به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۵۸۵۶۱

شماره امروز روزنامه اعتماد در یک نگاه

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد روز چهارشنبه خبرهای روحانی : به ملت گزارش می‌دهم و ایران امنیت عراق را امنیت خود می‌داند را برای صفحه نخست انتخاب کرد.
شماره امروز روزنامه اعتماد در یک نگاه
این روزنامه تیتر یک را به عنوان روحانی: به ملت گزارش می‌دهم، اختصاص داد و نوشت: دولت در پیگیری پرونده بورسیه‌های غیرقانونی مصمم است. چه تعداد این بورسیه‌ها سه هزار و 700 نفر باشد و چه کمتر از هزار پرونده. حسن روحانی رییس دولت برای دومین بار به طور رسمی بر پیگیری و اعلام نتایج بورسیه‌های غیرقانونی تاکید کرد؛ یک بار همان روزی که نماینده‌های موافق استیضاح نخواستند دفاعیات مستند و مستدل وزیر علوم دولت یازدهم را بشنوند و رضا فرجی دانا را بعد از هشت ماه، با بهانه‌هایی همچون انتصابات غیرقانونی، رکود علمی و تخلف در پرونده دانشجویان ستاره‌دار و بورسیه‌های غیرقانونی استیضاح کردند و یک بار هم روز گذشته در هشتمین همایش ملی نخبگان.

روزنامه اعتماد با انعکاس موضوع ایران امنیت عراق را امنیت خود می‌داند، آورد: ضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار حیدر العبادی نخست وزیر عراق و هیات همراه، اولویت اول عراق را امنیت دانستند و خاطرنشان کردند: ما همان گونه که قبلا اعلام کرده ایم معتقدیم مردم و دولت عراق برای فایق آمدن بر مشکلات امنیتی، نیازی به بیگانگان و کشورهای دیگر ندارند. ایشان امنیت عراق را برای ایران بسیار مهم خواندند و گفتند: شرایط پیچیده منطقه به گونه‌ای است که امنیت کشورهای منطقه تفکیک پذیر نیست، ضمن آنکه جمهوری اسلامی ایران، امنیت عراق را به عنوان کشور برادر و همسایه و دارای ارتباطات گسترده، امنیت خود می‌داند.

وداع روحانی مبارز، تیتر دیگر این روزنامه است. 29 مهر ماه سال 93، نه تنها پایانی برای محمدرضا مهدوی کنی 83 ساله بود که مهر پایانی بر عصر شیخوخیت بود. او از جمله فقهای مبارز پیش از انقلاب بود که بلافاصله پس از 22 بهمن 57 فقیه کارگزار شد. آیت الله مهدوی کنی از همان لحظه که با حکم امام خمینی(ره) به عضویت در حلقه اولیه شورای انقلاب در آمد نشان داد حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. واگذاری مسوولیت‌های مهم در نظام از شورای نگهبان تا دولت و از مجمع تشخیص تا مجلس خبرگان همگی نشان و نشانه‌هایی از آن بود که آیت الله مهدوی کنی از ارکان معتمد سران نظام بود.

روزنامه اعتماد با مطرح کردن عنوان ممانعت از ورود دوربین‌ها به ورزشگاه‌ها، نوشت: برای نخستین بار پخش مستقیم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران با مقاومت جدی فدراسیون فوتبال انجام نشد و تهدید فدراسیون بالاخره اجرایی شد. در پی اختلاف مالی بین فدراسیون فوتبال و سازمان صداوسیما مبنی بر حق پخش معمول که در همه جای دنیا وجود دارد و طی آن متولی فوتبال از رسانه تصویری حقوق قانونی خود را طلب می‌کند، فدراسیون فوتبال ایران هم از چندی قبل مطالبه حق واقعی خود را داشته که با استنکاف صداوسیما رو به رو شده است. بعد از اعلام کفاشیان مبنی بر عدم صدور مجوز برای تصویربرداران تلویزیون تهدید عملی شد و برای نخستین بار در تاریخ فوتبال لیگ حرفه‌ای ما مسابقات از تلویزیون پخش نشد تا یک اتفاق تاریخی در فوتبال ما رخ دهد.

این روزنامه با بازتاب خبر رصد پردرآمدها برای حذف یارانه‌ها، نوشت: کسی قرار نیست داد و جار بزند؛ همین قدر بدانید که رصد و شناسایی افراد پردرآمد جامعه بر حذف از فهرست بلند بالای گیرندگان یارانه‌ها آغاز شده است. به نظر می‌رسد، همزمان با کاهش درآمدهای نفتی دولت به دلیل کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، رصد پردرآمدها برای حذف دریافت یارانه‌ای که هر ماه بیش از سه هزار و 500 میلیارد تومان روی دست دولت خرج می‌گذارد به طور جدی آغاز شده است؛ مساله‌ای که برخی آن را غیرممکن، شماری دشوار و بخشی از تحلیلگران همزمان اجرای آن را اکنون مناسب نمی‌بینند.