به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۱۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۰ ساعت ۲۱:۲۹
کد مطلب : ۵۴۳۶۸
بدون مجوز بیایند، نیروی انتظامی برخورد می‌کند

واکنش به تهديدات خیابانی گروه انصار حزب‌الله

گروه سیاسی: گروه موسوم به «انصار حزب الله» بعد از ۸ سال سکوت، دوباره شوق «فعال» شدن به سرش زده است. تا حالا وزارت کشور چند باری نسبت به اقدامات بدون مجوز این گروه هشدار داده است، اما انصار حزب الله معتقدند که برای فعالیت خود نیای به مجوز ندارند! روز سه شنبه رييس این گروه از آغاز عملیات گسترده برای منکوب کردن مفسدین سخن گفته و اکنون سخنگوی وزارت کشور در واکنش به این موضع گیری می گوید: «وزارت کشور جلوی هیچ گروهی که بخواهد کار بدون مجوز انجام دهد عقب نمی نشیند.»
واکنش به تهديدات خیابانی گروه انصار حزب‌الله
انصار حزب الله خود را مصمم به انجام برنامه‌اش نشان داده است، هر چند که هنوز گشت های موتوری آنها شکلی عملی به خود نگرفته است اما جدی شدن این بحث در کلام آنها هم جای تامل دارد. در این شرایط حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور در واکنش به موضع گیری اخیر این گروه درباره فعال شدن گشت های موتوری و به میدان آمدن آنها به سايت پیام نو گفته که «من از این موضوع اطلاع ندارم که اینها چه برنامه ای دارند، اما یک موضوع کلی وجود دارد و برای همه هم صدق می کند و آن اینکه هر تجمع و یا اقدامی که بخواهد در حوزه نیروهای مردمی انجام شود نیاز به مجوز وزارت کشور دارد و تجمعات و اقدامات بدون مجوز غیر قانونی هستند.»

وی درباره احتمال اقدامات آتی انصار حزب الله هم با اشاره به صحبت هایی که قبلا در این زمینه انجام شده است، توضیح می دهد: «اگر اقدام غیر قانونی و بدون مجوزی توسط هر گروهی انجام شود بدون شک نیروی انتظامی به وظیفه ذاتی خودش عمل خواهد کرد و در این زمینه هیچ اغماض و چشم پوشی در کار نیست. ملاک عمل ما قانون است و نمی توانیم مسایل قانونی را در یک فضایی با معیارهای دوگانه انجام دهیم.»

وی می گوید: «خیلی گروه ها و افراد در جامعه هستند که به مسایلی اعتراض یا نقد دارند و خیلی از آن نقدها هم وارد است، اما نمی شود هر کس به موضوعی انتقاد یا اعتراض داشت بخواهد بدون مجوز هر کاری که خواست انجام دهد. قطعا این وضعیت موجب صلب آسایش و آرامش جامعه می شود و وزارت کشور و نیروی انتظامی به عنوان حافظ این امنیت به وظیفه خود عمل خواهند کرد.»