به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۴۷۵۱۹
چرا پایداری‌ها از آزادی بیان خاتمی وحشت دارند؟

حاميان‌احمدی‌نژاد: اجازه ندهيد خاتمي حرف‌بزند!

گروه سياسي: 10تن از نمایندگان پايداري در مجلس (كريمي قدوسي، پژمان‌فر، کائیدی، کوثری، آشتیانی، حسینی، آلیا، موسوی نژاد، حسینیان و بذرپاش) روز يكشنبه از وزیر دادگستری خواستند که اهتمام بیشتری در ممنوع الخروجی، ممنوع التصويري و ديگر فعاليت‌هاي آقاي سيد محمد خاتمی داشته باشد.
حاميان‌احمدی‌نژاد: اجازه ندهيد خاتمي حرف‌بزند!
چندی پیش بود که رئیس جمهور روحانی از تمام جریان‌های سیاسی خواست گذشته را ورق نزنند و کاری به کسی که قوه قضائیه او را محکوم نکرده است، نداشته باشند و اجازه بدهند که کشور مسیر آرام خود را طی کند تا مردم به دور از دعواهای سیاسی روزهای خود را سپری کنند. اما گویی برخی نان خود را در این حاشیه سازی می‌بینند. امروز 10 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری عجیب به وزیر دادگستری از وی خواستند که اهتمام بیشتری در مورد حکم حکم ممنوع التصویر، ممنوع الخروج و ممنوع البیان بودن آقای خاتمی توسط قوه قضاییه داشته باشد.

این تذکر به خوبی نشان می‌دهد که چه کسانی و با چه اهدافی به دنبال هم زدن حوادث سیاسی ایران در میان مردم هستند. پژمان‌فر، کائیدی، کوثری، آشتیانی، حسینی، آلیا، موسوی نژاد، حسینیان و بذرپاش، از نمایندگان منتسب به جبهه پایداری، در تفکر خود معتقد به نقش خاتمی در حوادث سال 88 هستند و اعتقاد دارند که او از رهبران حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 است و این درحالی است که قوه قضائیه تا کنون حکمی را در قبال خاتمی صادر نکرده است . حتی هیچ یک از روسای قوا و شخصیت‌های برجسته کشور از خاتمی به عنوان عامل آن حوادث نام نبرده‌اند.

درخواست‌های این 10 تن از وزیر دادگستری، در حالی مطرح می‌شود که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آزادی بیان از مهم‌ترین اصول است و به تمام افراد کشور اجازه داده شده است که در چارچوب قانون و اسلام سخن بگویند و اندیشه‌های خود را تبیین کنند. حالا برخی نمایندگان که خود باید تبلور قانون اساسی در کشور باشند، در اقدامی عجیب از یک وزیر می‌خواهند زمینه ساز ممنوع البیان شدن، رئیس جمهور پیشین ایران شوند، کسی که به ادعای بسیاری از فرهیخته ترین چهره‌های سیاسی و فرهنگی کشور است.

این نمایندگان دم از ممنوع الخروج بودن خاتمی می‌زنند بدون اینکه بگویند چرا باید خاتمی ممنوع الخروج باشد. آیا آنها از این می‌ترسند که خاتمی به خارج برود و دیگر برنگردد؟ یا اینکه از این وحشت دارند که خاتمی به مجامع خارجی برود و به تبیین چهره‌های اصیل اسلام و نظام جمهوری اسلامی بپردازد و ابر بدبینی که دوستان این نمایندگان در دولت گذشته ایجاد کرده‌اند را رفع کند؟ به نظر می‌رسد آنها از مقبولیت بیشتر خاتمی در مجامع جهانی وحشت دارند.

این درحالیست که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز ممنوع الخروجی خاتمی را بدعتی از سوی دولت احمدی نژاد دانسته بود و گفته بود « من فکر می کنم که دولت احمدی نژاد در برخی موارد عادات بدی داشت که این هم یکی ازآنها بود و فکر می کنم که این مسئله به آسانی قابل حل است.» اظهاراتی که گویای آن است که فردی در جایگاه علی لاریجانی نیز این رویه را بر نمی تابد و مخالف این گونه اقدامات سلبی علیه مسئولان نظام است.

نشان دادن چهره خاتمی در فیلم تبلیغاتی حسن روحانی نیز به خوبی نشان داد که رئیس جمهور پیشین ایران، ممنوع التصویر نیست و او می‌تواند در مجامع عمومی سخن بگوید و هیچکس حق ندارد او را محکوم کند و مانع انتشار تصویرش در رسانه‌های گوناگون شود. انتخابات سال 92 و حمایت خاتمی از حسن روحانی و نقش او در رای آوردن رئیس دولت یازدهم، نشان می‌دهد که مردم برخلاف این ده نماینده فکر می‌کنند و آنها اعتقاد دارند که خاتمی یکی از کارگزارن جمهوری اسلامی ایران است و هیچ کس نمی‌تواند او را از این حلقه خارج کند.

