به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
 
۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۸۷۵۷۹
بازتاب تازه‌ترين تصميم مجلس اصولگرا براي مقوله حجاب؛

برگ جريمه ۱۰۰ هزار توماني براي بدحجابي در خودروها!

گروه جامعه: عضو کميسيون مشترک حقوقی و فرهنگی مجلس از تعيين جريمه برای رعايت نکردن حجاب در خودروها خبر داد.
برگ جريمه ۱۰۰ هزار توماني براي بدحجابي در خودروها!
محمد‌علی اسفنانی٬ گفته اين تصميم در جلسه اخير کميسيون مذکور اتخاذ شده و براساس آن برای رانندگان متخلف که خود يا سایر سرنشينان اقدام به کشف حجاب کنند٬ جريمه در نظر گرفته شده است. به گفته وی علاوه بر جرايم قانونی، ۱۰۰ هزار تومان جريمه و ۱۰ نمره منفی برای اين افراد لحاظ شده است. اين نماينده مجلس اضافه کرده برای کارمندان زن اداره‌های دولتی هم که حجاب اسلامی را رعايت نکند جريمه کسر از حقوق، تذکر شفاهی و درج در پرونده در نظر گرفته شده است.

کسری حقوق و صدهزار تومان، جریمه "بدحجابی" و "کشف حجاب"

اين خبر در رسانه هاي خارجي بازتاب وسيعي داشته است و صداي آلمان در گزارشي درباره آن چنين نوشته است: در صورت تصویب مجلس زنان "بدحجاب" شاغل در ادارات دولتی با کسری حقوق مواجه خواهند شد. صدهزار تومان جریمه و ۱۰ نمره منفی نیز در انتظار رانندگان زنی است که به تعبیر مقامات ایران "کشف‌ حجاب" کرده‌اند. کمیسیون بررسی ‌طرح "صیانت از حریم حجاب و عفاف" در مجلس شورای اسلامی، موادی از طرحی را به تصویب رسانده است که براساس آن اگر زنانی که در ادارات دولتی اشتغال دارند، "حجاب" را رعایت نکنند، بخشی از حقوق ماهیانه آن‌ها کسر خواهد شد.

محمدعلی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با اعلام این خبر گفت که در جلسه‌ی روز دوشنبه (۱۹ مرداد/۱۰ اوت)، این کمیسیون ماده‌ی دیگری از این طرح را نیز تصویب کرد که برمبنای آن رانندگان خودروهایی که "کشف حجاب کنند " ۱۰۰ هزار تومان جریمه شده و ۱۰ نمره منفی برای گواهینامه‌ی رانندگی آن‌ها منظور خواهد شد. مقامات نیروی انتظامی می‌توانند در صورت تکرار چندباره‌ی "تخلف حجاب" گواهینامه‌ی راننده را باطل کنند. اگر راننده خود بنا به تعریف مقامات ایران "بدحجاب" محسوب نشود و سرنشینان دیگر خودروی او "بدحجاب" دانسته شوند، باز هم راننده جریمه و نمره منفی دریافت خواهد کرد.

اسفنانی در دفاع از این تصمیم گفت که مسئول هر چه در خودرو می‌گذرد، راننده است و رانندگان باید درباره‌ی وضعیت پوشش دیگر ساکنان نیز پاسخگو باشند. این نماینده‌ی مجلس از "آمادگی کامل نیروهای انتظامی" برای اجرای این طرح نیز خبر داد. طرح "صیانت از حریم حجاب و عفاف" مشتمل بر ۱۳ ماده است و کمیسیون قضایی مجلس بر آن است تا با تصویب این طرح با "معضل بدحجابی" مقابله کند. سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس ابراز امیدواری کرده است که سایر بندهای طرح نیز تا آخر هفته به تصویب کمیسیون رسیده و در صحن علنی مجلس به بحث و رای گذاشته شود.

