به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۰۰
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ساعت ۰۱:۱۴
کد مطلب : ۶۷۸۷۸
با فروش حدود ٧٥ میلیون آیفون؛

اپل در سه ماه بالغ بر ۱۸میلیارد دلار سود برد

گروه فناوري: شرک اپل رکورد بالا‌ترین سود یک شرکت خصوصی در تاریخ را از آن خود کرد. سود اپل از فروش سه ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۱۴ بالغ بر ۱۸ میلیارد دلار بوده است!
اپل در سه ماه بالغ بر ۱۸میلیارد دلار سود برد
این شرکت عظیم آمریکایی، در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۴، در هر ساعت ۳۴ هزار موبایل، و یا بعبارتی در هر ثانیه بیش از ۹ دستگاه موبایل، فروخته است. اپل می‌گوید از آغاز فروش آیفون ۶ در ماه سپتامبر گذشته، بیش از ۷۴ میلیون دستگاه از این موبایلهای را فروخته، که بسیار بالا‌تر از پیش بینی‌های قبلی بوده است. پیش از این، دو شرکت نفتی اکسون‌موبیل و گازپروم رکورد بالاترین سود را در اختیار داشتند اما سود اپل از این دو شرکت بیشتر است. سود شرکت اکسون‌موبیل در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ به حدود ۱۶ میلیارد دلار رسیده بود. با کسب این درآمد، میزان نقدینگی شرکت اپل به بیش از ۱۴۰ میلیارد دلار رسیده است. شرکت اپل گفته است که دلیل دستیابی به این میزان سود، فروش آیفون‌های نوع 6 و 6پلاس بوده که به خصوص در چین، بازار پررونقی داشته است.

در این مدت، اپل  و میزان فروش این محصول در چین نسبت به سال قبل از آن بیش از ٧٠ درصد افزایش داشت. در سال گذشته، برای اولین بار فروش آیفون‌های اپل در چین از میزان فروش این محصول در آمریکا پیشی گرفت. هنگامی که تیم کوک به جای استیو جابز مدیرعامل اپل شد، تردیدهایی در این مورد ابراز شد که آیا موفقیت تجاری اپل ادامه خواهد یافت یا نه. رقم جدید سوددهی اپل نشان می‌دهد که تغییر در مدیریت شرکت تاثیری در سوددهی آن نداشته است.