در کنار مردم اما برخی دیگر دوستان این آقایان از جریان اصول گرایی نیز هنوز از سید محمد خاتمی به عنوان یک چهره قابل احترام و فرهنگی یاد می‌کنند. برنامه شناسنامه که جمعه‌ها از شبکه سه پخش می‌شود که اجرای آن برنامه نیز به عهده مجری معروف نزیک به یک جریان خاص است سعی کرد با پرسیدن نظر مهمان خود در مورد خاتمی، ذهن مردم را به این سمت بکشاند که خاتمی علت اصلی حادثه 88 بوده است، اما بسیاری از مهمانان این برنامه از خاتمی به عنوان یک چهره فرهنگی یاد کردند تا تیر این گروه به سنگ بخورد.

محسن اسماعیلی، از اعضای شورای نگهبان از مهمانان این برنامه در مورد خاتمی می‌گوید:« شخصیت نجیب و فرهیخته که به موضع گیری‌های شفاف نیازمند است». مرضیه حبیب چی نیز می‌گوید:« ایشان انسان فرهنگی و خوبی هستند. انشاالله زحماتی که برای انقلاب کشیدند مورد لطف خدا قرار بگیرد.» حسین مظفر نماینده اصول گرای مجلس نیز در مورد خاتمی می‌گوید:« من برای شخص آقای خاتمی احترام زیادی قائلم، انسان مودب و فرهخیته ای است»

غفوری فرد نیز او را فرزند آیت‌الله سید روح الله خاتمی می‌داند. همانطور که مشاهده می‌کنید، اصول گرایان نیز از خاتمی به نیکی یاد می‌کنند درست برخلاف برخی نمایندگانی که سعی می‌کنند خاتمی را مقصر اصلی حوادث سال 88 بنامند. بازخوانی ریا مردم به حسن روحانی نشان می‌دهد که که آنها از دست افراط گری‌ها به اعتدال پناه بردند و پیام واضح خود را به گوش آقایان رساندند. اما گویی این پیام هنوز توسط برخی آقایان دریافت نشده است. دیگر شعار خاتمی و فتنه، داستان نخ نما شده‌ای است .

در آخر بازهم خالی از لطف نیست سخنان روحانی در مورد بازگشت عده‌ای به گذشته را مرور کنیم:« اینقدر گذشته را یاد نیاوریم. برخی سرشان را به پشت گرفته اند راه می روند. ما می ترسیم اینها زمین بخورند. حالا یه وقت کاری شد چیزی بود بگذریم تمام کنیم. هی می خواهیم کش بدهیم و بادش کنیم. در این کشور هر کس جرمی کرده قوه قضائیه ببرد محاکمه کند. اگر نگرفتی یعنی پاک است ولش کنیم. اگر کسی دستگیر نشده و در خیابان راه می رود یعنی گناهی و جرمی نکرده. صبح تا شب متهم نکنیم» (مصطفی داننده - نامه نيوز)