اين گزارش مي افزايد: این طرح از سوی نمایندگان محافظه‌کار که برخی از آن‌ها از حامیان و نزدیکان احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران محسوب می‌شوند، تنظیم و به کمیسیون ارائه شده است. لاله افتخاری، یکی از معدود زنان نماینده در مجلس نیز از طراحان و امضاکنندگان این طرح است. مجلس درحالی به دنبال قوانین سخت‌گیرانه‌تر و فشار بیشتر برای تحمیل الگوی حجاب مد نظر خود به جامعه است که شهین‌دخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده چندی ‌پیش اظهار کرد که مسئولان در قانون گسترش حجاب و عفاف موفق نبودند و حتي "روز به روز بیشتر" از اهداف فاصله گرفته‌اند. مقامات ایران سال‌هاست که با زنانی که به تعبیر آن‌ها "بدحجاب" محسوب می‌شوند، مقابله می‌کند. بیش از یک دهه است که نیروهای "گشت ارشاد" همواره در خیابان‌های شهرها حضور دارند و با نوع پوشش بسیاری از زنان با تنبیه و توبیخ و تعهدنامه کتبی و جریمه نقدی، مقابله می‌کنند.

مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۱:۵۴
مجلس برای 10 میلیون جوان بیکار فارغ التحصیل چه برنامه ای داره؟ (319816)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۴:۴۸
وقتی با اصلاح طلب ها حرف میزنم حتی در مورد فقر فرهنگی در گینه ی بیسائو جواب میدن چرا تو مملکت دزدی میشه.کلا جواب ثابتتون به همه ی سوالات همینه بغیر از این هیچی بلد نیستید.یه ذره منطقی باشید حالا چون که عده ای به دلیل عدم نظارت خلاف میکنن کشور رو باید تعطیل کنیم؟دیگه نباید تو حوضه های دیگه تلاش کنیم باید بزاریم کل کشور غربزدگی بار بیاد؟نباید تو حوضه های فرهنگی تلاش کنیم؟قطعا کشور برای بیکاری برنامه داره برای مسائل فرهنگی هم برنامه داره (319897)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۶:۳۰
روحانی راست میگه به شما متحجرین میگه بی سواد. آخه هنوز نمیدونی که حوزه با ,ز, نوشته میشه اون وقت می خوای سبک زندگی خودتو به همه دیکته کنی تا مردمو به زور ببری بهشت (319934)
روح ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۷:۰۵
کشور ور احمدی نژاد خیلی وقته به تعطیلی کشونده اونهم با کمک اصولگرایانی که بجز مسئله حجاب چیز دیگه ای بلد نیستند. (319946)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۷:۱۳
مگه حوض آب است.حوزه فرهنگی با حوض آب فرق فوکوله (319953)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۷:۳۶
عزیز من فرهنگ یک جامعه با زور و جریمه کردن و امثالهم درست نمیشه ،وقتی چند نفر که خودشون مخالفانشون رو با انواع و اقسام اهانتها و القاب زشت خطاب میکنن چطور میتونن وکیل و وصی مردم بشن و براشون قانون فرهنگی!!! تعیین کنن
شما به این مسخره بازیهایی که یه شب تو ذهن یک نفر خطور میکنه و بدون هیچگونه کار کارشناسی و علمی فرداش اونو میان تصویب میکنن میگین قانون و تلاش برای فرهنگ سازی!!!!
