به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۲:۰۰
 
۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۹ ساعت ۰۰:۵۹
کد مطلب : ۵۲۹۸۱

«نسرین ستوده» دوباره مي‌تواند وکالت کند

گروه سياسي: همسر نسرین ستوده در صفحه فیس بوک خود خبر از ادامه وکالت همسرش داد.
رضا خندان نوشته است: به دنبال برگزاری جلسه محاکمه نسرین, یکشنبه گذشته در دادگاه انتظامی وکلا، روز شنبه (8 شهریور) رای شعبه اول دادگاه انتظامی وکلا رسما ابلاغ شد. در رای دادگاه انتظامی گفته شده است که: "تعلیق موقت خانم نسرین ستوده بنظر دادگاه انتظامی کانون وکلا موضوعیت نداشته، رد می‌شود." شاکی پرونده و درخواست کننده تعلیق معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای شهید مقدس (اوین) بود. بنابر این او همچنان می تواند به حرفه خودش (وکالت) ادامه دهد.

در سال ۱۳۸۹ که  ستوده بازداشت شده بود، دادگاه بدوی او را ۲۰ سال از وکالت محروم کرد اما ستوده می‌گوید تنها مرجع تصمیم‌گیری درباره پروانه کار وکلا، دادگاه انتظامی وکلا است و با استناد به ماده هفده قانون استقلال وکلا هیچ دادگاه دیگری نمی‌تواند پروانه وکیلی را تعلیق یا لغو کند. دادگاه انتظامی وکلا متشکل از پنج عضو از وکلای دادگستری است که در محل کانون وکلا تشکیل می‌شود.

پیش از این تعداد دیگر از وکلا هم به حکم دادگاه‌های قضایی از وکالت منع شده‌اند اما ستوده می‌گوید این احکام فاقد اعتبار است مگر آن که دادگاه انتظامی وکلا حکم داده باشد. ستوده که وکالت شماری از زندانیان سیاسی از جمله متهمان حوادث بعد از انتخابات ۱۳۸۸ را به عهده داشت، شهریور ۱۳۸۹ بازداشت و بعد از چند دوره اعتصاب غذا شهریور ۱۳۹۲ از زندان آزاد شد.