به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۱ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۴۹۲۲۹
محمود عباس:

عاملان‌جنایات‌غزه را تحت پیگرد قرار می‌دهیم

گروه بين​الملل: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه هدف اسرائیل از حمله به غزه از بین بردن آشتی ملی است، متعهد شد تا عاملان جنایات جنگی در نوار غزه را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.
عاملان‌جنایات‌غزه را تحت پیگرد قرار می‌دهیم
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در افتتاحیه نشست تشکیلات خودگردان در رام الله متعهد شد که تمامی اسرائیلی‌هایی که مرتکب جنایت جنگی علیه مردم فلسطین شده‌اند، تحت پیگرد قرار دهد. وی تاکید کرد: هدف از حملات کنونی اسرائیل به نوار غزه از بین بردن و کارشکنی در آشتی ملی فلسطین است. عباس خاطرنشان کرد: اسرائیل با هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه تمامی قوانین بین‌المللی را نقض کرده است. وی تاکید کرد: سفرهای من به مصر، قطر و ترکیه و نشستی که با نمایندگان حماس و جهاد اسلامی داشته‌ام با هدف پایان دادن به خشونت‌های اسرائیل، رسیدن به توافق آتش‌بس و تلاش برای پایان دادن به محاصره غزه و بازگشایی گذرگاه‌های مرزی صورت گرفته است.

محمود عباس اشاره کرد که از عبدالفتاح سیسی خواسته است برای توقف خونریزی‌ها در فلسطین وارد عمل شود. وی افزود: مصر به این خواسته پاسخ داد و طرحی را برای توقف‌ خشونت‌ها و پایان محاصره غزه مطرح کرد. عباس وحدت ملی و خارج کردن مساله فلسطین از هرگونه تنش‌ها و اختلافات را خواستار شد و گفت: مادامی که کودکان غزه و فلسطین از صلح و امنیت در جهان برخوردار نباشند هیچ کس نمی‌تواند در امنیت و صلح زندگی کند.

در همین راستا، یاسر عبدربه، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در بیانیه‌ای اعلام کرد که خواسته‌های غزه برای توقف خشونت‌ها و پایان دادن به محاصره خواسته‌های تمامی مردم فلسطین است و مسئولان فلسطینی تمامی تلاش خود را برای تحقق این اهداف به کار می‌گیرند. در این بیانیه ضمن تایید خواسته‌ها و شروط اصلی حماس و قدردانی از پایداری مردم فلسطین در برابر حملات اسرائیل از مسئولان فلسطینی خواسته شده تا برای تقویت وحدت ملی نشست فوری برگزار کنند. سامی ابوزهری، سخنگوی حماس نیز اعلام کرد که این جنبش با پیشنهادات و طرح رابرت سری، فرستاده سازمان ملل در روند صلح برای برقراری آتش‌بس موافقت کرده اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با این پیشنهادات مخالفت کرده است.
مرجع : ايسنا