ماشالله چقد هم تلاش کردن که تونستن مملکت رو به اینجا برسونن
اگر قرار بود فرهنگ یک جامعه ... (319957)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۷:۴۶
اگر قرار بود فرهنگ یک جامعه مثل ایران به وسیله زور تغییر کنه یا درست بشه خیلی وقت پیش رضاخان با اونهمه قلدربودنش انجامش داده بود و شکست نمیخورد الان هم همون کار رضاخان رو دارن تکرار میکنن
انسانهای مغرور و خودپسند و متعصب تندرو هیچوقت از شکستها درس نمیگیرن بلکه به خاطر یکدندگی و لجاجت بیشتر پافشاری میکنن (319960)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۸:۱۲
و بدبختی ماهم اینه که با اونها شدیم 75 میلیون و هممون رو دارن میبرن سمت پرتگاه (319973)
دو..ست
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۲۲:۲۷
مازیار جان هر چی بدبختی میکشیم از شما اصلاح طلبا و و شما دست راستی هاست. مردم ایران نه اصلاح طلب میخوان و نه تند رو دست راستی. مردم ایران فقط اعتدال میخوان در همه چیز. اصلاح طلبا وضع فرهنگیشون افتضاحه و دست راستی ها هم خشک غیر عقلانی. تا زمانی که شما دو طیف را در این مملکت داریم بدبختی رو بدبختیه. (320024)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۲۲:۲۹
اگر رابطه با دنیا خوب شود، اقتصاد رونق گرفته و بیکاری رفع میشود ، و اگر وام ازدواج قابل ملاحضه شود ، جوانان ازدواج خواهند کرد و زمینه بسیاری از مشکلات اخلاقی جامعه برطرف خواهد شدو مردم خود زن و شوهر خود را کنترل خواهند کرد (320025)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۴:۵۷
ایا در دو مجلس اصولگرا یک طرح تصویب شده که در جهت رفع مشکلات و رفاه مردم باشد ؟؟؟؟؟؟؟؟!!! اینها واقعا نماینده مردم هستند یا نماینده اقلیت 4 میلیون که به جلیلی رای دادند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وقتی همه اصلاح طلبان فله ای توسط شورای نگهبان رد صلاحیت می شوند و مجلس در دست اصولگریان که 8 سال کشور را نابود کردند نتیجه همین می شود....اصولگریانی که کشور غارت شد دم نزدند و فقط دغدغه شان حجاب و ممنوعیت وازکتومی و قانون چند همسری با اسم حمایت از خانواده !!!!! بوده... (319900)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۴:۵۹
شماها ذهنتون رو سپردید دست بی بی سی و منوتو.دوستان مگه شعار انگلیس این نبوده که تفرقه بنداز حکومت کن.وقتی که از همه پرسیده می شه کی تو این صد و پنجاه سال اخیر بیش تر از همه به ایران خیانت کرده همه می گن انگلیس یه سوال چرا اومده برای شما رایگان بی بی سی فارسی زده؟این رسانه ها عده ی زیادی رو متعصب بار آورده با این توجیه که تو مملکت شما داره دزدی میشه همه خوردن بردن شما جا موندیحالا این درسته که بخاطر وهمیات یه عده ای ما مسائل فرهنگی رو بزاریم کنار؟ (319902)
همایون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۹:۳۶
زنده باد مازیار
خیلی منطقی و زیبا بحث میکنی (319996)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۹:۳۸
این جماعت گوششون پر شده از باطل (319997)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۵:۰۲
من نمیگم این من فکر بکنید ولی میگم منطقی باشید و فرافکنی نکنید (319903)
روح ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۷:۰۹
اول اینکه در هیچ دینی اجبار نشده کسانی که به دین مورد نظر اعتقاد ندارند باید اصول اون دین رو رعایت کنند. از علما بپرسید می گویند که حتی شوهر نمیتواند زن را به رعایت حجاب مجبور کند ولی چون اجازه خروج زن از خانه به دست مرد می باشد می تواند شرط خروج از خانه را حفظ حجاب قرار دهد. چرا باید کسانی که مسیحی هستند یا یهودی یا زرتشتی یا به اسلام اعتقادی ندارند حجابشان را مطابق حجاب اسلامی رعایت کنند!!!؟ (319950)
محبوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۹:۳۸
چون قانونه کشور اسلامی هست باید رعایت کنن
فرانسه که ادعای ازادی مطلق داره نمیذاره توی ادارات دولتی باحجاب باشن
ما که این ادعا را هم نداریم
