به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۸ ساعت ۲۱:۴۴
کد مطلب : ۷۸۱۸۲
توسط محققان هوش مصنوعی آلمان ساخته شد؛

خودرویی که کوچک می‌شود /تصاویر

گروه فناوری: تیمی از دانشمندان مرکز تحقیقاتی هوش مصنوعی آلمان، خودروی برقی ارائه داده‌اند که قوز می‌کند و کوچک می‌شود.
خودرویی که کوچک می‌شود /تصاویر
این اتومبیل به نام EOscc2، با یک بسته باتری لیتیم-یون 54 ولتی نیرودهی می‌شود که این بسته، چهار موتور چهار کیلوواتی آن را نیرودهی می‌کند.خودروی ابداعی همچنین مجهز به دوربین‌های جلو و عقبی برجسته‌بین، حسگرهای توان‌سنج ولتاژ برق، یک سیستم لیدار و شش دوربین سه‌بعدی ویژه است. حسگرها که در درون یک رایانه آنبورد کار گذاشته شده‌اند، امکان پارک‌کردن خودکار و عملیات کمکی دیگر را فراهم می‌کنند.مهندسان امیدوارند با پیشرفت‌دادن بیشتر این اتومبیل، EOscc2 بتواند به طور کامل خود را براند و با خودروهای همپای خود برای شکل‌دادن گروهی قطارمانند در سفرهای جاده‌ای طولانی، ارتباط برقرار کند.

به اشتراک‌گذاشتن نیروی باتری یکدیگر و تجربه‌کردن مقاومت کمتر در مقابل باد، موجب می‌شود خودروهای این گروه در مقایسه با طی سفر به صورت منفرد، نیروی برق کمتری مصرف کنند. چرخ‌های EOscc2 می‌تواند کاملا در مسیرهای غیرمستقیم حرکت کند و این بدین معناست که خودرو قادر است به طور مستقیم وارد پارکینگ‌های تنگ شده یا از آن‌ها خارج شود. همچنین در چنین حالت‌هایی، کابین خودرو قوز می‌کند و این موضوع موجب می‌شود اتومبیل یک متر کوچک‌ شود.



این اتومبیل قادر است در لحظه بپیچد و به صورت مورب حرکت کند؛ این سامانه همچنین دارای نوعی رابط الحاقی است که نه تنها به آن امکان شارژشدن باتری و کار گروهی را می‌دهد، بلکه امکان دریافت ماژول‌های منبسط‌کننده، ماژول‌های حمل مسافر یا ماژول‌های حمل بار را برای این فناوری فراهم می‌کند. هنوز درباره تاریخ ارائه نسخه تجاری این خودرو گزارشی مخابره نشده است.





مرجع : ایسنا