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۷:۳۰
پایداری ---داعش اتحاد اتحاد... (239729)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۱:۴۶
پايداري ها از نفود ادب و مرام و كلام خاتمي وحشت دارن. مي ترسن كه سيد پاك ما با كلام نافذش انتخابات مجلس رو هم مثل رياست جمهوري به كامشون زهر كنه. (239852)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۳:۴۵
بعضی از آنها که شعارهای افراطی غیر متعارف میدهند ده شاهی به انچه می گویند اعتقاد ندارند و هدفشان دفاع بد و نابود کردن آنچه است که ظاهرا به آن معتقدند (239917)
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۵:۱۱
جهان اسلام امروز بیش از هر زمان نیازمند صلح است و این صلح حاصل نمی شود مگر با همت و اراده ی برادران و خواهران طالبان در ایران, افغانستان پاکستان,عربستان, عراق سوریه و سایر بلاد اسلامی...!؟برادران و خواهران طالبان در سراسر بلاد اسلامی باید برای تاسیس یک کشور مستقل با هم متحد شوند...!؟کشوری که می تواند در کوههای تورابورا افغانستان, در ولایت بلوچستان پاکستان, در صحرای عربستان, در استان الانبار عراق تشکیل شود!؟ تاسیس کشوری مستقل به نام "امارات متحده ی طالبان" می تواند به صلح جهانی کمک شایانی کند... (240002)
یه مرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۱:۵۴
و ...
خاتمی باز هم سکوت می کند
سید میدونی چیه؟ اگه درمقابل اینهمه تندرویی و ظلمی ک بهت می کنن تا الآن سکوت نمی کردی ب اینجاها نمی کشید ک ی مشت افراطی داعشی بیان و بخوان ک تو رو محدود کنن! ولی سید بدون ک ما باهاتیم. میگن کمیم! ولی ب والله سید خاطرخواهات زیادن. یا علی (239860)
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۳:۳۹
بزرگان نظام بهوش :
بوی داعش شیعه میآید (239911)
مشهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۰:۰۳
خاتمی حامی بزرگ دولت روحانیه و محبوبیت زیادی در بین مردم داره برای همین تند روها با کنار زدن ایشان میتونند به روحانی ضربه بزرگی بزنند (239927)
عبداله عزیزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۲:۳۲
اخر عزیزان من . خاتمی چیزی نداره که به عنوان اشانتیون به اینا بده . (239979)
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۷:۳۸
24000000 رای در کف خاتمی است به صندوق نظام اسلامی واریز می کند ! این رای های خاتمی موجب ترس است ! (239730)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۷:۳۸
آقایان دلواپس اگر دین ندارید لااقل آزاد مردباشید (239731)
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۷:۴۰
24000000رای در کف خاتمی است که به صندوق نظام اسلامی واریز میشود! این را ها موجب ترس است ! (239732)
برازند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۷:۴۱
افراطیون را به جایی نباید ببرند (239733)
ارشمیدوس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۷:۴۲
بابا این ادا ها چیه بشینین با هم دوس باشین مملکتو بسازیم کشورمون بهتر بشه مردم شادتر باشن بابا ما سوار یه کشتی هستیم قشنگ و درس مثل یه مسلمون زندگی کنیم دیگه....... (239734)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۳:۴۰
اینها فقط نفرت و کینه میشناسند چیزی بارشان نیست . . . (239915)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۲:۵۱
اینها دلواپس منافع ریز و درشت هشت سال گذشته شان است و منشأ همه را از خاتمی عزیز می دانند . بعلاوه نگران مجلس آینده اند می خواهند خاتمی از الان سانسور بشه که باز حماسه ای دیگر در مجلس رخ نده. (239989)
اشکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۳:۳۶
درست می گید
ولی صداقت در برابر ِسیاست ِبعضی(دلواپسان) ،حکم ِحماقت رو داره (239995)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۷:۵۱
هرچقدر محدودیت برای سید خندان (خاتمی عزیز ) درست کنند محبوبیت او صد چندان میشود و آنوقت است که بیشتر نگران خواهند شد . (239738)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۷:۵۲
ببخشید سوال بنده از نویسنده محترم و همچنین جناب آقای روحانی این هست که به چه دلیل باید گذشته و آن ماجرای مصیبت بار تحمیل یک بازنده به مردمی که صادقانه وارد انتخابات شدند را فراموش نماییم.
اگر واکنش حق طلبانه ملت و فداکاریهای چهره های شاخص سیاسی که برخی از آنها هنوز هم در محدودیت به سر میبرند نبود که آقای روحانی امروز به جای رییس جمهور شدن باید در حال بصیرت به خرج دادن می بود.
