به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۵۱۶۵۹
يک نماینده مجلس تشريح كرد

گل به خودی تندروها در آستانه استیضاح

گروه سياسي: يک نماینده مجلس گفت: اقدامات روز گذشته (یکشنبه 26 مرداد) نمایندگان تندرو در صحن علنی که خواستار استیضاح وزیر علوم هستند در آستانه برگزاری جلسه استیضاح، یک گل به خودی تمام عیار بود چرا فضای مجلس را به نفع وزیر کاملا تغییر داد.
به گزارش فرارو، روزگذشته فضای مجلس تحت تاثیر اقدامات تندروها بود. از یک سو حمید رسایی، در نطق میان دستور به حسن روحانی حمله کرد و رییس جمهوری را متهم به داشتن سیاست های انفعالی کرد. از سوی دیگر شبنامه ای علیه رییس جمهور پخش شد که نورالدین پیرموذن نماینده اردبیل در مجلس اعلام کرد که تنظیم کننده آن مهدی کوچک زاده نماینده پر حاشیه مجلس بوده است.

در این شبنامه اتهاماتی به رییس جمهور وارد شده است و نسبت به مدرک تحصیلی او تشکیک شده است. این شبنامه در حالی علیه رییس جمهوری پخش شده است که بسیاری از مخالفان استیضاح وزیر علوم در مجلس، جرم رضا فرجی دانا افشای فهرست بورسیه های غیر قانونی در دولت گذشته می دانند. فهرستی که گفته می شود نام چند تن از نمایندگان و نزدیکان آنها نیز در آن قرار دارد.

از ابتدای هفته جاری هم اسنادی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که نشان از تخلف گسترده در صدور بورسیه ها و اخذ مدارک غیر قانونی در دولت گذشته دارد. بر همین اساس به نظر می رسد که پخش شبنامه علیه حسن روحانی در مجلس، پاسخی است به انتشار اسناد صدور بورسیه های و مدارک غیرقانونی در دولت گذشته و در راستای تغییر فضای مجلس به نفع استیضاح کنندگان بوده است. این در حالی است که نماینده ارومیه معتقد است که اقدامات نمایندگان تندرو که خواستار استیضاح وزیر علوم هستند در آستانه برگزاری جلسه استیضاح، یک گل به خودی تمام عیار بود چرا فضای مجلس را به نفع وزیر کاملا تغییر داد.

شان مجلس با اقدامات تندروها پایین آمده بود
با این استیضاح یقینا پایین‌تر هم خواهد آمد
عابد فتاحی، با بیان این مطلب در گفتگو با فرارو درباره اقدامات تندروهای مجلس گفت: صبح یکشنبه فضای مجلس تا حدودی علیه آقای فرجی دانا به نظر می رسد اما این فضا به سرعت و با کمک تندروهای مجلس به نفع ایشان تغییر کرد. وی افزود: ظهر که جلسه علنی به پایان رسید با تعداد زیادی از همکاران مجلس گفتگو کردم تا نظرشان درباره طرح استیضاح وزیر علوم بدانم که بسیاری از آنها معتقد بودند که فضای مجلس با اقدامات تندروها به خصوص با پخش شبنامه به نفع آقای فرجی دانا تغییر پیدا کرده است.

این نماینده اطلاح طلب ادامه داد: در ضمن بنده و بسیاری از همکاران که طیف اکثریت مجلس را تشکیل می دهند معتقدیم که استیضاح وزیر علوم به نفع کشور و مردم نیست چرا که مشکل مردم امروز این نیست. مردم ایران امروز دغدغه نان دارند، دغدغه کوچک شدن سفرها را دارند دغدغه بیکاری و تعطیلی کارگاه ها و کارخانه و از کار افتادن چرخ اقتصاد را دارند. فتاحی در ادامه گفت: امروز اگر همین نمایندگان درخواست کننده استیضاح وزیر علوم تصمیم بگیرند که دغدغه های شخصی و جناحی خود را کنار بگذارند و بر اساس قسمی که خورده اند بخواهند در راستای منافع مردم و کشور قدمی بردارند در اولین فرصت باید در جمع مردم حاضر شوند و بدانند که آیا مردم اعتقادی دارند که دانشگاه های کشور فضای مناسبی ندارد.

