به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۴۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۱۴۵۸۸

مجلسي‌ها سخت مراقب پوست موز باشند

گروه سياسي: با شروع بررسی رای اعتماد به وزرا، پروژه یک جریان تندروی رسانه‌ای در انداختن پوست موز زیر پای مجلس به هوای شاخ به شاخ شدن بر سر تعدادی از وزرای پیشنهادی، از سوی تعدادی از نمایندگان تندرو پیگیری شد.
علی اصغر شفیعیان

در حالی که مردم با خلق یک حماسه‌ي سیاسی به تدبیر رای داده اند، و به تدبیر همه‌ي دستگاه‌ها امیدوارند، در حرکتی سوال برانگیز طی روزهای گذشته، برخی رسانه‌ها در تلاشند تا گزینه‌های معرفی شده از سوی رئیس جمهور به مجلس را در چشم مجلسی‌ها فاقد صلاحیت جلوه داده و کام ملت را تلخ کنند. در این بین علی رغم رابطه خوب و تشویق‌های روز تحلیف نمایندگان در مابین سخنان اعتدالی رئیس جمهور، اما تشویش‌های این روزهای جریان رسانه‌ای رادیکال و انتشار روزانه صدها خبر غیر واقع و اتهام پراکنی‌های غیر مستند آنها، متاسفانه مانند پوست موزی در زیر پای مجلسی‌ها در حال جواب دادن است و دیروز در نطق تعدادی از آنان خود را نشان داد.

در روزهای اخیر قاطبه‌ نمايندگان با ابراز خشنودي از کلیت کابینه ارایه شده و روند بررسی‌های تخصصی غیر سیاسی، به رای اعتماد مجلس به اكثريت گزينه‌های پيشنهادی دكتر روحانی خوشبین بوده اند. با این وجود در صورتی که گزینه‌هایی که مورد اتهام تندروها با پروپاگاندای این جریان رسانه‌ای، با دلایلی واهی و اتهاماتی اثبات نشده و کلی مانند رابطه با کاندیدای انتخابات 88 بخواهند از دادن رای اعتماد اجتناب کنند، مردم به عنوان ناظرینی امیدوار به مشی اعتدالی، خواهند پرسید که چرا به جای معیارهای کارشناسی و بررسی عملکرد وزرای پیشنهادی در حوزه‌های تخصصی، به مسایل سیاسی پرداخته شده است؟

در حالی ایرادهای مطرح شده از سوی جریان اختلاف انگیز به مسایل سال 88 بر می‌گردد، که هیچ کدام از گزینه‌های وزارت در محکمه‌ای پرونده‌‌ای ندارند که محکوم شده باشد، لذا جرمی ثابت نشده و فراتر از اتهام همکاری در ستاد رسمی و قانونی کاندیداهای یک انتخابات قانونی، هیچ دلیل محکمه پسندی موجود نیست وگرنه تاکنون به آن رسیدگی می‌شد. از طرف دیگر باید از تندروها پرسید که چطور در سال‌های اخیر که به گفته علی مطهری، نماینده‌ اصولگرای مجلس، سخنان رئیس جمهور وقت یکی از اسباب تحریک بود از سوی این رسانه‌ها رسیدگی نشد؟

چطور درباره پرونده‌ اتهامات اقتصادی بالاترین مقامات دولت گذشته که مجلس اصولگرا هم بارها به آن اعتراض کرد پرداخته نشد و تا روز آخر از سوی تندروها مورد حمایت بود؟ چطور متهم ویژه‌ی پرونده‌ جنایت کهریزک که مجلسی‌های اصولگرا آنقدر به آن اعتراض کردند، تا پایان در هیات دولت عضویت داشت و این جریانات تندرو رسانه‌های آنها با سکوت از آن عبور کردند و اینچنین خود را به آب و آتش نزدند؟

در سال‌هاي پس از انتخابات 88، نقش جریانات تندرو در گسترش فاصله بین جناحین سیاسی برجسته بود؛ و البته به خاطر اینکه این رسانه‌ها خود را به اصولگرایان منتسب می‌کنند، هزینه‌ی این اقدامات به پای جریانات اصولگرا نوشته می‌شده است تا آنجا که به عنوان مثال وقتی سال گذشته شخصیتی مانند حبیب ا... عسگراولادی موضعی برای «تعدیل فضای سیاسی» گرفته بود آنچنان به وی تاختند که انگار برای وی نیز حق انتخابی غیر از مشی «غیر اعتدالی» قایل نیستند.