ما میگیم ما ایدئولوژیک هستیم نه آزادی مطلق
پس طبق ادعای خودمون میتونیم چنین قانونی داشته باشیم و داریم و باید قانون رعایت بشه (319998)
ملیحه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۹:۲۴
مگر ندیدی قیض جریمه تولید و آماده تحویل است!! (319988)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۹:۴۰
مریم جان
حتما تا حالا خیلی جریمه شدی که دلت به اندازه ده میلیون نفر پره..... (320002)
کزیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۲:۰۴
واقعا جای بسی تعصف . همه ی امور مملکت درست بود فقط این مونده بود. شما تا حالا نفهمیدین با زور نمیشه؟ ذات انسان در مقابل زور ایستادگی میکنه. شماها که این قدر نگران بهشت جهنمید جلوی بخور بخورای خودتون بگیرید که بیشتر این در جهان ابروتون نره (319820)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۵:۲۶
نفهمیدن؟ نه.... نميخوان بفهمن. (319913)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۵:۵۲
تاسف منظورته؟ (319924)
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۹:۳۹
اگه بازور نمیشه چرا همه دیگه کمربند ایمنی را میبندن؟
چرا همه ی بچه ها میرن مدرسه با این که دوس دارن صبح تا شب بازی کنن؟ (319999)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۲:۰۸
خدا که مالک همه انسانهاست اونارو ازاد افریده نمدونم زور تا کجا میخواد بیش بره بازور تا یه جایی کار پیش میره بعدش چی؟ (319821)
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۲:۱۱
شما چیکاره مردم هستین . ماشین خودشه و جز اموال شخصیه . به این کار تجاوز به حریم شخصی افراد نمیگن . شما اول خودتونو جریمه کنید . (319823)
بیانکا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۶:۵۵
من دلواپس نیستم و دل خوشی هم از زندگی تو ایران با این همه رواج دروغ و اهمال کاری و بی قانونی و بی تفاوتی نسبت به آن ندارم ولی تزتون خیلی خنده داره همچین میگید ماشین خودشهههه و جزو اموال شخصیه !!!!!!! معلوم اصلا اگاهی از قانون ندارید فقط از یک جای کوچک اومدید یک ماشین چینی هم خریدید انگار جامعه و حریم عمومی ارث پدری تونه!!!! (319943)
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۸:۰۱
شما که از قانون خبر داری روشنمون کن! (319964)
بیانکا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۲۳:۱۵
بنده رو با چراغ قوه و برق شهری اشتباه گرفتید !!
هر کس بخواد از نادانی در بیاد باید فقط مطالعه کنه و به جای اینکه هر روز یک کار زننده و تابلو بازی رو انجام بدید و تو خیابونها دور دور کنید و اثبات کنید تازه به دوران رسیده هستید و سرمایه مادی و سرمایه انسانی خودتون رو از بین ببرید یا نمایش حقارت و کمبودها رو داشته باشی یک کم قوانین هر کشور حداقل کشور ایران رو مطالعه کنید بعد می فهمی نابهنجاری یعنی چی!!!
دیگه رفتی ترکیه میدونی اون قابلمه (گوشی تو) در نیاری و فکری کنی دهات و شروع کنی به فیلم گرفتن ... (320032)
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۲:۱۵
زنده باد
بالاخره یه کار حسابی میخوان بکنن این مجلسیا
همه چیز اجباری غیر از حیا و غیرت (319824)
امیرعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۶:۵۴
شما کاسه ی داغ تر از آش نشو لطفا...مسائل شخصی دیگران به من و تو و هیچ کس دیگری ربطی نداره (319942)
امیرعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۶:۵۷
هر کسی رو در قبر خودش میخوابونن...مسائل شخصی مردم به خودشون مربوطه...ملتو به زور نمیشه به بهشت برد...فعلا گرسنگی و بیکاری مردمو رفع و رجوع کنید (319944)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۸:۵۵
فعلا که ملت را به زور دارن میبرن جهنم
شخصی اونوقت شخصیه که توی مکان شخصی باشه نه مکان عمومی (319981)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۲۳:۵۶
مساله شخصی تو خیابون؟؟؟ خیابون میدونی کجاست؟ خیابون و کوچه و بازار مکانهایی هستند که به جز شما هزاران نفر دیگه هم توش حضور دارن!!!
