کفاشیان: کی‌روش 85 درصد رفتنی است

گروه ورزشي: علي کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال در نشست خبري در محل فدراسيون درباره ماموريت جديدش در جلب رضايت کي‌روش براي ادامه کار در فوتبال ايران سخن گفت و اعلام كرد: کی‌روش 85 درصد رفتنی است.
کفاشیان: کی‌روش 85 درصد رفتنی است
به گزارش "ورزش سه"، رئیس فدراسیون ابتدا درگذشت حسین جوادی و میلاد اسلامی را تسلیت گفت و سپس حرف هایش را آغاز کرد:
جدایی کی‌روش به ضرر ماست
مصوب کردند که عینا قرارداد کی‌روش انجام شود. کی‌روش قرارداد 4ساله با فدراسیون فوتبال دارد که 4، 5 ماه آن گذشته است. او باید تا جام‌جهانی 2018 سکان تیم‌ملی را در اختیار بگیرد و اگر برود به ضرر فوتبال است. ما قراردادمان را قبل از جام‌ملت‌ها‌ با کی‌روش بسته ایم و می‌ خواهیم او در راه صعود به جام‌جهانی در تیم‌ملی حضور داشته باشد.
کی‌روش باید سریعا تصمیم بگیرد
اگر کی‌روش می‌ خواهد برود باید سریعا تصمیم بگیرد تا ما بتوانیم خیلی زود تکلیف سرمربی تیم‌ملی را مشخص کنیم. ما به زودی متن مصوبه هیات رئیسه را به کی‌روش می‌ دهیم و ایشان تا آخر هفته باید مشخص کند که می‌ خواهد در تیم‌ملی بماند یا نه.
من مامور مذاکره با کی‌روش هستم
در جلسه هیات رئیسه تصمیم بر آن شد که من مذاکراتم را با ایشان شروع کنم. مذاکراتی در مورد رفتن و ماندن ایشان. اگر ایشان ماند باید در مورد تعهداتمان، حقوق عقب افتاده او و مالیاتش صحبت کنیم.
به مترجم کی‌روش پیغام دادم
من با خود کی‌روش صحبتی نکردم اما از طریق مترجمش از او یک سوال داشتم که آیا می‌ خواهد در تیم‌ملی ایران بماند یا نه که البته جوابی از ایشان دریافت نکردیم. البته من دو، سه روز از مرخصی سالیانه ام استفاده کردم و دیروز به فدراسیون فوتبال آمدم و از امروز مذاکراتمان را با کی‌روش شروع می‌ کنیم.
کی‌روش باید در حیطه وظایفش صحبت کند
قرارداد کی‌روش به عنوان سرمربی تیم‌ملی است و قطعا فدراسیون فوتبال برای خودش دبیرکل و تیم اداری دارد و این در حیطه وظایف کی‌روش نیست که در مورد مدیران فدراسیون صحبت کند. حیطه وظایف آقای کی‌روش صحبت کردن در مورد مسائل فنی تیم است و ما هم کار خودمان را انجام می‌ دهیم.
کی‌روش برود باید 3 ماه حقوقش را بدهد
اگر کی‌روش بخواهد برود، عینا قراردادش اجرا خواهد شد. قرارداد او 4 ساله است و چنانچه ما قرارداد او را فسخ کنیم باید یک سال حقوقش را بدهیم و اگر او بخواهد برود، باید 3 ماه حقوقش را به ما پس بدهد.
هیچ گزینه ای برای هدایت تیم‌ملی نداریم
ما تا الان هیچ صحبتی در مورد گزینه های جانشینی کی‌روش نکردیم اما امروز هیات رئیسه این وظیفه را برگردن من گذاشت که در صورت رفتن کی‌روش قطعی شد، من سریع کمیته فنی و توسعه فوتبال نظرشان را در مورد گزینه های هدایت تیم‌ملی بدهند. گزینه هایی که توانایی هدایت تیم‌ملی را داشته باشند که البته نظر ما روی مربی خارجی است.
بچه های تیم‌ملی از سرمربی جدید هم حمایت می‌کنند
بازیکنان تیم‌ملی بچه های قدرشناسی هستند و تا روزی که آقای کی‌روش بود او را دوست داشتند و حمایتش کردند ولی برای آنها مهم تیم‌ملی است. شما شک نکنید اگر هر مربی دیگری هم بیاید از او حمایت خواهند کرد چون تیم‌ملی را بیش از هر چیزی دوست دارند.