وی افزود: فکر می کنید اگر نظر سنجی انجام شود که آیا اساتید شایسته و کاربلدی که به اتهامات سیاسی و جناحی در دولت گذشته ممنوع التدریس شده اند و یا به اجبار بازنشسته شده اند و اما امروز با حکم دیوان عدالت اداری دوباره به دانشگاه ها بازگشته اند و وزارت علوم آنها را به کار گرفته است، این کار درست بوده است یا نه شرکت کنندگان در نظر سنجی چه پاسخی خواهند داشت.
نماینده ارومیه ادامه داد: فکر می کنید مردم از اینکه دانشجویانی که به خاطر شور جوانی در دانشگاه فعالیت سیاسی داشته اند و به همین دلیل در گذشته از ادامه تحصیل منع شده اند اما دوباره توانسته اند به دانشگاه بازگردند تا در ساختن فردای ایران شریک باشند، نارضی خواهند بود و همچون درخواست کنندگان استیضاح آقای فرجی دانا «دلواپس» می شوند.

وی تاکید کرد: والله که خواست مردم این مسائل نیست، خواست مردم ایجاد حاشیه برای دولت و کشور را از حرکت در مسیر پیشرفت انداختن نیست و یقین بدانید شان مجلس با اقدامات تندروها در ماهای اخیر پایین آمده بود با این استیضاح و رای احتمالی به آن یقینا پایین تر هم خواهد آمد. فتاحی با تاکید بر اینکه اکثریت مجلس از خواست مردم آگاه هستند گفت: روزگذشته آقای فرجی دانا با فراکسیون رهروان ولایت به عنوان فراکسیون اکثریت مجلس جلسه ای داشت در پایان درباره نتایج این جلسه با برخی از حاضران گفتگو کردم. همکاران مان در فراکسیون تاکید داشتند که استیضاح وزیر علوم که فردی شایسته و مدیری کارآمد و مقتدر است در این شرایط به هیچ وجه درست نیست.

وی افزود: جمع بندی فراکسیون رهروان ولایت این بوده است که با توجه به اینکه اولویت دولت و مجلس مسائل دیگری همچون کمک به رشد اقتصادی کشور است رای دادن به استیضاح می تواند تمرکز دولت و مجلس را از اولویت ها دور کند. این نماینده اصلاح طلب مجلس ادامه داد: همچنین شاهد بودیم که چهره های شاخص مجلس هم رایزنی هایی گسترده ای داشتند که حتی این طرح به صحن علنی نرسد نیاید اما چون طرح اعلام وصول شده است طبق آیین نامه باید در دستور کار قرار گیرد بر همین اساس آنها به دنبال آن بودند که انسجام اکثریت مجلس در مخالفت با استیضاح آقای فرجی دانا را حفظ کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر فرجی دانا نتواند رای اعتماد مجدد مجلس را کسب کند باز هم خواست امضا کنندگان طرح استیضاح تغییر نمی کند گفت: مسیری که امروز وزارت علوم با مدیریت هوشمندانه جناب آقای فرجی دانا پیش گرفته است، مسیری است که مورد حمایت اساتید، دانشجویان و در مجموع جامعه دانشگاهی است. فتاحی افزود: کنار رفتن آقای فرجی دانا تغییر در مسیری که وزارت علوم پیش گرفته است ایجاد نمی کند و این وزاتخانه چه با فرجی دانا و چه بدون او همین راه را ادامه می دهد چرا که این خواست جامعه دانشگاهی است. از این رو خواست امضا کنندگان طرح استیضاح که به نظر می رسد با نگاه سیاسی و جناحی خواستار تغییر روند اداره وزارت علوم هستند تحقق پیدا نخواهد کرد.

وی ادامه داد: پرونده بورسیه های غیر قانونی، مدارک با رابطه، استخدام های بدون ضابطه، باز شده است، خواست مردم به سرانجام رسیدن آن و قطع منافع عده ای است که با رانت در 8 سال گذشته در وزات علوم نفوذ پیدا کرده اند، بنابراین دولت موظف است بدون توجه به سنگ اندازی های تندروها بنا به خواست مردم همین راه را ادامه دهد. فتاحی درباره پخش شبنامه علیه روحانی در مجلس گفت: «گر حكم شود كه مست گيرند، در شهر هر آنکه هست گیرند» حالا که دوستان علاقه مند هستند که درباره مدارک تحصیلی آقای روحانی تحقیق شود باید مدارک خیلی های دیگر هم مورد بررسی قرار گیرد. آیا چنین اعتقاد و طاقتی وجود دارد.