متوجه شدی یا بیشتر توضیح بدم؟؟؟ (320042)
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۸:۰۵
چرا فکر میکنید باید تو هر مسئله ای دخالت کنید!؟شما حیای خودتو حفظ کن و ممنون از تذکرت.خدا خودش مردمو مجبور نکرده شما چیکاره ای!!!!!! (319966)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۲:۲۱
موضوع تازه‌ای نیست و مثل همیشه تاثیری نداره اینقد این بازداشتها عادی شده که دیگه خانواده‌ها هم با این موضوع کنار اومدن و بازداشت و تعهد برای بدحجابی رو یه موضوع عادی میدونن و راحت باهاش برخورد میکنن فقط باعث ایجاد شغل میشه این قانون باز تعداد گشت ارشاد و مامورها زیاد میشه یه عده به نون و نوا میرسن (319825)
تورج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۲:۲۳
انگار مسولین تو این چند سال اخیر هنوز به این نتیجه نرسیدن ، که همه چیز رو نمیشه بصورت قهری و دستوردی تو جامعه اجرا کرد و با این کار رو حجاب که به لحاظ بعضی از افراد جامعه یه ارزش تلقی میشه قیمت گذاشتند ، (319827)
سعدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۲۰:۱۴
این کارها مشغولیات برای مردمه تا بیکار نباشند! تا دنبال دکل نباشند! تا نگند تکلیف تریلی با بار طلا و دلار در ترکیه چی شد؟ تا نگند چرا اینهمه اختلاس و دزدی! تا نکنه بشینند و فکر کنند! تا............ (320007)
نرگس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۲:۲۳
هر کشوری برای خود قانون و مقرراتی دارد، به نظر من این کار مثبتی از طرف مجلس است، فردی که خود را ایرانی می داند و در شناسنامه ایرانی خود مذهب دین اسلام را ذکر کرده است بایستی مقررات و قوانین کشور اسلامی را نیز رعایت کند. (319828)
علی
Korea, Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۷:۱۳
این چه قانونی که افراد غیر مسلمان رو وادار به رعایت اصولی می کند که در دینشان واجب نیست. اگر این کار درست است در نتیجه کشورهای غربی هم حق دارند قانون تصویب کنند که زنها نباید در خیابانها حجاب داشته باشند در غیر اینصورت جریمه خواهند شد. هیچ کس هم نمیتواند به این امر با توجه به استدلال شما اعتراض کند. (319952)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۸:۰۳
خانم نرگس گرامی محض اطلاع، تمام 75 میلیون نفر این کشور دین اسلام رو ندارن ،
و ملزم به اجرای قوانین اسلامی نیستن اونها این مورد روبرای خودشون زور میدونن نه قانون که البته موافق با اونها در بین مسلنمانان هم کم نیستن (319965)
شریف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۲۰:۲۵
فقط مسلمونی حجابه؟؟ رسیدگی و جلوگیری از دزدی و اختلاس و بیکاری و رکود و فلاکت کشور و..وووووووو مسلمونی نیست؟؟ بعدشم,زور و استفاده از قوه قهریه فقط بر پا کننده تزویر و ریا کاریست و نه بیشتر. اون کسیکه 3000میلیار دزدید و رفت به کانادا با تسبیح میگشت و تو صف اول نماز میایستاد و یقش تا دگمه آخر بسته بود و همیشه هم ریش(محاسن) داشت و رو پیشونیش هم پینه مهر نماز دیده میشد اما دزد بود ریا کار بود و مزور!! کدوم خوبه خواهر من؟ من ترجیح میدم که فکر و روح انسان با خدا باشد و موی او در دستان باد. (320009)
علی
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۲:۲۸
خدایا ما کجا زندگی می کنیم؟ (319830)
Sadegh
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۲:۲۸
گیر چه کسایی افتادیم... (319831)
سوره نور
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۲:۳۱
واقعا وضع حجاب بعضیا خرابه، البته اگه اینا بگن من مسلمان نیستم و سوره نور رو قبول ندارم مشکلی نیس و در حد عرف جامعه باشن (319834)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۵:۲۷
مردم ایران، مردم عجیبی هستند، در محرم روز تاسوعا و عاشورا می بینیم که افراد با چه تیپ و حجابی در دسته های عزاداری شرکت می کنند و نذری امام حسین(ع) را می گیرند و می خورند، اما هیچگاه در این فکر و تامل فرو نمیروند که امام سوم شیعیان برای چه شهید شد؟ امامی که زیر تیرباران دشمن نماز می خواند... ایرانیان واقعا عجیب اند... عجیب.... (319914)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۲:۳۹
مگه داعش شاخ و دم داره که اینا می گن ما باهاشون فرق داریم؟! (319835)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۲:۴۰
از یک مجلس نا کار آمد که توانایی بررسی مشکلات بیکاری و فقر و نداره بیشتر از این انتظار نیست امیدوارم مردم در انتخابات آتی به این دلواپسان یک نه محکم بگن (319838)
کامیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۲:۴۹
والا من یکی که دیگه خسته شدم.......این همه مسآله ...اقتصاد ..فساد..افسردگی اجتماع....ولش کن...بی خیال!!! (319842)
Ehsan
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۲:۵۰
این طرحتون هم مثه طرح گشت ارشاد به بن بست میخوره و جز نفرت و نفرین مردم برایتان هیچ سودی نداره فقط بلدین هزینه های الکی کنید.امیدوارم دولت محکم جلوی این طرحتون مثه طرح امربه معروف بایسته.

