به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۰:۲۶
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۷۵۷۵۱
کیارستمی:

نمی‌دانم سپاسگزار ایوبی باشم یا شاکی!

گروه فرهنگی: عباس کیارستمی همزمان با نمایش فیلمش در جشنواره فیلم فجر گفت: اصلا انتظار نداشتم که فیلمم در افتتاحیه جشنواره نمایش داده شود.
نمی‌دانم سپاسگزار ایوبی باشم یا شاکی!
این فیلمساز، روز 5 اردیبهشت‌ماه همزمان با نمایش فیلمش «کپی برابر اصل» در پردیس سینمایی ملت اضافه کرد: هرگز تصور نمی‌کردم جشنواره فجر این لطف بزرگ را نه تنها به من که به سینمای مهجوری داشته باشد که سال‌ها نمایش داده نمی‌شود و فیلم مرا افتتاحیه جشنواره به نمایش بگذارد. کیارستمی اضافه کرد: اصلا انتظار این واکنش آقای ایوبی رییس سازمان سینمایی را نداشتم و حالا نمی‌دانم سپاسگذار ایشان باشم یا از ایشان شاکی باشم که عادت‌های دیرینه ما را به هم زده است.

 در اولین روز جشنواره فیلمی نمایش داده شد که حاصل کارگاه‌هایی است که کیارستمی در خارج از کشور با هنرجویان و دانشجویان سینما برگزار کرده است. کیارستمی همچنین درباره فعالیت‌هایش در برگزاری کارگاه‌های آموزشی در کشورهای مختلف توضیح داد: من خیلی خوشحالم که با بچه‌های جوان کارگاه برگزار می‌کنم چون از آن‌ها بسیار یاد می‌گیرم و باور کنید این حرف تعارف نیست وگرنه هیچ انگیزه‌ای بابت آموزش نداشتم. این کارگردان سینما افزود: آنچه برایم در کار کردن با هنرجویان جوان جذابیت دارد لذت تجربه کردن و بازگشت به دوره نوجوانی‌ام است زمانی که تازه سینما را تجربه کردم و دوست دارم یک بار دیگر به دوره جوانی‌ام برگردم و باز هم تجربه به دست آورم.

 این نشست با همراهی سیف‌الله صمدیان و بعد از نمایش فیلم کارگاه‌های کیارستمی برگزار شد و در ادامه فیلم کپی برابر اصل با دوبله فارسی نمایش داده شد. در این نشست میهمانان خارجی جشنواره فیلم فجر حضور داشتند و بعضی از آن‌ها دیدگاه‌هایشان را درباره سینمای کیارستمی بیان کردند. همچنین تعدادی از هنرجویان جوانی که کیارستمی در خارج از کشور برای آنها کارگاه برگزار کرده نیز در این جلسه حاضر بودند و نام آن‌ها توسط سیف‌الله صمدیان مستندساز و از دوستان نزدیک کیارستمی که اداره جلسه را بر عهده داشت خوانده شد تا حاضران به صورت حضوری با این هنرجویان آشنا شوند.
مرجع : ایسنا