وی افزود: اساسا طرح این مباحث چه سودی برای مردم دارد آن هم در این شرایط که کشور نیاز به همدلی و همراهی همه افکار و عقاید دارد. اینکه مردم به آقای روحانی اعتماد کردند که سکان هدایت کشور را در دست گیرد کشور را از سقوط نجات دهد نه به خاطر مدرک ایشان بلکه به خاطر توانمدی هایش بوده است. نماینده ارومیه در مجلس ادامه داد: بنابراین طرح این مباحث و اتهام افکنی های نه به سود کشور است و نه به سود مردم و تنها فایده آن درست کردن خوراک برای خارجی ها است.

وی درباره انتقاد استیضاح کنندگان نسبت به انتصابات وزیرعلوم گفت: این انتقاد هم از آنجا ریشه می گیرد که عده ای به با استفاده از ابزار فتنه تلاش کردند کشور را به دونیم تقسیم کنند و شکاف و اختلاف میان مردم را در جامعه بیشتر و عمیق تر کند. عده ای که به حق نام آنها شده است کاسبان فتنه، شمشیر فتنه را به دست گرفته اند و هر آنکه را که نمی پسندند از تیغ آن می گذرانند.

وی تاکید کرد: مگر می شود همه مردم را به نام فتنه در صحنه سیاسی کشور متهم کرد؛ مگر مملکت قانون ندارد، قوه قضاییه ندارد. کجا افرادی که استیضاح کنندگان نسبت به حضورشان در وزارت علوم معترض هستند از سوی قوه قضاییه محکوم شده اند. با این روشی که کاسبان فتنه پیش گرفته اند باید خیلی از مردم را محکوم کرد و جلوی خدمت رسانیشان به کشور را گرفت. اگر کاسبان فتنه تنها حاضران در تجمع 9 دی را مردم می دانند پس آنهایی که در راهپیمایی سكوت 25 خرداد (1388) تا میدان آزای شرکت کردند چه کسانی بودند، آیا آنها مردم نبودند؟ آیا همه آنها را باید با شمشیر فتنه از تیغ گذراند و اجازه نداد به کشور خدمت کنند. فتاحی تاکید کرد: از وقایع سال 88 نزدیک به 5 سال گذشته است کشور از فضای پرآشوب آن سال گذر کرده است، مردم نیاز به آرامش دارند، کشور نیاز به همدلی دارد با ایجاد اختلاف و تفرقه آن هم با ابزار فتنه نمی توان کشور را اداره کرد. بیاید کمی به فکر مردم باشید بیاید کمی به فکر ایران و به فکر سربلندی وطن باشید.

حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ۱۱:۴۱
همه مملکت هشت سال در انحصار خود گرفتن من در یک مکانی مشغول به کارم همه مدیران مجموعه رد هشت سال گذشته بدون ازمون استخدام شده اند همه جا شده اشنا بازی ؟اخه این عدالت (245651)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ۱۱:۴۵
هردم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد خدایییییییییاااااا انتخابات مجلس را زودتر برسان تا که رسوا شود هر که در او غش باشد (245653)
ر.س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ۱۲:۲۹
به نظر من پیگیری این مسئله 3000 بورسیه وبنا به اخبار دیگرحتی بیشتر از این ارقام، از نان مردم ،برداشته شدن تحریمها، فسادهای اقتصادی وهرچیز دیگری مهمتر است زیرا این تعداد بورسیه یعنی اینکه درسالهای نه چندان دور دانشگاهها وکلیه هیات های علمی دانشگاه توسط این افراد تندرو قبضه خواهد شد که هریک از آنها به دلیل لطفی که به آنها شده باید به تندروها خوش خدمتی کنند وبه عبارتی باید فاتحه دانشگاه ومملکت رو خوند (245667)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ۱۳:۴۷
احسنت جناب فتاحی (245685)