آقای روحانی همانطور که شما هم گفتید "ما" هم تمام وعده های شما را به خاطر داریم و همچنان منتظر تحقق آنها هستیم. (239740)
اصغر
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۷:۵۵
من از تحریم کننده های انتخابات بودم ولی ترو خدا تو کجلس جدید برید رای بدین این مجلس رو دیگه نمیشه تحملش کرد (239743)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۴:۰۶
فقط رای دادن ما مهم نیست باید متل انتخابات ریاست جمهوری هرکدوممون 10 تا رای جمع کنیم به امید خدا و با یاری تمام جوونایه ایران افرادی لایق رو روونه مجلس میکنیم (239998)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۷:۵۸
این آقایان مهره های سوخته سیاسی هستند.آخرین تلاشهای خود را میکنند تا شاید بدینوسیله بتوانند جلوی فراموش شدنشان از اذهان سیاسی مردم را بگیرند.دیگر تاریخ مصرفشان تمام شده.این آخرین نمایشهایشان است.مجلس بعدی دیگر جای اینها نیست.خودشان هم این را فهمیده اند.مردم دارای بلوغ فکری و سیاسی هستند وبه همه امور آگاهند.خاتمی هیچگاه کهنه نمیشود چون دردلهاست. (239744)
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۳:۴۲
تو انتخابات بعدی مجلس حساب همشون رو میرسیم اساسی . (239916)
ايراني
Canada
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۸:۰۲
درود بر خاتمي (239745)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۸:۰۴
اخه خاتمي ترس داره حرف بزنه 8 سال تريبون دستشون بود حرفم زدن کليد پاستور دودستي داد دست احمدي نژاد و کشور نابود کرد اگه بلد بود حرف بزنه واسه خودش يه جايگزين انتخاب کرده بود که مردم نفهمن سال 84 به کي راي بدهند (239746)
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۸:۰۴
گیرم که در باورتان به خاک نشسته ام. و ساقه های جوانم از ضربه های تبرهایتان زخم دار است. با ریشه چه می کنید؟ گیرم که بر سر این باغ بنشسته در کمین پرنده اید. با جوجه های نشسته در آشیان چه می کنید؟ (239747)
حاااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۳:۵۹
عالی بود خوشم اومد (239925)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۸:۰۵
همیشه دروغ و تذویر و ریا از راستی و درستی و صداقت می نرسد. (239748)
مهدی
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۸:۰۶
این ها نشانه های خوبیه از ترس جریان افراط از سید عزیز و شک نکنید این افراد تنها پیاده نظام جریان ترس هستند و لیدر اصلی فرد دیگری است (239749)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۰:۱۷
فراتر از این لیدر اصلی که زمانی اطاعت از رییس جمهور را مانند اطاعت از خدا واجب میدانست ! (239811)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۸:۰۹
درود برخاتمي ،ما هميشه گوش به فرمان سيدمان و مقتدايمان خاتمي مهربان هستيم ازاو به اشاره وازما به حماسه (239750)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۸:۱۱
اینها از شخصیت و محبوبیت خاتمی بزرگوار هراس دارند و انها مطلب را اشتباه گفته اند زیرا افرادی که باید ممنوع التصویر و محاکمه و زندان شوند خود ایشان هستند به دلیل شراکت در . . . دولت قبل (239751)
محمد پ م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۸:۱۶
به شما چه ربطی داره تندروها؟؟؟؟؟شما کار خودتونو انجام بدید آقایان دلواپس شکم سیر! (239752)
ج.د
United States
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۰:۳۳
پول زیاد فساد می آورد.ذخیره ارزی خاتمی باعث فساد قدرت طلبان شد. (239939)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۸:۲۱
چون او رهبري مي كند دل چند ده ميليون ايراني عاشق را.چون اوست كه سخنش ، كردارش و رفتارش نمادي واقعي از يك ايراني مسلمان است. او نيازي به تريبون و مجالس فرمايشي و محافل آدم پر كن نداره. صداي او در ذهن و دل ما صخره را از جا بلند مي كند. (239753)
پردیسس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۸:۲۴
شاید بتوانند سید بزرگوار را از دیده بزدایند ..اما از دل هرگز هرگز سید ما جایگاهی دارد که بزرگان بزرگان پایداری آرزو دارند که فقط یک روز جای ایشان باشند که آنهم از محالات است.. (239754)
عندلیبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۸:۲۹
با چه زبانی بگوئیم که ما از این پایداری ها متنفریم.

