به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۳۹۸۴۱
به اين‌زودي يادتان‌رفت به چه والذاریاتی افتاده بودیم؟

سخني با ناطق يك نطق‌اضطراری در مجلس!

مي توانيد پاسخ بدهيد كه «شخص خودتان هنگامي كه در دولت محبوبتان، رييس شركت بزرگ سايپا شديد تخصص و تجربه‌تان در صنعت خودروسازي چه بود؟»
ناصر خادمی‌ماشاری

گروه سياسي: آقاي مهرداد بذرپاش از مديران و نزديكترين افراد حلقه اول آقاي احمدي‌نژاد و عضو گروه پايداري در مجلس، اخيرا در صحن علنی مجلس «نطق اضطراری» ایراد فرموده‌اند. عمده ضروریاتی هم که لازم بود در این شرایط اضطرار مطرح کنند، حول محور بی کفایتی دولت در سیاست خارجی و اقتصاد بوده است. نگرانی عمیق‌شان را از کاهش منزلت ایران و نیز رفتار قلدرمآبانه امریکائی‌ها از قبیل عدم پذیرش سفیر ایران در سازمان ملل، تهدیدات نظامی و... ابراز فرموده‌اند.

موضع دولت و کشورمان در مذاکرات و تعاملات با غرب و بویژه امریکائی‌ها را با قدرت فوتبالی ایران و مالدیو مقایسه کرده‌اند. اگر ایشان از دولتمردان دولت کریمه عدالت نبودند و یا اینکه در شرایط مشابه و بلکه به مراتب سخیف‌تر گذشته، معترض و منتقد رفتارها بودند، به یقین ملت شریف ایران هم اکنون از محضر مستطاب‌شان سپاسگزار مي‌بودند که اینگونه نگران تخریب وجهه نطام و کشور در عرصه بین المللی هستند.

اما جناب بذرپاش، گوئی از یاد برده‌‌ که با رفتارهای به ظاهر عدالتخواهانه و ادعای آمادگی مدیریت جهانی هم رزمانشان در دولت سابق، در عرصه بین‌الملل به چه والذاریاتی افتاده بودیم؟ من باب مرور خاطرات، چند نکته را یادآوری مي‌‌کنيم:

* آنروز که یک مقام آموزشی در دانشگاه امریکائی و به هنگام میزبانی معجزه هزاره سوم، وی را دیکتاتور حقیر نامید و آن اهانتهای سخیف به نماینده ملت ایران روا داشت، چه کردید و چه فرمودید؟

* آن زمانی که رئیس دولت محبوبتان در دانشگاه الازهر مصر بر خلاف همه شئون دیپلماتیک و با عدم رعایت شأن ملت بزرگ ایران، حاضر شد برای برگزاری کنفرانس خبری در کنار مشاور رئیس این دانشگاه حاضر شود و آن اهانت‌ها به ملت ایران و مذهب حقه شیعه را به ارمغان بیاورد، نگرانی‌تان را کجا بیان مي‌فرمودید؟

* زمانی که به دلیل رفتارها و گفتارهای نامعقول مرادتان در عرصه بین‌الملل، به هنگام شروع نطق‌هاي رسمی نماینده ملت ایران، بیش از نیمی از رؤسا و حتی اعضای هیئت‌های نمایندگی ملل جهان، صحن مجمع عمومی سازمان ملل را ترک می‌نمودند، حاضر بودید به روی مبارکتان بیاورید که با وجهه نظام، ایران و ایرانی چه کرده ائید؟

آن بر سر آبرو و اعتبار ایران آوردید که در این سفرها تیم همراه رئیس جمهور تنها مي‌توانستند از رؤسای ممالکی چون کومور و بنین و جزایر سلیمان برای دیدار رئیس جمهور وقت بگیرند. حالا نگران وجهه بین المللی ایرانید که رؤسای دول قدرتمند دنیا برای ملاقات با نماینده ملت ایران سر و دست مي‌شکنند؟

