به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۹ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۸۸۵۳۲

شکوری راد: عوامفریبی، ویژه‌خواری و فساد، عملکرد مدعیانی بود که می‌خواستند اهداف انقلاب را احیا کنند

گروه سياسي: عوامفریبی، ویژه‌خواری، فساد، ایجاد تنگناهای سیاسی و... عملکرد مدعیانی بود که می‌گفتند می‌خواهند شعارها و اهداف انقلاب را احیا کنند و بیشترین جفاها را به انقلاب کردند.
شکوری راد: عوامفریبی، ویژه‌خواری و فساد، عملکرد مدعیانی بود که می‌خواستند اهداف انقلاب را احیا کنند
به گزارش ایلنا، علی شکوری‌راد در نخستین کنگره حزب اتحاد ملت ایران طی سخنانی گفت: کسانی که در این کنگره حضور دارند نمایندگان کسانی هستند که بی‌ادعا آرمان‌های بزرگ انقلاب مانند استقلال، آزادی و عدالت و آمال و اهداف اصلاحات مانند جامعه مدنی، آزادی بیان و دفاع از حقوق ملت و... را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به تنگناهای به وجود آمده در دولت‌‌های نهم و دهم اظهار داشت: هشت سالی که در دولت نهم و دهم گذشت حدیث کوچکی نیست که به آن پرداخت و البته مسببان این سال‌ها در میان مردم جایگاه دیگری ندارند. عوام فریبی، ویژه‌خواری، فساد، ایجاد تنگناهای سیاسی و... عملکرد مدعیانی بود که می‌گفتند می‌خواهند شعارها و اهداف انقلاب را احیا کنند و بیشترین جفاها را به انقلاب کردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اوج این مسائل پس از حوادث تلخ سال 88 بود که یاران و دلسوزان انقلاب و نخبگان را حذف و انسجام و اتحاد ملت را به انشقاق سوق داد و کشور را به انزوای بی‌سابقه‌ای کشاند که همه این مسائل موجب افزایش فشار به مردم شد. شکوری‌راد با یادآوری عملکرد مردم در سال 92 تصریح کرد: ظرفیت‌های ملت بار دیگر معجزه آفرید وبا تدبیر مقام معظم رهبری و فداکاری همه جریان‌های اصلاح‌طلب، خرداد 92 در تاریکی درخشید و امید به کشور بازگشت و حاصل آن نجات کشور از ورطه سقوط بود.

وی با بیان اینکه عملکرد دولت با شعارهای اعتدال گرایانه و عملکرد مبتنی بر خردورزی موجب اعتماد مجدد به صندوق آرا شد، خاطرنشان کرد: همه دریافته‌اند که بزرگترین مشکلات را می‌توان برداشت و بدترین توطئه‌ها را خنثی کرد. حاصل حضور مردم، تغییر شرایط سیاسی کشور و ایجاد افق‌های جدید برای سیاست‌ورزی بود. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: اکنون دولت جدید که مانند جزیره کوچک در دریای اصولگرایان قرار گرفته است، توانسته به عهد خود باقی بماند و هرچند نتوانسته همه شعارهای انتخاباتی را اجرا کند از حمایت اصلاح‌طلبان برخوردار است و امید می‌رود به همه شعارهای خود در دو سال باقی مانده جامع عمل بپوشاند.

شکوری‌راد تاکید کرد: بعد از آن سال‌های سخت و دو سال بعد از سال 92، نخبگان به آن رسیدند که تنها راه برون‌رفت از مشکلات اتحاد ملت حول منافع ملی و آرمان‌های انقلاب است. اگر امروز همه ما از وضعیت اقتصادی کشور نگرانیم (که هستیم)، چاره‌ای نداریم جز اینکه فضایی ایجاد کنیم تا هر دلسوزی بتواند در آن نقش‌آفرینی کند. وی با اشاره به اینکه امروز مرزبندی‌های گذشته برداشته شده است، گفت: دو دلیل برای برداشته شدن این مرزبندی‌ها وجود دارد؛ اول اینکه منافع ملی به خطر افتاده و کشور باید نجات پیدا کند و چپ و راست نباید منافع جناحی را به منافع ملی اولویت دهند و اینکه شفافیت محیط سیاست ملت ما را یاری خواهند رساند.