درود بر خاتمی عزیز (239755)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۰:۳۹
با زبان رای در سال 94 (239943)
حامد
United States
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۸:۴۰
یاد این آیه از قرآن افتادم : "می خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند ، و خدا جز به کمال ، رساندن نور خود نمی خواهد هر چند کافران را خوش نيايد"

آقایان و خانم های پایدار (!) محبوبیت سید اصلاحات با گشادی دهان شما کم نمیشود! (239759)
حاااااااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۱:۵۳
احسنت (239859)
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۸:۴۲
عهد انگیزاسیون گذشته کسی را هیچ دولتی نمیتواند ممنوع سخن کنند این اعمال از جانب هر کسی باشد مذموم است تندروی های بعضی در عراق باعث شد داعش ایجاد شود و اگر داعش جدیدی در ایران ایجاد شود آقایان بد میبینند و با شکست داعش در عراق نقطه پایانی بر القاعده و تندروی آنان در منطقه خواهد بود و آقایان با عکس العمل مردم مواجه خواهند شد (239760)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۸:۴۲
عزت دست خداست وکسی نمی تواند عزت کسی را بگیرد خاتمی عزیز است وروزبروز عزیز تر می شود و . . . نمی توانند این عزت ومحبوبیت او را از او بگیرند.. (239761)
وطن دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۸:۴۴
معلومه چرا؟ از نتیجه انتخابات آتی میترسند . درهر حال نقش آقای حاتمی در شور و شوقی که در انتخابات ریاست جمهوری بوجود آورند بینظیر بود به همین خاطر میرسند که در انتخابهای پیش رو حداقل را هم ازدست بدهند. ما رمیت .. (239763)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۸:۴۴
از بس از این مرد و اندیشه اش هراس دارن . سید بزرگوار ما (239764)
ممه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۸:۵۰
مقصر آقای خاتمی هست اگر اینقدر احتیاط و مماشات نمی کرد به خودش و دیگران ظلم نمی شد اشک کباب باعث طغیان آتش است باید بیشتر به او فشار آورده شود (239765)
سید جان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۸:۵۹
عاقبت فرصت سوزی دامن سوزی است! (239767)
بوشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۹:۰۱
شما کی هستید که میگید خاتمی حرف نزنه!! خودتون حرف نزنید لبهایتان را با سوزن و نخ میدوزیما (239768)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۹:۰۳
اقای خاتمی شخصیتی فرهیخته است این نمایندگان هم ازروی حسادت چنین تهمتهایی به اقای خاتمی میزنند چون نگاه میکنند چیزی از دستشان بر نمیاد ،اینتوهین هارا به اقای خاتمی روا میدارند خدای خاتمی انشاله این ده نماینده را به جذام مبتلا کند،، (239769)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۹:۰۳
ان شا الله در انتخابات بعدی مجلس مثل سایر دوستان دولتی شان به . . . تاریخ می پیوندند. که حتی از عکس خاتمی هم می ترسند (239770)
رفرمیست
United States
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۹:۱۱
جرم آقای خاتنمی آزاداندیشی وتاکیدایشان برحق تعیین سرنوشت مردم به وسیله خودمردم است.یعنی اصرارزیادی برجمهوریت نظام داردچراکه جمهوریت نظام رابعضیهابرنمیتابندواعتقاددارندمردم شعور سیاسیشان کم است ونمیتوانند انتخاب مناسبی داشته باشندوبایدفردویاافرادی برای مردم تصمیم بگیرندکه،که رئیس جمهور وکه نماینده ی مجلس شودوازهمین منظردوقطبی مردم وحاکمیت را بوجودآورده اندبطوری که هروقت یک فردافراطی رای بیاوردمیگویندحاکمیت پیروز انتخابات است ودرست انتخاب شده است وهروقت یک اصلاح طلب ویااصولگرای معتدل رای آوردباید (239772)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۹:۱۴
باسلام فتنه گران جایی در نظام ندارند حرف اخر را حضرت اقا میزند یاعلی مدد (239774)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۰:۲۹
ما نظام چهار ملیونی نمیخاهیم. سند ششدانگ نظام و مملکت هم نه موروثی هست و نه مادام العمر
حرف اول و وسط و آخر را فقط و فقط ملت ایران باید بزنند. (239817)
کدام 4 میلیون؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۲:۵۰
والله اگر این رانتخوران سوار بر دوش ملت 4 میلیون رای داشته باشند

در مناطق محروم وحاشیه شهرها وروستاها شایع کرده بودند اگر فقط فلانی بیاید " یارانه " خواهد داد .....