ماجرای مالیات کی‌روش
ما مالیات سال 91 و 92 کی‌روش را پرداخت کردیم. در سال 93 هم طبق تعرفه قبل یک بخشی از مالیات کی‌روش را پرداخت کردیم اما به یکباره اداره مالیات به ما گفت که مالیات او 4برابر شده است. ما اعتراض کردیم و به ما گفتند که مالیات در دو سال اول اشتباه محاسبه شده بوده و الان حساب آن دقیق شده است. هم من و هم آقای کی‌روش نسبت به این رقم مالیات اعتراف کردیم. ضمن اینکه ما هنوز پول بلوکه شده در فیفا را نگرفته ایم و اگر آن مبلغ را دریافت کنیم، قطعا پول مالیات کی‌روش را می‌ دهیم.
مالیات کی‌روش از اول هم برعهده فدراسیون بود
از روز اولی که کی‌روش با فدراسیون فوتبال قرارداد امضا کرد، شرطش این بود که مالیاتش را فدراسیون فوتبال پرداخت کند و حالا اگر سازمان لیگ قانونی وضع کرده که به قرارداد کی‌روش ارتباطی ندارد.
ماجرای بازی با سوئد
از اول هم قرار نبود که در بازی با سوئد فدراسیون درآمدی داشته باشد. قرار بود فدراسیون سوئد کل هزینه های تیم‌ملی را بپردازد و مابقی سود حاصل را خودش بردارد که همین اتفاق هم افتاد.
کی‌روش 85 درصد رفتنی است
اگر از من می‌ پرسید من می‌ گویم کی‌روش 85 درصد از فوتبال ایران رفتنی است. مگر اینکه تصمیمش عوض شود و اتفاق تازه ای بیافتد.

جواد..
Canada
۱۳۹۴/۰۱/۱۹ ۰۲:۳۴
خود شما که حالا حالاها بزنم به تخته هستین.
انگار آسمون سوراخ شده یه مربی ازش اومده پایین اونم کی روشه. بابا خجالت بکشین.
برین یه مربی خوب از هلند بیارین کشوری که هر چند در جام جهانی قهرمانی نداره ولی در تمام ادوار جز چهار تا تیم بوده. به اندازه کی روش هم کلاس الکی نمی ذارن. البته همه این کارا بازی با ملته، خوشی زده زیر دلشون عادت کردن. (299620)
مهربان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۹ ۰۵:۴۴
انشاا...
مربی متوسط با دستمزد کلان و نتایج متوسط!
امروز جوانان خوب ایرانی مثل گل محمدی علی منصور کریمی و مجیدی هاشمیان مهدوی کیا میتوانند (299622)
۱۳۹۴/۰۱/۱۹ ۰۸:۵۵
لیاقت فوتبال ایران "موتور گازی های وطنی" هستند و بس !!!!
ما تو کشورمون جز پسرفت هیچ چیز نداریم !!! (299623)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۹ ۲۰:۲۸
فدراسیون قصد استخدام مربی وطنی ندارد چون می داند مردم مربی که در حد و اندازه کیروش نباشد را قبول ندارند. ظاهرا اقای کفاشیان مذاکره با چند مربی سرشناس خارجی را در برنامه دارند. صلاح نیست که بیش از این به اقای کیروش التماس کنیم. (299672)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۹ ۱۰:۴۴
همه امکانات و دانش مربیان ایرانی در تیم امید بکار بسته شد ،لاکن با اندک فهم فوتبالی متوجه میشویم که این تیم ره به جایی نخواهد برد ،بنابراین باید بپذیریم که در عرصه مربیگری نفرات شاخص در حال حاضر نداریم و باید از دانش روز دنیا بهره برداری نماییم هرچند شاید. اگر افرادی همچون آقایان علیرضا منصوریان و هاشمیان اگر به حداقلهای فعلی بسنده ننمایند بتوانند افراد تاثیر گذار در آینده شوند. (299625)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۱۹ ۱۱:۴۶
من خودم طرفدار کی روش بودم و هستم ولی احساس میکنم دیگه خیلی داره ناز میکنه و منت سر فوتبال و تیم ملی میذاره که البته یا بازار گرمی میکنه و یا با جای دیگه صحبت و توافق کرده و میخواد بره که من با دومی بیشتر موافقم (299631)