عضو حزب اتحاد ملت افزود: حتی اگر امکان حذف یک جریان سیاسی وجود داشته باشد، برای جبران عقب‌ماندگی ملی چاره‌ای جز استفاده از همه ظرفیت‌های ملی وجود ندارد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عملیاتی کردن دستور رهبر انقلاب را مبنی بر اینکه افرادی که دلبستگی به نظام جمهوری اسلامی ندارند هم در انتخابات شرکت کنند، برای کشور ضروری دانست و گفت: اصلاحات چیزی جز پاسخگویی نهادهای قدرت، تعیین سرنوشت مردم به دست خود مردم و چرخش نخبگان به وسیله صندوق‌های رای نیست و اصلاح‌طلبان به دنبال ساختن یک آینده روشن برای فرزندان و یک وضعیت باثبات برای همه اقشار جامعه هستند.

شکوری‌راد با اشاره به اینکه باید در اقوام مختلف وابستگی به آب و خاک ایران تقویت شود، گفت: این مسئله جز با به رسمیت شناختن حقوق شهروندی آنها امکانپذیر نیست و توجه به حقوق شهروندی، اصلاح‌طلبان را از سایر گروه‌های سیاسی متمایز کرده است و همین جا از نهادهای امنیتی و قضایی می‌خواهم که توجه به این مسئله را در دستور کار خود قرار دهند. وی گفت: امروز این سوال وجود دارد که چرا چهار دهه بعد از انقلاب، مردم در رنج و نگرانی آینده فرزندان خود هستند. پاسخ اصلاح‌طلبان به این سوال روشن و شفاف است.

شکوری‌راد با اشاره به برخی مشکلات ایجاد شده در دولت اصلاحات و تجربیات تلخ و شیرین آن دوران گفت: منافعی که ملت ایران در صد سال گذشته در راه رسیدن به استقلال، آزادی و پیشرفت به دست آورده امروز پیش‌ روی اصلاح‌طلبان قرار دارد. وی با تاکید بر اینکه حزب اتحاد ملت ایران اسم مستعار هیچ حزبی نیست، گفت: البته اتحاد از تجربیات همه احزاب گذشته برای رسیدن به اهداف خود استفاده خواهد کرد.

بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۹ ۱۵:۱۸
عالی بود...وقتش رسیده که اینجور حرف ها و اندیشه های اصلاح طلبی بیش تر گفته بشه در کرسی ها..سخنرانی ها و دانشگاه ها (320530)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۹ ۱۵:۵۸
جالب است آقایان هنوز هم که هنوزه با همین شعار احیای اهداف انقلاب و شعارهای آن می خواهند وارد شوند . من نمی دانم اونها اره یا ما را اره فرض کردند در هر دو صورت خودشان اره هستند . (320548)
محسن کاشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۹ ۱۷:۰۶
باید بگیم و تکرار کنیم تا فکر نکنن مردم فراموش کردن. (320561)
ابوعوام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۹ ۱۷:۳۲
ماهی راهرزمان ازآب بگیری میشود خورد اما دیگر ماهی درآب نیست بقول ضرب المثل عربی (فی الصیف ضیعت البن)در تابستان شیر را ضایع کردید (320566)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۹ ۱۸:۰۳
خیلی زیبا بود
زنده باد اصلاح طلبان
زنده باد حضرت ایت الله هاشمی رفسنجانی
زنده باد روحانی
زنده باددکتر عارف
زنده باد سید مظلوم و خندان اصلاح طلبان
و زنده باد........ (320575)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۹ ۱۹:۴۴
فقط شعارهای خسته کننده ولی راهکار عملی هیچی (320593)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۳۰ ۰۶:۴۳
دوستان گرامی که با نظر بنده مخالفت دارید،نظر شما محترم ولی خوش به حالتون که با شنیدن شعار مشکلاتتون حل می شه (320683)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۹ ۲۱:۴۲
کارت هدیه از بانک زنجانی و...می گرفتند وخوش می گذراندند وطوری موضوع گیری می کردند که منجر به تحریم ملت مظلوم می شد. (320612)
ميترا مرادي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۹ ۲۲:۱۱
ان شالله كه حزب اتحاد ملت حركت نويني از جريان اصلاح طلبي رو آغاز كند و با تدبر و با درس گرفتن از گذشته راسخ تر و اساسي تر گام هاي محكم تري در جهت وفاق و اتحاد برداشته و در راه بسط اصلاحات و توسعه بتوانند مفيد واقع شده و از ظرفيت هاي موجود و فرصت ها استفاده كنند. (320618)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۹ ۲۲:۱۷
به به علی اقای شکوری راد دوباره برای جمع کردن غنیمت افتابی شد ایشالا موفق باشی !!! (320620)