3 میلیون از این 4 میلیون رای در واقع رای به یارانه هاست. (239881)
محمد
France
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۰:۴۷
من برات منفی زدم نه به خاطر اینکه طرفدار فتنه ام برعکس با فتنه گری واقعی که این 10نماینده پایداری هم ازاعضای آنند ودرپی سیاه نمایی وایجادناامیدی درمملکتند مخالفم ازآقا هم مایه مگذارقرار نیست این شخص بزرگوار برای کوچکترین مسئله تخیلی شما حرف آخر را بزنند اگرقرار بر این بود پس نه نیازی به مجلس داشتیم نه قوه قضائیه ونه دولت (239827)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۳:۲۹
اتفاقا درست گفته، حرف راست را بايد از بچه شنيد. (239905)
24 میلیون 1388سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۱:۵۶
بترسید از خشم مردم برادران ناپایدار بترسید (239862)
رفرمیست
United States
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۹:۱۶
. . .جرم آقای خاتمی این است که صندوق ذخیره ارزی پرپول را تحویل احمدی نژاد داد.جرم آقای خاتمی این پود که رشد کشوردرصد بود وتورم درصد. جرم اقای خاتمی این بود که همه کشورهای پیشرفته خواهان ملاقات باایشان بودند وآبروی ایران وایرانی در دنیا زبانزد بود.جرم ایشان این بود که زبان بین الملل ایشان زبان ادبیات زبان صلح وزبان گفتگو بود (239776)
حااااااااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۹:۲۰
اینا که نماینده مردم نیستن! برن همون نماینده احمدی نجاد باشن (239777)
میر محمد روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۹:۲۲
درود بر سید محمد خاتمی و . . . با رویش نا گذیر جوانه ها چه میکینید.... (239778)
میر محمد روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۳:۵۰
بهار تو سایتی که دوسش داریم حرف دل مارو میزنه نام میر حیسن موسوی باید سانسور بشه؟ خدا نگه دار میر سبز ما باشد (239923)
یه ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۹:۲۹
هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک.... مجلس پایداری بترسید از خشم مردم (239779)
محمد
France
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۰:۵۱
لااقل در این ماه عبادت کمی هم خدا را درنظر بگیرید ومنافع مملکت رادرنظر بگیرید اگرهم دین ندارید قدری آزاده باشید آیه یاس خواندن تا به کی؟ (239829)
شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۹:۳۲
ایشان بسیار محترم وبا تربیت هستند خوب بود این نمایندگان فکری به حال گرانی خودرو می کردند ودر این زمینه تذکر می دادند (239781)
صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۹:۳۳
این عزیز دردل ما جادارد . (239782)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۹:۳۷
سید محمد خاتمی مورد عزت عموم جامعه است . (239783)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۹:۴۰
چراغی را که ایزد برفروزد هرآنکه فوت کند ریشش بسوزد . خاتمی از سلاله پاک امام حسن مجتبی (ع) است . (239784)
مازيار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۹:۴۰
كفار نيز مي گفتند مردم هنگام ورود به كعبه گوشهاي خود را بگيرند (239785)
عشق ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۹:۴۳
حضرات نماینده! تعارف نکنید ؛ " ممنوع التنفسی" خاتمی چطور است؟؟ خنده دار ترین درخواست چند نماینده ((مردم)) از یک وزیر (239786)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۹:۴۴
"والله من یک زمانی قاتل بودم " شما گوینده این جمله را می شناسید ؟ (239788)
حاااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۱:۴۷
احسنت حسین. تو همین قرچک حمید رسایی توهین به سید عزیز ما میکرد (239854)
رضا
Romania
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۹:۴۷
بهار راجع به این مطالب با حاج ممد مایلی کهن یه مصاحبه کن ! اینروزا که حالت خوش نیس (239789)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۰:۲۶
چرا همه چیز رو سیاسی نگاه میکنید؟ آخه چه ربطی داره؟
ممکنه من با گرایش سیاسی کسی مخالف باشم ولی وقتی درباره فوتبال یا اقتصاد یا آشپزی و ... نظری بده که با نظرم تطابق داشته باشه باید تخطئش کنم؟
الان با سر برم تو دیوار؟
خدایا بیا منو بخور! (239814)
رضا
Romania
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۰:۵۰
کاملا با حرفت موافقم !!! منم حرفم همینه سر قضیه کیروش بهار کاملا جبهه ضد گرفت ! حتی یه خبر هم در حمایتش نبود از هرشخصی که ضد کیروش بود مطلب میذاشت ! خبرگزاری باید بیطرف باشه اگه با ممد مایلی کهن حرف میزنی با حاج بابایی هم یه مصاحبه بکن ! (239828)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۱:۳۸
متاسفانه نگاه صفر و صدی یک اپیدمی شده (239848)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۹:۵۰
به چه جرمي؟ حتما به جرم،پاكدستي،راستگويي،بورسيه نكردن كه يك نسل كشي تاريخيست،پس انداز ذخيره ارزي،آزادي انديشه،و..................................؟ننگ بر افراطيون فتنه گر. (239792)
جانباز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۹:۵۱
قبل از شهادت دکتر بهشتی می گفتیم درود بر سه یاور خمینی! هاشمی و دو سید حسینی!
الان هم میگیم درود بر سه یاور هاشمی و دو سید حسینی
دوسید حسینی= خاتمی و . . .ی (239793)
ابوبکر البغدادی از داعش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۹:۵۲
برادران از مجلس ایران ما با شماییم (239794)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۰:۳۵
