به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۳۱ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب : ۷۸۵۴۲

تصویب 32طرح و تاکید بر احیای دریاچه ارومیه

گروه سیاسی: حسن روحانی رییس جمهوری ایران در پایان سفر دو روزه به تبریز، این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.
تصویب 32طرح و تاکید بر احیای دریاچه ارومیه
به گزارش ایرنا، رییس جمهور در این سفر افزون بر سخنرانی در جمع مردم و نشست های مختلف، در یک نشست خبری شرکت کرد و بزرگترین کارخانه تولید شیشه ساختمانی و صنعتی را افتتاح کرد. رییس جمهوری در این سفر که با استقبال پرشور مردم مواجه شد در جمع مردم وعده ها و تعهدات داده شده به مردم را مرور و برای اتمام طرح های نیمه تمام که امکان بهره برداری از آنها تا پایان سال 95 وجود دارد، اعتبار و دستورات لازم را ابلاغ کرد.

مهمترین تصمیم دولت در این سفر در بخش عمرانی تصویب 32 طرح با 9 هزار و 650 میلیارد ریال اعتبار بود و قرار بر این شد تا تمام این طرح ها تا پایان سال 95 به بهره برداری کامل برسد. رییس جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیات دولت پیش از این به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان وبلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال وبختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان و فارس سفر کرده و آذربایجان شرقی مقصد هفدهمین سفر رییس قوه مجریه بود.

استان آذربایجان شرقی با بیش از سه میلیون و 724 هزار نفر جمعیت و 45 هزار و 491 کیلومتر مربع وسعت بزرگترین و پرجمعیت ترین استان شمال غربی ایران است. این استان از شمال به جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، از غرب و جنوب غرب به استان آذربایجان غربی، از شرق به استان اردبیل و از جنوب شرق به استان زنجان محدود شده است.

آذربایجان شرقی دارای آب و هوای سرد کوهستانی بوده و کل محدوده استان را کوه ها و ارتفاعات تشکیل داده اند. این استان محل اتصال دو رشته کوه مهم و اصلی ایران، یعنی البرز و زاگرس است و بلندترین نقطهٔ آن، قله کوه سهند است. مرکز استان آذربایجان شرقی کلانشهر تبریز بوده و از شهرهای مهم و اقماری آن می توان به مرند، مراغه، میانه اشاره کرد. این استان رتبه نخست صادرات غیرنفتی کشور را در اختیار دارد.