به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۶۱۲۵۲
قزاق‌ها و سودانی‌ها در میان نیروهای داعش

والی گروه داعش در موصل کشته شد

گروه بين‌الملل: رضوان طالب الحمدونی یکی از بلندپایه‌ترین اعضای گروه حکومت اسلامی (داعش سابق) که رهبری این گروه در شهر موصل عراق را بر عهده داشت، کشته شد.
والی گروه داعش در موصل کشته شد
حمدونی در جریان حملات هوایی نیروی ائتلاف به خودروی حامل وی کشته شده است. گروه بزرگی از حامیان حمدونی و اعضای داعش طی مراسمی جنازه وی را در حالی که در پرچم سیاه پوشیده شده بود، دفن کردند. دحمدونی از طرف ابوبکر البغدادی به عنوان «والی» موصل تعیین شده بود. خود بغدادی یک ماه بعد از اشغال موصل در مسجدی در این شهر بر منبر رفت و خطابه خواند.

این خطابه تنها ویدیوی منتشر شده از رهبر داعش بود که لقب «خلیفه» را در میان هواداران خود به یدک می‌کشد. دو هفته قبل، برخی منابع در عراق گفته بودند که بغدادی در حمله هوایی نیروهای ائئلاف به رهبری آمریکا در عراق کشته شده است، اما چند روز بعد یک پیام صوتی منتسب به وی از طرف داعش منتشر شد که قسمت اعظم آن فراخوان برای مبارزه با پادشاهی عربستان سعودی بود.

قزاق‌ها و سودانی‌ها در میان نیروهای داعش
مسئولان امنیتی از حضور اتباع قزاقستان و سودان در میان نیروهای گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه خبر دادند. کمیته امنیت ملی قزاقستان اعلام کرد که بیش از 300 تبعه این کشور در میان صفوف گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه حضور دارند. در بیانیه این کمیته آمده است که نیمی از اتباع قزاق که در میان صفوف داعش هستند را زنان تشکیل می‌دهند.

پیشتر رهبران کشورهای شوروی سابق نسبت به حضور اتباعشان در صفوف داعش و افزایش این روند ابراز نگرانی کرده بودند. از سوی دیگر صالح حسین، سفیر عراق در خارطوم از حضور اتباع سودانی در میان نیروهای تروریستی داعش خبر داده و تاکید کرد که اتباع کشورهای عربی و غربی و اسلامی در میان این نیروها دیده می شود.