* از تکرار معدود تهدیدات نظامی که همواره و طی عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی وجود داشته، برآشفته و آنرا نتیجه دیپلماسی دولت تدبیر و امید معرفی نموده‌اید. اینگونه دیدگاهها یا نشان از عدم درک شرایط بین‌المللی یک شخص دارد و یا نشان از بهانه‌جوئی و بی انصافی. چرا که اگر معیار این باشد که در این ایام، امریکائی‌ها به کرات روسیه را نیز که یک قدرت اتمی، عضو دائم شورای امنیت و دارنده حق وتو مي‌باشد، به واکنش و تهاجم نظامی تهدید نموده و مي‌نمایند. حال، ایران (که طی بیش از سه دهه اخیر همواره بدلیل حمایت از حزب الله، حماس و ...، در خط اول مبارزه با استکبار جهانی بوده و هست) همواره مورد تهدید باشد تازگی ندارد.

دولت محترم بر مبنای مصالح عالیه نظام و کشور و تحت نظر رهبري زمان روی به سوی تعامل و گفتگو با جامعه بین الملل آورده، مذاکراتی در جریان است، نه امتیازی داده و نه امتیاز آنچنانی گرفته‌ایم، لیکن تا همین جای کار، جلو تحریمهای بین المللی را گرفته اند، در جهت انشقاق جبهه متحد تحريم حرکت مي‌شود، و طبیعیست که طرف مستقیم ملت ایران از هر حربه ای برای امتیازگیری در مذاکرات بهره مي‌برد، حال شما واقعاً نگران تهدید آنهائید؟ یعنی خدای ناکرده آنقدر از انصاف بی بهره‌اید که سهم دولت کریمه تان در خریدن تحریمهای بی رحمانه شورای امنیت را نادیده مي‌انگارید و به روی خود نمی آورید؟ یادتان رفته آن قهقهه‌هاي مستانه همفکرانتان از استکبار ستیزی معجزه زمان که همین تحریمهای ظالمانه را کاغذپاره مي‌نامید و دول غربی را به صدور بیشتر قطعنامه ترغیب و بلکه دعوت مي‌نمود؟

هم اکنون نیز بدون شک فشارها و رفتار امثال جنابعالی و دوستان گرامتان با دولت تدبیر و امید در داخل که بعضاً تریبون‌های مهمی را نیز در اختیار دارید، بهترین کمک به غربی‌ها در ندادن امتیازات مناسب است، چرا که نتیجه مي‌گیرند، دولت و تیم مذاکره کننده از پشتیبانی تام ملی برخوردار نمی باشد. برخی از دوستان جنابعالی خواسته یا ناخواسته در تلاشند تا دولت و علی‌الخصوص شورای عالی امنیت ملی و تیم مذاکره کننده را با سؤال، احضار، تهدید و شکایت، آنچنان در داخل مشغول نمایند که دیگر رمق، انگیزه و اعتماد به نفسی برای چانه زنی در مذاکرات خارجی برایشان بر جا نماند.

* مدعیان کنونی شأن و وجهه ملت ایران، در زمان اهانت رئیس جمهور سابق به منتقدین و مخالفین خود، مانند بیشعور تر از بزغاله نامیدن منتقدان در جمع مردم خراسان جنوبی و یا توصیف معروف مخالفین به خس و خاشاک، ظاهراً در روزه سکوت بودند.