روحانی منتظریم (319843)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۲:۵۹
وای ما کجاییم و بقیه کجان!!!!
همینجوری پیش بره به امید خدا دیگه هیچ اختلاسی تو کشور اتفاق نمیفته.
عامل بدبختی مردم فقط بی حجابیه که به امید خدا و تدبیر نمایندگان فهیم و باشعور مجلس داریم به سمت خوشبختی حرکت میکنیم. (319850)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۳:۱۳
هدف فقط سرگرم کردن مردم و راه رفتن روی اعصاب مردمه. بجای حل مشکل بیکاری و اقتصادی مردم فقط دنبال اذیت کردن و گرفتن انتقام از مردم بخاطر انتخابات 92 است. این طیف نمایندگان خودشون میدونن در مجلس بعدی هیچ جایی نخواهند داشت البته بشرط جوانمردانه برگزار شدن انتخابات. به امید تعییر فضای مجلس و حضور نمایندگان واقعی مردم. (319855)
adab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۳:۱۶
به حجاب گند زده شده الان میخواین با جریمه درستش کنین!!!!!!!!!
...... (319856)
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۸:۰۸
هرکس مسئول کارای خودشه.شما غصه حجاب مردمو نخور.به شما گیر نمیدن (319969)
جاوید
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۳:۱۹
آیا مشکل ما بد حجابی و بی حجابی است؟!؟! یاد حرف های دکتر میفتم، راست میگفتا (319860)
آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۳:۲۰
این ره که میروید به ترکستان است . (319861)
بیانکا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۳:۲۳
این یکی رو دمشون گرم خیلی وضع خراب شده این جا رو با لاس و گاس اشتباه گرفتن یک عده تازه به دوران رسیده. کاش روسری رو بر دارن دنبال حرکت و کار زننده هستن خیلی ظاهراشون زشت و زننده اس ومعنی چیز دیگه ای میده تا ازادی و بی حجابی!!