با توجه به تجربه گذشته، اقدامات اینچنینی تندروها، تنها به خراب کردن رابطه‌ مجلس اصولگرا و دولت جدید اعتدال و تلخ شدن کام مردم خواهد انجامید، و در حالی که دکتر روحانی کابینه‌ای میانه رو و کارشناسی معرفی کرده که حتی در میان آنها برخی مخالفان وی در انتخابات اخیر هم قرار دارند، بهتر است که مجلس نیز با بی توجهی به جریانات تندرو، گربه را دم حجله کشته و مانع از پیشروی تندروها در این مرحله بشود تا دولت و مجلس در مرحله پس از حماسه سیاسی، به فکر حماسه اقتصادی باشند.

فرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۹:۲۴
ببینید جناب شفیعیان! این کابینه اصلاح طلبان نیست اما با تدبیر آقای روحانی از ظرفیت چند نفر از نوابغ اصلاح طلب در حوزه اقتصاد و سیاست خارجه استفاده کرده شاید گندهای بار امده توسط اصولگرایان را پاک کند. حالا از ما و شما اصرار از آقایان انکار. خوب کشیده محکم ملت در روز 24 خرداد به یک مشت متوهم که قد و قواره خودشان را برابر که نه عین قامت نظام جمهوری اسلامی می دانستند هنوز آنها را در شوک فرو برده و هذیان گویی می کنند مثل آنچه در مجلس اتفاق افتاد.
بنابراین خود روحانی مسول کابینه ای است که به مجلس ارسال کرده اگر نه از نظر ما مهره های بسیاری توانمندی در کشور هستند که صرف حضورشان موجب سهل کردن امور معهیشت مردم است و جناب روحانی به دلیل سیاسی اونها را کنار گذاشته. (109396)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۰:۲۱
فتنه بهانه خوبی برای رد صلاحیت اصلاح طلبها از مناسب و مقام های اجرایی حکومتی شده متاسفانه!! (109421)
س
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۵:۵۶
جالبه نمایندگان فتنه فتنه میکنندوهرجاکه کم آوردند ازملت مایه میگذارند.درآخرهم معترض میشند که چرااین جلسات برای عموم داره پخش میشه؟ (109623)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۰:۲۴
پاسخ به آقای علی اصغر شفیعیان نویسنده مطلب فوق هر چند خودشان به جوابها کاملا واقف میباشند.
1-چرا در کمیسیون های تخصصی بیشتر به مسایل سیاسی پرداخته شده؟
ج_ عزیز دل برادر اولا ببینید اعضای کمیسیون های تخصصی را چه کسانی تشکیل میدهند. آیا میتوانند و سواد آنرا دارند که از یک وزیر پیشنهادی سئوال تخصصی کنند. {البته خدای نا خواسته منظورم به همه اعضا نمیباشد} اما جمع قریب به اتفاق اصلا در باغ نیستند. میگویید نه رزومه افراد مسئول چند کمیسیون تخصصی را بیرون بیاورید تا صحت این مدعا ثابت گردد.
2-چطور در مورد پرونده فساد های اقتصادی و کهریزک چنین جسورانه مدعی اموال از دست رفته و یا از بین رفتن جان کسانی که نامشان مطرح میباشد و پرونده ها همچنان مفتوح است نشدند؟
ج- ای بابا باز هم تعدادی ازاین آقایان نمایندگان شاید بیش از چهل 50 نفر نباشند مجلس را بر روی انگشتان توانا و بیرحم خود میچرخانند 100 در صد با اهداف غلیظ سیاسی .مادی .و بسیار بی رحمانه. چون توسط لابی های قدرتمندی وارد این گود شدهاند تا از منافع خانه خراب کن آنها دفاع کنند.
آنوقت این 40 پنجاه نفر تعدادی نماینده ساده و نان به نرخ روز خور را برای خطابه های آتشین وسط گود میفرستند و خودشان از دور قهقهه سر میدهند . که این اصلی ها هم رسوا هستند و هم دیر یا زود رسوا و رسوا تر میشوند. (109425)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۰:۳۸
عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد (109435)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۲:۵۴
پیشنهاد میشه آقایان رسایی، کوچک زاده و افراطیون عزیز دیگر موسسه ای جهت ارائه گواهی برائت از فتنه به متقاضیان تشکیل بدن!!! (109499)