ابوبکر البغدادی!!!!!!!!!!!!! (239822)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۳:۳۳
خب که چی این همه علامت؟! (239907)
حسین غلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۹:۵۳
داعش از بيرون و شما از داخل عجب ابرويي به اسلام ميدهيد.واقعا اگر امريكا و روسيه و انگليس و اسراييل همگى بودجه هاى نظامي شان را روى هم ميگذاشتند.مثل شما نميتوانستند اسلام را بى ابرو بكنند. (239795)
محمد
France
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۰:۵۵
سخنت زیبا بود وبه دلم چسبید (239830)
avenger
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۹:۵۳
آزادی در ایران:بعضی ها (دلواپسان)آزادند برای گرفتن آزادی دیگران
هرعملی را انجام وهر سخنی را به زبان بیاورند و در پایان بر بدبختی مردم
نیشخندی...! (239796)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۹:۵۴
همینها مملکت را به سوی تجزیه پیش می برند و در جهت خواست تندروهای اسرائیلی حرکت می کنند!!!!!!!!!!! (239797)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۱۹:۵۵
رییس جمهور عزیز گذشته ایران جناب آقای خاتمی مرد بسیار بزرگی است. بزرگترین مرد تاریخ ایران جناب آقای خاتمی است. ایشان محبوب ترین رییس جمهور و احمدی نژاد بدترین ییس جمهور تاریخ ایران است. (239798)
آرش از روستا
Spain
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۰:۰۱
به خدا مردی آقای خاتمی.....مرد. (239801)
تلنگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۰:۰۹
این خود نشان دهنده محبوبیت فوق العاده خاتمی عزیز بین مردم و ترس افراطیون از این موضوع است (239802)
مخلص
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۰:۲۹
این تذکر خودش اعتراف این افراد به محبوبیت و نفوذ قلبی خاتمی در بین توده مردم رو میرسونه و نشون میده حتی از عکس خاتمی هم میترسن (239819)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۰:۳۷
عزت و بزرگی انسانها دست خدای سبحان است
به لطف قادرمتعال خاتمی محبوب قلوب مومنین و انسانهای آزادیخواه جهان هست و خواهد ماند (239824)
مهرناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۰:۵۶
اگر قرار باشه جلوی کسی رو بگیرن که حرف نزنه جناب رییس جمهور سابقه که به هر شکلی از طریق دوستان یا برنامه های دیگه سعی میکنه همیشه در صدر اخبار باشه و خدایی ناکرده به دست فراموشی سپرده نشه هر چند الطاف ایشون هیچوقت از ذهنها پاک نخواهد شد (239831)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۲:۴۴
و اضافه کن: امثال بذر پاش ها سکوت کنند به نفعشونه! (239987)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۰:۵۸
این نشون می ده که پایداری ها ریگی به کفششان هست. از خاتمی می ترسن. پس همه با هم فریاد می زنیم که درود بر خاتمی (239832)
یولداش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۱:۰۵
اگر مقارن با محمد رسول الله بودیم این افراد کم اهمیت برا خاطر منافع شخصیشان به ایشان هم افترا می زدند (239835)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۱:۰۸
چه بخواهند چه نخواهند سید خندان ما بیشترین رای تاریخ ایران را طی دو دوره از مردم گرفته اند. بعد از رهبر عزیزمان او محبوب ترین سیاستمدار ایرانیست. (239837)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۲:۴۳
با بخشی از گفته شما موافقم. (239986)
امیر22
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۱:۱۸
سال 88 اجازه حرف زدن گرفت، دیدید که چه گندی زد به مملکت !!! (239841)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۰:۰۴
دهنتو اب بکش.شما 5 سال تریبون به دست بودید چیکار کردید؟؟ (239928)
سینا از شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۰:۴۷
گند رو شما زدید به این مملکت به خصوص از 88 تا 92. بزرگ ترین اختلاس ها و تخلفات در طول تاریخ ایران رو شما تو این چهار سال آخر انجام دادید اسمش رو هم گذاشتید نوکری مردم!!! (239947)
موج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۲:۴۲
گند را آنهایی زده اند که هر روز داره چند تا ازشون فاش میشه و انگار نه انگار!!! (239985)
فرزان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۱:۲۶
1. این ده نفر بهتر است یک نظر سنجی از حوزه های انتخابی خود داشته باشند که بدانند در عالم واقعیت چند درصد شهروندان را
نمایندگی می کنند.
2. این گروه فکر نکنند با این تهدیدها و جسارت ها به دین خدمت می کنند. جوان امروزی از ادبیات زورگویانه و تکلیف گرایانه متنفر است.
3. البته ما می دانیم که برخی از این افراد شایستگی جایگاهی که به آن رسیده اند را ندارند، بنابراین برای حفظ این جایگاه مجبور به تکرار و بیان آنچه به آنها دیکته شده، می باشند. (239843)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۱:۳۶
زنده باد سید محمد خاتمی عزیز (239846)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۱:۵۹
... .... هر چقد فشار میارم به مغزم نمیدونم چی بگم. بخدا موندم.بیخیال جواب ابلهان همون خاموشیه ... (239863)
حاااااااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۳:۳۴
خوب اومدی تیکه آخرو (239908)
جانباز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۳:۳۶
سید و مولا لبیک لبیک لبیک سید محمد خاتمی (239909)
عقیل از بروجرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۳:۳۷
الان میان منفی میدی اونایی که از اراده مردم حقیرن. درود برسید محمد خار چشم افراطیون (239910)
