به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۱ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۵۵۶۸۱
پانه تا: شکست دادن داعش زمان زیادی خواهد برد

اوباما: عليه داعش هركاري انجام مي‌دهيم

گروه بين الملل: رئيس‌جمهور آمريكا در اولین سخنان خود پس از حمله به مواضع داعش در سوریه گفت: حملات خود علیه داعش در سوریه را ادامه می‌دهیم.
اوباما: عليه داعش هركاري انجام مي‌دهيم
باراک اوباما درباره آغاز حملات ائتلاف علیه داعش در سوریه گفت: ما در این جنگ تنها نبودیم و در حمله به مواضع تروریست‌ها در سوریه همپیمانان ما در خاورمیانه از جمله بحرین، اردن، امارات و دیگر دوستان آمریکا مشارکت داشتند. وی ادامه داد: ما نزدیک به یک ماه پیش اعلام کردیم عملیات گسترده‌ای را علیه داعش اجرا خواهیم کرد و امروز به مردم آمریکا می‌گویم که حملات گسترده ما و همپیمانانمان در سوریه علیه تروریست‌ها آغاز شده و با دستور من اهدافی در سوریه منهدم شد. اوباما گفت: ما هرآنچه برای رویارویی و توقف داعش ضروری بدانیم انجام خواهیم داد.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که ائتلاف علیه داعش از حمایت گسترده‌ای در جهان و داخل آمریکا برخوردار است و کنگره آمریکا در سطح بالایی از این حملات حمایت می‌کند. وی با قدردانی از نظامیان آمریکایی و نیز همپیمانان این کشور در جنگ علیه داعش گفت: باید با همکاری هم ریشه‌های تروریسم در جهان را بخشکانیم.

شکست دادن داعش زمان زیادی خواهد برد
وزیر دفاع پیشین آمریکا گفت ظهور و پیشروی گروه داعش در عراق و سوریه نتیجه سیاست ضعیف و نرم اوباما و عدم دخالت به موقع در سوریه است.
این سخنان پانه تا، پس از آن بیان می شود که کنگره طرح اوباما ، مبنی بر آموزش و تجهیز مخالفان میانه رو سوریه را برای مقابله با داعش و اسد، تصویب کرد. داعش مناطق وسیعی از سوریه و عراق را در اختیار گرفته است و یکی از ثروتمندترین گروه های تروریستی جهان شده است. لئون پانه تا،گفت : من و هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه، در سال 2012 از اوباما خواستیم که اجازه دهد نیروهای میانه رو مخالف رژیم اسد را در سوریه تجهیز و مسلح کنیم. اوباما آنموقع نگران این مسئله بود که ما نمی دانیم این سلاح ها در نهایت به دست چه کسانی خواهد افتاد و من نگرانی او را درک می کردم. نطر من آنموقع این بود که باید از جایی شروع کنیم.

در پاسخ به این سئوال که آیا تسلیح کردن آنها نمی توانست اشتباه باشد؟ گفت: فکر می کنم، تسلیح کردن آنها می توانست کمک کند و در مقابل قیمت سنگینی بابت مسلح نکردن آنها با توجه به آنچه که داعش دارد مرتکب می شود، خواهیم پرداخت. پانه تا هشدار داد که شکست دادن داعش زمان زیادی خواهد برد. وی افزود: فکر می‌کنم مردم آمریکا باید بدانند که پیروز شدن بر این گروه‌ها زمان بسیار زیادی خواهد برد و شکست درعراق و ظهور گروه‌‌‌‌ های شبه نظامی در آنجا داستانی غم انگیز است. پانه تا اعتراف کرد: مطمئن نبودم که عقب نشینی نیروهای ما از عراق تصمیم درستی بود.

وی گفت : نه، من به درستی تصمیم خروج از عراق اطمینان نداشتم، حقیقتا بر این باور بودم حفظ بخشی از نیروهای نظامی ما در آنجا برای منافع دو طرف مهم بود. پانه تا، زمانی که آمریکا نیروهای خود را از عراق خارج کرد، از پست خود به عنوان وزیر دفاع استعفا داد. وی پیش از وزارت دفاع ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا را نیز در کارنامه خود دارد.