* شما که بر مصافحه آنچنانی دوست دیرینتان با یک بانوی اجنبی (آن‌هم در جایگاه نمایندگی کشور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و سرزمین ام القرای اسلام) چشم بر می‌بستید، بدیهیست که امروز هم سختتان باشد تا طی طریق صحیح و مدبرانه دولت يازدهم، توأم با حفظ اصول عزت، حکمت و مصلحت و با پشتوانه حمایت و هدایت رهبری و نیل به سوی تعامل با دنیا را ببینید. در دنیای امروز که از آن به دهکده جهانی تعبیر می‌شود، تعامل عزتمندانه با دنیا، لازمه حیات کشورهاست، لیکن طبیعی‌ است که برخی برای کمرنگ نشان دادن فاصله بین وضعیت گذشته کشور با حال، به هر دستاویزی ولو تخطئه خدمات دولت و نظام، متوسل شوند.

در نطقتان فرموده‌اید: ««همه قبول داریم مجاهدت‌های افراد گوناگون ما را تا بدینجا رسانده است پس حق هر کاری و هر حرفی را نداریم این کشور متعلق به امام عصر است، رهبری فرزانه و مقتدر و الهی دارد»». حال اگر به این سخنان اعتقاد دارید، چطور در قبال به سخره گرفتن مصوبات مجلس و قانون گریزی و عدم رعایت شأن مجلس توسط جناب دکتر احمدی‌نژاد این چنین علنی اعلان موضع نمی‌کردید؟ بعنوان مثال، آیا تمرد ایشان از دستور صریح رهبري در ماجرای انتصاب معاون اول و یا قهر و خانه نشینی 11 روزه وی، جنابعالی و دوستان را قانع ننمود تا علناً موضع‌گیری کنید؟ آیا جا نداشت که مدعیان ولایت‌پذیری، در دفاع از حریم ولایت فریاد برآورند؟

دولت حاضر را به صرف هزینه‌هاي گزاف متهم نموده‌اید که البته اگر چنین است، به درستی شایسته تقبیح می‌باشد، لیکن بفرمائید که در قبال هزینه‌هاي بی حد و حصر دولت سابق منجمله در ماجرای گردهمائی ایرانیان خارج از کشور، سفرهای خانوادگی به امریکا، بی انضباطی‌هاي گسترده مالی سازمان‌هائی همچون تأمین اجتماعی، کمک‌های خصوصی به رؤسای یکی دو کشور امریکای جنوبی و... هم همینطور حساسیت نشان مي‌دادید؟

دولت روحاني را متهم به انتصاب افراد مسأله‌دار نموده‌اید، نه اینکه در دولت محبوبتان که خودتان آنرا دولت پاکان نام نهاده بودید، همه صالحین بر سر کار بودند؟ آیا به همین اندازه هم در قبال انتصاب مسئله داران قبل موضع مي‌گرفتید؟ بعنوان مثال لابد گماردن افراد بی‌تجربه و بي تخصص در رأس مسئولیت بزرگترین صنایع تخصصی کشور را عین صواب ولی انتصاب مدیرانی که بعضاً سابقه مبارزات قبل از انقلاب، حضور در دفاع مقدس و بیش از دو دهه مدیریت کلان داشته‌اند را انتصاب مسئله دار مي‌دانید؟ واقعا شخص خودتان هنگامي كه در دولت محبوبتان، رييس شركت بزرگ سايپا شديد تخصص و تجربه‌تان در صنعت خودروسازي چه بود؟ انشاءالله خداوند منان در پرتو شفاعت حضرت ولی عصر (عج) به همه دست اندکاران امور ملت، بصیرت و انصاف عطا بفرماید.

احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۱۲:۰۱
فکر می کنم این افراد مسلمان نیستند وخدارا قبول ندارند مگر میشود به قیامت وجواب عمل اعتقاد داشت واینگونه عمل کرد (222706)
خودم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۱۲:۱۲
حتما" شنیده اید که ندیمه سلطان محمود غزنوی قبل از اینکه سلطان غذای مورد علاقه اش (بادمجان )را بخورد چه تعاریفی از غذا می کرد و بعد از صرف غذا که دل سلطان را می زد چه تکذیبی !! و در جواب سلطان که به این موضوع اعتراض کرد گفت :

