به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۲۳:۵۴
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۸ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۵۹۳۷۲
عكاس همچنان در بازداشت است

خبرنگاران ایسناي اصفهان آزاد شدند

گروه سياسي: زهرا محمدی، سرپرست دفتر ایسنا در اصفهان و «صنم فارسی»، خبرنگار اجتماعی این خبرگزاری در اين استان از زندان آزاد شدند.
آریا جعفری، عکاس ایسنا، کماکان در حبس به سر می برد
آریا جعفری، عکاس ایسنا، کماکان در حبس به سر می برد
اين دو خبرنگار اصفهاني روز دوشنبه پنجم آبان ماه به همراه دو تن دیگر از کارکنان این خبرگزاری در شهر اصفهان با تلفن به یکی از نهادهای امنیتی احضار شده و بازداشت شدند اما چند ساعت بعد، دو نفر از آنان آزاد شده بودند. از سوي ديگر، آریا جعفری، عکاس ایسنا، کماکان در بازداشت به سر می برد. او در پی انتشار عکس هایی از تجمع اعتراضي به ماجرای اسیدپاشی در اصفهان، در روز پنجشنبه یکم آبان ماه در منزلش بازداشت شده بود. مسوولان شهر اصفهان به خانواده این عکاس وعده داده بودند که او یک روز پس از بازداشت به قید وثیقه آزاد خواهد شد.

در طول هفته گذشته ایسنا به خاطر پوشش خبرهای اسیدپاشی در اصفهان، زير فشار قرار گرفته است. در همين حال، خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، روز ششم آبان ماه در واکنش به حمایتهاي  برخي خبرنگاران داخلی و خارجی و اعتراض به دستگیری این عکاس خبری، او را یک عکاس آزاد و حق التصویر معرفي كرد که با ایسنا همکاری داشته و صدور هر گونه بیانیه از سوی خبرنگاران خارج از کشور در حمایت از آریا جعفری را مردود و مورد تایید این خبرگزاری ندانست.