یعنی فرق لباس پارتی و دانشگاه و خیابون رو از هم نمی دونن !!! تو امریکا و اروپا هم لباس دانشگاه و جاهای رسمی با مهمانی و دیسکو فرق داره و متفاوت می پوشن ولی اینجا کفش 200 متری رو برای خرید تو بقالی می پوشن و رژه پارتیزانی میرن با قد کوتاه و هیکل چاق و لباس چسبان! (319864)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۳:۳۹
زمان شاه میگفتند نیم ساعت صدا و سیما را در اختیار داشته باشند ممکلت را اصلاح میکنند ! تمام تریبونها را در اختیار دارند نتیجه این شده ! (319869)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۳:۳۹
(آمادگي کامل)!!؟ مسلم است که براي گرفتن از مردم، هميشه آمادگي کامل وجود داشته، اما براي دادن به مردم، همواره کمبود و کسري و فقدان و... ضمنا" گواهينامه رانندگي، همانطور که از اسمش پيداست، مجوز رانندگي است، نه مجوزي براي حجاب! علاوه بر اين، بدحجابي مثل رياضي، فرمول تعريف شده ندارد، لذا مطلق نبوده و امري نسبي و قابل برداشت هاي متفاوت است! ممکن از از يک ديد، فردي بدحجاب باشد و از ديد کسي ديگر، همان فرد با همان وضعيت، بدحجاب نباشد! تکليف چيست؟ البته اينها همه بهانه است براي جريمه کردن. (319870)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۳:۴۳
ایا جریمه برای اختلاس گرها هم مجلس در نظر گرفته یا همینجور میخاد بند کنه به مردم؟ (319874)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۳:۵۷
مجلس اصولگرا میخواد تو ماه های آخر زهر خودشو بریزه. (319876)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۲۱:۳۰
به جا این کار وضعیت مالی کشور را الکترونیکی کنن تا هرکسی اختلاس نکنه ببینن در دنیا چه کاری برای جلوگیری از دزدی شده انجام بدن ولی از مجلسی که اینقدر شلوغه که نمی فمی چی توش می گذره انتظاری نباید داشته باشیم (320016)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۳:۵۸
مگه تفکر داعشی شاخ ودم داره (319877)
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۵:۱۵
من هم به همین فكر می كردم. واقعا یكی بیاد بگه فرق این گونه كارها با كارهای پلیس الحسبه داعش چیه؟ (319908)
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۸:۰۹
فرقی نداره! (319971)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۴:۰۰
خوب الان که چی؟؟ دوستان گرامی هیچ جریمه ای به احمدی نژاد و دوستانش در نظر نمی گیرن بد میان تو یه مسئله خصوصی که به خود فرد مربوطه گیر می دن خیلی باهالن بخدا همش زیره سره این علم الهدی و مصباحه (319879)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۴:۰۳
امری است مطلوب، همه باید از قانون کشور اسلامی تبعیت کنند. (319881)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۵:۳۵
به نظر من در دین هیچ اجباری نیست به جای اجبار فرهنگ سازی بشود و مردم خودشان به سمت حجاب بروند با اجبار وضع بدتر هم می شود بهتر است قبل رسیدگی به حجاب که یک چیز شخصیه جلوی فساد اقتصادیو ... را بگیرند (319916)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۸:۵۸
چطور بستن کمربند رانندگی یا گذاشتن کلاه ایمنی شخصی نیست
به دین که میرسه شخصی میشه؟
اگه اجبار نبود الان من و شما همه بی سواد بودیم
اجبار همیشه بد نیست بلکه خیلی هم خوبه (319982)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۴:۵۱
هنوز هم جای امیدواریه ... البته در کنار کار فرهنگی .. (319898)
ارمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۵:۰۶
اوایل انقلاب، 98 درصد مردم ایران به جمهوری "اسلامی" آری گفتند، این موضوع را همه میدانند، ایرانیان برای این موضوع خون داده اند، آیا مخالفین حجاب سیل خروشان جمعیت مردم را در تشییع پیکر شهدای غواص ندیدند؟ این شهدا برای چه شهید شدند؟ آیا برای اسلام و حجاب و دفاع از ناموس نبود؟ (319905)
ش
United States
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۲۰:۵۲
پدربزرگ های ما حق ندارن برای ما تصمیم بگیرن! (320011)
برادر شهيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۲۳:۱۹
آمرين به حجاب نبايد نسبتي نزديك با تعدي گران به بيت المال مسلمين داشته باشند
وظيفه حكومت اسلامي ايجاد امنيت براي تمام زنان مملكت اسلامي است چه باحجاب چه بي حجاب چه بدحجاب
پول گرفتن بابت بدحجابي فقط يك راه درآمد است ولاغير و لا حمايت