من ندیمه محمودم نه ندیمه بادمجان!! منچیزی می گویم که شما را خوش آید نه غذا را !! (222708)
مشابه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۲۲:۱۲
عجب تشابهی در اسم و رسم (222928)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۲۳:۴۶
مهرداد بذرپاش(حفظ الله سرعت ترقیه)
آن طفل عالم سیاست، آن خوابیده بر تخت ریاست، به وقت مهیا شدن اسباب آخرین معجزه‌ی‌ هزاره‌ی سوم از برای مشورتی جوانانه برگزیده شد و این آغازی بود بر طریق ترقی، که پس از آن به ریاست سرای فرهنگ خاوران رسید و به وقت رقابت از برای پوشیدن ردای خدمت، چنان شر و شوری از خود نشان داد که پس از پایان نبرد برای خدمت، به مشاورت امور جوانان رسید!. . . و اینگونه بود که مهرداد سلسله جبال ترقی را چند قله یکی فتح کرد و به پیش رفت، چنان که در اول قدم در پارس خودرو به ریاست رسید و در دوم قدم مدیر عامل سایپا گشت و اینها همه از شایستگی و پشتکار خویش به کف آورد ! و . . . (222947)
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۱۲:۱۳
ایشون با سن 25 سال سن در دولت نهم ودهم رییس تابوتسازی پراید شدند هبودند (222709)
کارشناس شرکت سایپا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۱۲:۲۱
من ایشون رو از نزدیک میشناسم به خدا وقتی ایشون مدیر عامل سایپا شد من فهمیدم مملکت خیلی ... شده . به خدا ایشون نهایت به درد رئیس یک اداره با حداکثر 7 تا کارمند میخوره. (222711)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۱۲:۲۴
من بشخصه به آقاي روحاني رأي ندادم و بعضا" به سياست هاي ايشان هم معترضم، اما اينکه افرادي که خود عامل ايجاد بحران در کشور بوده و ابوطياره قراضه مملکت را به دره نابودي انداخته اند، حالا خود، مدعي شوند، انصافا" از آن کارهاست!! في قلوبهم مرض. جناب بذرپاش، کاري نکنيد که آرزو کنيم فزادهم الله مرضا! هرچند دعاي دور از استجابتي است اما از خدا ميخواهم که قلوب بيمارتان را شفا دهد. (222712)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۱۲:۴۳
تکلیف این افرادبرای همه مردم مشخصه.ازاینابیش ازاین انتظاری نیست.اینا همشون وکیل دولت قبل هستند وهرکاری دراین مدت باقی مانده بتوانندانجام خواهنددادتادولت مردمی رابدنام کنندولی دولت محترم بایددرچینش نیروهادرابعادمختلف دقت کافی کندوبه این نیروها فرجه ندهد. (222717)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۱۴:۰۰
چند نكته كه بايد دغدغه اصلي مردم باشد خدمت خوانندگان محترم به عرض مي رسانم 1- مطالبه مردم از شناسايي عوامل اصلي كه بيت المال را در چند سال گذشته غارت كردند و مجارات آنها و بازگرداندن اموال مردم 2- پاسخ مستدل و مودبانه به مغرضان و حفظ آرامش عمومي 3- مطالبه از اكثريت نمايندگان مجلس و بخصوص هيئت رئيسه محترم مقابله و ايستادگي در برابر اتلاف وقت مجلس توسط يك گروه كوچك و احضار مكرر وزيران محترم دولت (222745)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۲۰:۰۳
lمتاسفانه تواين مجلس تعدادزيادي بذرپاش داريم . . . (222893)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۲۰:۵۵
. . . اگر دری به تخته ای نخورده بود، این بچه حداکثر معلم حرفه و فن مدرسه ی منطقه ی 12 بود!!! حالا حرفای گنده تر از دهنش می زنه!!! رو که نیست، . . . . ! مثل اینکه خودشون هم باورشون شده (222910)