خروس لاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۲:۰۶
این ها تقصیر آقای روحانی است که در افشای خیانت های هشت ساله تعلل می کند. اگر خیانت های این آقایان افشا و پرونده ایشان به قوه قضاییه سپرده شود، به جای خیانت به کشور و همدستی (انشاءالله ناآگاهانه) با توطئه های صهیونیسم، دست کم سکوت می کنند. (239865)
موج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۲:۴۱
والله خیلی هاش افشا شده، بعضی از همین ده نفر پرونده های قطوری در قوه قضاییه دارند، ولی . . ، ! (239984)
دوستدار همیشگی خاتمی عزیز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۳:۰۹
افراطیون با این کارها حقارت خود را در مقابل عظمت خاتمی عزیز نشان می دهند (239891)
vahid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۳:۱۴
این همه کامنت یعنی عشق به خاتمی (239897)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۳:۲۴
من شک دارم که افراطیون روزه دارند چون انسان روزه دار همه اعضای و جوارحش دست ، پا وزبانش هم روزه داراست
خاتمی عزیز است و عزیزتر میشود (239903)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۳:۳۹
اگه سیدمان پای صندوق رای نیاید و رای اش را به صندوق نظام وارد نکند ، تندروها میتونن یه ساعته 4 میلیون رایشون و بشمارن البته شک دارم با این گندکاری 8 سال گذشته باز 4 ملیون بشه !!!!!! (239912)
پیام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۳:۳۹
مخالفت این داعشی های وطنی خود نشان دهنده درستی راه سید عزیزمان است سید تا ابد دوستت داریم واز شما حمایت میکنیم (239913)
اندیشه پاک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ۲۳:۴۷
مظلوم کشی تا به کی؟شما می خواهید مسیح را در جلجتا به صلیب بکشید (239920)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۰:۰۸
پاى خاتمى را وسط ميكشند تا . . . و بلاهايى كه احمدى نژاد سر مردم آورد مطرح نشود. (239930)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۰:۲۳
سلام شما فکر نمی کنید یه کم چشمهاتون رو به واقعیات بسته اید (239934)
فامیل دور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۰:۲۸
در بستنی را باید بست راه رفتنی را باید رفت (239937)
دیلرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۰:۳۴
مسوولیت زاده ی توانایی نیست زاده ی آگاهی است وزاده ی انسان بودن اندکی صبر ..... (239941)
دلواپس الكي خوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۰:۳۹
سلام بر سيد خدا نمي دانم چرا من دلواپس ناپايدار (يه جيزي شبيه داعشي بعثي ) از نجابت و حيا و صبر و محبوبيت اقاي خاتمي دارم منفجر ميشم ديگه نمي دونم جه كار كنم كه ايشون رو از جشم مردم بندازم كه نتيجه عكس نده . (239944)
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۱:۴۷
خواهشا" به مسائلی که به شماها مربوط نیست دخالت نکنید .ذست بردارید از جون سید (239970)
شهروند درجه 3
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۱:۵۱
آقایان و خانم ها اگر دین ندارید حداقل داعش هم نباشید. همیشه به صورت ناخدا شما رو با داعش و قبل اون طالبان مقایسه کردم. وای بر شما (239971)
جاوه
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۲:۲۰
من برای مردم تهران به خاطر عدم شرکتشان درانتخابات واجازه دادن به عده ای اقلیت وانتخاب یکسرتحت عنوان نماینده متاسفم. (239978)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۲:۴۰
یریدون لیطفئوا نور الله والله متم ّنوره ولو کره المشرکون
می خواهند نور الهی را خاموش کنند ولیک خداوند کامل کننده نور خویش است هرچند مشرکان را خوش نیاید (239983)
saeid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۳:۲۰
ميدانيد تعريف جهان سوم در دنيا چيست : اينكه اگر كسي بخواهد كشورش را اباد كند خودش را خانه خراب خواهد كرد و اگر كسي بخواهد خانه خودش را اباد كند بايد كشورش را خراب كند اينست جواب زحمات اقاي خاتمي كه بيشترين رشد و شكوفايي صنعت و كشاورزي را در دوران ايشان داشتيم و كسي مثل احمدي نژاد كه كشور را نابود كرد و روز به روز خرابكاري هايش بيشتر بر ملا مي شود و ان همه از بودجه هاي كشور را كه به خزانه باز نگرداند حالا ازادانه به ريش ملت مي خندد (239991)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۳:۲۱
درود بر شيخ اصلاحات و دوست داران شخصيت سياسي و اجتماعي سيد بنده بعنوان عضو كوچكي از بلوچستان كبير با مردمان دليرش هستم خطاب به دوستان منتقد بايد بگويم كه مهمترين داشته شيخ اصلاحات شخصيت والايي است كه پشتوانه عظيم مردمي را دارد دوستان عزيز بايد بدانند كه جامعه 31 ميليون نفري اهل سنت ايران همه شيفتگان شخصيت بالاي اين شيخ بي ريا هستند و در تمامي انتخاباتها گوش به فرمان اين خادم ملت ميباشند همانطور كه در انتخاباتهاي گذشته خصوصا راي 10 ميليوني اهل سنت به دكتر روجاني در انتخابات 92اين را ثابت كردند. (239992)
اشکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۳:۳۱
اگر دوستان پایداری با آزادی بیان مخالف هستند،لطف می‌کنند بگن که پس مشکلشون با پهلوی چی بوده؟
یعنی شاه کار ِدرستی می کرده که به مخالفین اش مجال ِبیان نمی داده؟ (239994)
پلدختری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۴:۳۴
خواستم بگم نظر نماینده پلدختر ( کاییدی) نظر مردم پلدختر نیس و ما از این بابت متاسفیم .خاتمی جان دوستداریم (240001)
رضا
۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ۰۷:۲۸
فتنه 88را احمدی نژاد وهمراهانش رقم زدند. (240015)