به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۳۰ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۵۲۰۱۸

احوالات شخصی «محمدجواد ظریف»

گروه سیاسی: وزیر خارجه با حضور در برنامه شب آفتابی سیما تا حدودی از احوالات شخصی خود سخن گفت.
احوالات شخصی «محمدجواد ظریف»
محمدجواد ظریف وزیر خارجه در برنامه شب آفتابی سیما درباره خنده‌هایش گفت: خیلی می‌خندم وقتی اس ام اس‌های فکاهی (جک) می‌آید یا برنامه‌های خنده‌دار می‌بینم؛ اما واقعا تحولات در سه چهار هفته گذشته در منطقه، وحشی‌گری‌های داعش در عراق و رژیم صهیونیستی در غزه خیلی حال و هوای خنده باقی نمی‌گذارد. وی که با برنامه شب آفتابی سیما گفت‌وگو می‌کرد در پاسخ به این که وقتی حالتون دگرگون می‌شود چی حالتون رو خوب می‌کنه؟ با بیان این که به شرایط بستگی دارد، افزود: بعضی اوقات صحبت کردن با دوستان و فرزندانم یا خواندن دعا و قرآن یا رفتن به زیارت امام رضا (ع).

ظریف در پاسخ به این که کدام یک از وزیران خارجه یا مهمان‌های‌تان برایتان جذابیت داشته است؟ گفت: در دیداری که با خانم وزیر خارجه کنیا داشتم به من یک تابلو هدیه دادند که وقتی آن را باز کردند تصویر یکی از پارک‌های حیات وحش در کنیا بود که برای من خیلی جذابیت دارد تا این که یک ساعت گران قیمت هدیه بگیرید که می‌توانید آن را از مغازه هم خریداری کنید. البته برای من و سایر مسوولان این گونه است که این هدایا را تحویل وزارت و دفتر مربوطه می‌دهیم و بعد معلوم نیست که کجا می‌روند.

وزیر خارجه ایران درباره ارتباطات و تعاملاتش با احمد داود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت: من و آقای اوغلو با هم رفیق هستیم و علاوه بر این هم کار علمی و هم کار اجرایی‌مان در حوزه روابط بین‌الملل است و در این زمینه کتاب هم داریم و تدریس هم کرده‌ایم. از سویی تفاوت سنی‌مان هم چند ماه بیش‌تر نیست. او ادامه داد: داود اوغلو کسی است که راحت با او صحبت می‌کنم. من قبل از این که وزیر شوم خیلی از کسانی که امروز یا در گذشته وزیر خارجه بودند را می‌شناسم مثلا سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان را سی سال است که می‌شناسم یا امیر کنونی کویت که قبلا وزیر خارجه بود با او روابط دوستانه داشتم و هم‌چنین وزیر خارجه عمان که 20 سال پیش در مونیخ با او آشنا شدم اما با سابقه‌ترین وزیر خارجه آقای سعود الفیصل است.

ظریف گفت: پیاده روی را دوست دارم مخصوصا اگر با همسرم و فرزندانم بتوانم قدم بزنم از آن لذت می‌برم. من طرفدار استقلال و پرسپولیس نیستم. شاید زمانی که دبیرستانی بودم طرفداری داشتم اما همان موقع هم بیش‌تر والیبال را دوست داشتم. اگر به جای فوتبال در والیبال با آرژانتین بازی می‌کردیم شاید می‌توانستیم سر جاشون بشونیمشون اما خوشحالم که در فوتبال هم بازی آبرومندی را در برابر یکی از بهترین تیم‌های دنیا داشته باشیم.

ظریف هم‌چنین درباره موسیقی گفت: به موسیقی سنتی و عرفانی ایرانی علاقه‌مندم اما خیلی فرصت گوش دادن ندارم. وی در پایان گفت: از محبت و لطف مردم در این مدت سپاسگذارم و توقع دارم ما را کماکان دعا کنند و کمک کنند تا از عهده این مسوولیت بر آییم. در دنیا همه چیز با فاصله زیاد و کم منتشر می‌شود و هیچ چیز پنهان نمی‌ماند.
مرجع : تسنیم