به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۵۳۲۷۹

برلين و هامبورگ خواهان ميزباني المپيک

گروه ورزشی: بعد از برگزاري المپيک تابستاني 1936 در برلين و 1972 در مونيخ، يکبار ديگر شهرهاي آلماني متقاضي برگزاري بازي‌هاي المپيک شده‌اند.
برلين و هامبورگ خواهان ميزباني المپيک
مجلس سنای هر دو ایالت برلین و هامبورگ طرح‌های خود را برای بازی‌های المپیک 2024 یا 2028 آماده ارائه کرده‌اند. شهردار برلین در همین رابطه اعلام کرد، قصد دارد سال آینده برای نهایی شدن این تصمیم از شهروندان این شهر نظرخواهی کند. در برلین 15 مجموعه ورزشی وجود دارد و هزینه برگزاری این رقابت‌ها در این شهر حدود 2 میلیارد یورو تخمین زده می‌شود که 250 میلیون یورو از آن باید صرف ترمیم و نوسازی زیرساخت‌ها شود.

شهردار هامبورگ هم گفت: هامبورگ و همه زنان و مردان هامبورگی آماده‌اند این وظیفه خطیر را برای آلمان برعهده بگیرند. تفاوت شهر ما با سایر شهرها در آن است که بین استادیوم‌ها و فضاهای ورزشی هامبورگ فاصله زیادی نیست و سواره 30 دقیقه طول می‌کشد.

اهمیت این بازیها از آن جهت است که می‌تواند موجب هم‌صدایی در جامعه آلمان شود. میزبانی این رقابت‌ها یک میراث مثبت و ارزشمند برای متروپل هامبورگ خواهد بود. چنانچه این دو شهر برای میزبانی المپیک جدی هستند، باید پیش‌نویس مخارج و هزینه‌ها را تا بهار 2015 ارائه کنند.