به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۵۷۶۰۸
مقاله وارده

هشدار درباره موازي‌كاري اصلاح‌طلبان

حميد نجف*

گروه مقالات: اين روزها احزاب و گرو هاي مختلف اصلاح طلب و اصولگرا، كم كم در حال آمده شدن براي رقابت حساس و مهم دهمين دوره انتخابات مجلس و همچنين پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري هستند. تشكيل جلسات مقدماتي و انتخاب اعضاي مركزي ستادهاي انتخابات در اين روزها همه و همه نشان از اهميت ويژه اين دوره از انتخابات مجلس شوراي اسلامي دارد، در اين بين هر چند نيروهاي اصولگرا با پذيرش شكست نسبي در انتخابات رياست جمهوري وعلم به اشتباهات گذشته به دنبال همگرايي و اتحاد بيشتر با يكديگر هستند اما متاسفانه بعضي از طيفهاي مختلف اصلاح طلب هم با سرمستي و غرور كاذب از تاثير گذاري در انتخابات رياست جمهوري دوره پيش به جاي ايجاد همدلي و نزديكي بيشتر در حال ايجاد تشكيلات و شبكه هاي جديدي براي خود هستند.

احزاب و گرو هاي هجده گانه موسوم به شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در مقابل گروه مشاوران آقاي خاتمي و جديدا تشكل نزديكان دكتر عارف و حتي حزب در شرف تاسيس ندا همه و همه نشان از موازي كاري دارد و چه بسا شبهه سهم خواهي بيشتر از ليست مشترك اصلاحات، بدون تعارف به تك تك بزرگان اصلاح طلب بايد تاكيد كنم كه ايجاد تشكلها، احزاب و گروههاي مختلف تا زماني راه گشاست كه همگي نهايتا در زير يك چتر گرد هم آيند وزمينه اختلافات ناشي ازامتيازات ويژه را به حداقل برسانند.

اينكه به فرض مثال گروه آقاي دكتر عارف گرامي خارج از شوراي هماهنگي و در زمان بستن ليست نهايي انتخابات وارد مدارمذاكره با شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات شود شايد مورد نقد جدي و بحق ساير اعضا و احزاب پيوسته به اين شورا هم قرار بگيرد. پيشنهاد حقير به عنوان عضو كوچكي از بدنه اصلاحات اين است كه كليه گروهها و احزاب ديگر با پيوستن به شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات ضمن كمك بيشتر به اين شورا امكان تاثير گذاري خود و اصلاح طلبان در انتخابات بعدي را دو چندان نمايند.

چه اشكالي دارد كه نمايندگان، بزرگان و دوستداران اصلاحات همچون، هاشمي، خاتمي، عارف، سيد حسن خميني و حتي ديگر عزيزان با پيوستن به اين شورا در زير يك چتر مشترك در اين دوره از انتخابات به رقابت بپردازند. همه مي دانند كه از انشقاق و موازي كاري اصلاح طلبها، تنها رقباي اصولگرا منفعت خواهند برد. به هر حال اميدوارم كه اعضاي محترم شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات هم ضمن پند گرفتن از تجربه تلخ شكست انتخابات شوراي شهر تهران هر چه سريعتر نسبت به همواركردن راه ورود اعضاي جديد اقدام نمايند
* عضو شوراي مركزي و برنامه ريزي حزب اسلامي كار

حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۲:۵۱
پیشنهاد میکنم طراحی سیستمی با رای گیری از دایره وسیعتر والبته با افراد مشخص و سناسنامه دار را از هم اکنون آغاز نمائید تا در زمان محدود بستن لیستهای مشترک بتوان ارزیابی مناسبی از مقبولیت نسبی کاندیداها داشت. (257400)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۲:۵۱
کلا ما ایرانیا جنبه برد نداریم (257401)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۳:۳۵
سلام ٰ
اگر میخواهید موفق بشویدٰ همگی نظرات خود را در جلسات خود مطرح کنید ٰ ولی در خاتمه ان کاری را به تصویب برسانید که مورد تائید قاطع اقای خاتمی باشد و در هماهنگی با تفکرات اقای روحانی . اگر زهبری مرکزی (سانترالیسم) نداشته باشید
موفقیت اصلاح طلبان قطعی نخواهد بود. لا تفرقوا ! این مطلب را جدی بگیرید. (257423)
اسدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۳:۵۶
درود بر شما بهار عزيز كه هميشه چند متر جلوتر از اصلاحات در حركتي (257432)
رسول زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۵:۰۱
تنها ضعف اصلاح طلبها اين است كه در مواقع لزوم پشت هم را خالي مي كنند (257463)
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۳۰ ۱۵:۵۲
از اصلاح طلبان عزیز بخصوص از بزرگان آنها خواهش می کنم با اتحاد وارد عرصه انتخابات شوند چرا که تفرقه نه تنها باعث شکست اصلاحات می شود بلکه مردم نیز سرخورده می شوند. (257480)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها