به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۶ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۶۱۶۱۱
در راه خود ثابت قدم باشيد

پيام خاتمي به انجمن‌های اسلامی دانشگاه

گروه سیاسی: رییس‌جمهور اسبق کشورمان براي اجلاس تشکل‌ها و انجمن‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی که با عنوان «در جستجوی آزادی در مسیر آگاهی بر مبنای دینداری» برگزار شد، پيامي ارسال كرد.
پيام خاتمي به انجمن‌های اسلامی دانشگاه
متن پیام سید محمد خاتمی بدین شرح است:
نشست مشترک جمعی از تشکل‌ها و انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های آزاد کشور تحت عنوان "در جستجوی آزادی در مسیر آگاهی برمبنای دینداری"، نوید بخش آینده بهتر فعالیت‌های دانشجویی دانشگاهی است که گستره آن سراسر کشور است. دانشگاه مرکز اندیشه‌ورزی، تعالی‌جویی و آزادی‌خواهی است و انجمن اسلامی در دانشگاه‌ها باید نماد و مدافع اسلامی باشند که دعوت‌کننده به معرفت، آزادی پیشرفت و اعتلای جان آدمی است و جامعه انسانی را عادلانه و با اخلاق خواسته است، اسلامی که بر فرار قسط و عدل به معنی وسیع کلمه توسط خود انسان‌ها را خواسته است و پیام ممتاز پیامبر اسلام برای به اکمل رساندن مکارم اخلاقی بوده است. مگر نه این است که عدل و اخلاق در جهان امروز در اثر بسط خشونت و بیداد توسط قدرت‌های جهانی و نیز خشونت‌طلبان متعصب از رونق افتاده است.

انجمن‌های اسلامی باید مدافع اسلام رحمت، اسلام دعوت‌کننده به آزادی و آگاهی و پیشرفت و همزیستی و اسلامی که در پناه آن هر انسانی دارای حرمت وکرامت و حق است و حق بزرگ او حق حاکمیت برسرنوشت است باشد. انجمن اسلامی و تشکل‌های دین‌مدار در عین حال باید پیشتاز دفاع از حرمت استاد و امنیت و آزادی دانشجو و بسط و تقویت فضای بحث و گفتگو و دامن زدن به نقد منصفانه باشند. امیدوارم عزیزان عضو انجمن‌ها و تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در راهی که با ایمان و اسلام استوار آغاز کرده‌اند ثابت قدم باشند و همگی شاهد پیشرفت‌های روزافزون آنها در عرصه نظری و عملی باشیم. سید محمد خاتمی آذر ماه 93
مرجع : ایلنا