نمي شود از مسلمان در مملكت اسلامي جزيه گرفت (320035)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۵:۱۲
خیلی هم خوبه قانون مملکته باید همه بهش احترام بگذارند کشف حجاب در ایران اسلامی معنی نداره (319906)
علیرضا
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۵:۲۶
کی میخواد تصمیم بگیره که طرف بدحجاب یا چه تعریفی از حجاب شده در ثانی نمره منفی برای بد رانندگی کردنه چه ربطی به حجاب داره(البته شاید از این لحاظ که حواس بقیه رانندها از بی حجابی! خانم پرت میشه منفی میدن) (319912)
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۸:۱۱
اینکه یه خانم بدحجابه مجوز نگاه کردن آقایون نیست!توجیه الکی نکن آقا.نگاه خودتو درست کن! (319972)
ج .آ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۶:۲۲
بااين قانون منبع دارمدي ديگه برا خودشون درست مي كنند .جالبه حواست به روسري باشه يا به ماشين جلويي ! اينقدر مشكلات مملكت برطرف شده كه نمي دونند تو مجلس چي تصويب كنند (319931)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۶:۳۵
داعش اینطوری پیدا شد (319937)
عبادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۶:۳۹
باسلام بنظرمن افرادی که دررعایت حجاب کوتاهی میکنن بیشترازقشر مرفه جامعه هستندکه خودشانرادربعضی موارد یک سروگردن بالاتر قشرمتدین وپایبند به اصول اخلاق درجامعه میدانن اینها حتی باجریمه های میلیونی هم حاضرنیستن کوتاه بیایند جامعه اسلامی ما باین پوشش های نامناسب سازگاری ندارد مجلس محترم باید بدور ازجناح بازی قوانینی تصویب کند که مطابق باشرایط زمان حال کشور ومطابق باشعونات اسلامی کشور عزیزمان ایران باشد همگانرامجبور کند قانون پوشش ویادیگرمواردی که به فرهنگ اصیل جامعه مربط میباشد درهمه حال رعایت نماین (319938)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۲۱:۲۶
شما یک پا برو دوبی یا اصلا هر هواپیمایی که از مرز کشور رد بشه همینکه از زمین بلند شد همه لباس را می کنن و حتی از خارجی ها هم برهنه تر هستند . این نشانه یک قلیان در داخل هست (320015)
جناب سرهنگ
Germany
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۷:۱۴
تغیییر نام پلیس راهنمایی و رانندگی به پلیس حجاب راهنمایی و رانندگی این جور قوانین جزایجاد تنش بیشتر بین پلیس و مردم هیچ کارایی دیگه ای نداره به امید مجلسی معتدل (319954)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۷:۳۹
احتمالا نیروی انتظامی با کسری بودجه مواجه شده! (319958)
قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۸:۲۲
گفتن کشف حجاب جریمه دارد نه بدحجابی. (319976)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۸:۴۷
باور کنید یک عده شورش را در آوردند و با این وضع حجاب امنیت روانی جامعه را بهم میریزند ولایت و باید یک جوری,جلوشان راگرفت .بد حجابی باعث ناامنی در جامعه میشه مخاطراتی زیادی ببار میاره نمیشه افراد به اسم آزادی جوری رفتار کنند که جامعه به مخاطره بیافتد آیا اثر بدحجابی از اثر سیگار کشیدن در یک جمع کمتزه که در خیلی از کشورها براش جریمه وضع کردند (319977)
مسعود
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۱۹:۴۲
امام علی (علیه السلام):
یکی از بلایا، فقر است و بدتر از فقر، بیماری بدن است و بدتر از بیماری بدن، بیماری قلب است.

سایت بهار:
مهمترین مسئله فقر است (320004)
asa
United States
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۲۰:۰۹
فکر کنم بعد از این قبل عروسی خلافی هم باید گرفت (320006)
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۲۰:۲۱
و باز هم همه چیز سر پلیس و پلیسی خورد شد هیچ کدوم ب فکر اراعه را حل نیستید (320008)
اعتدل گرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۲۱:۲۲
متاسفم برای خودم که اینجا دارم زندگی می کنم
من مسلمان هستم و مسلمان یعنی میانه رو بودن و معتدل در همه کار ها چرا کار می کنید که مردم جهان به ما بخندن و یا نسل بعد که وضعیت اجتماعی ما را بخواند به ما به چشم عقب مانده ها نگاه کنه (320014)
هامون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۱ ۲۳:۱۹
بعضی ها فکر می کنند حجاب یک امر شخصی است و به بهشت و جهنم شخص فرد مرتط می شود و نه به کس دیگر در حالی که این یک حکم شرعی اجتماعی است و باعث نظم وامنیت در اجتماع می شود (320034)