به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۵۶۴۴۷
قهرمان روسی سابق شطرنج جهان:

کاسپارف: پوتین خطرناک‌ترین مرد جهان است

گروه بین‌الملل: قهرمان روسی سابق شطرنج جهان گفت: بزرگترین تهدید برای ناآرامی‌های جهان، داعش، القاعده یا کره‌شمالی نیست بلکه رییس جمهوری روسیه از سال 2000 تا 2008 میلادی و مجددا از سال 2012 تا به امروز است.
کاسپارف: پوتین خطرناک‌ترین مرد جهان است
به گزارش ایسنا، گری کاسپارف، در مصاحبه‌ای با یاهونیوز گفت که به اعتقاد وی ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه کابوس جهان است. وی از باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا به خاطر عدم رسیدگی و توجه به موقع به اقدامات تهاجمی پوتین در اوکراین به ویژه الحاق شبه جزیره کریمه انتقاد کرد.

کاسپاروف با مقایسه بی‌تفاوتی جهان با مسائلی که منجر به بروز جنگ جهانی دوم شد، گفت: اروپا به اقدامات پوتین بی تفاوت است.قهرمان شطرنج جهان داعش را به عنوان مساله‌ای انحرافی که توجه جهان را به خود جلب کرده، توصیف می‌کند.وی گفت: اینکه آمریکا و متحدان غربی با تامین سلاح برای مخالفان سوری در مقابل داعش موافقت کرده و در عین حال درخواست مشابه اوکراین را رد می‌کنند، بسیار ریاکارانه است.

کاسپاروف معتقد است تحریم‌های کنونی اعمال شده علیه روسیه نه تنها به اقتصاد این کشور بلکه به پوتین و نزدیکانش نیز ضربه خواهد زد. به همین خاطر این تحریم‌ها باید دست کم تا مارس سال 2010 میلادی ادامه داشته باشند. وی افزود: پوتین قبل از آنچه که آن را «زمستان سرد قریب الوقوع» خوانده از منابع گاز طبیعی خود به عنوان قدرت استفاده کرده و ارسال گاز طبیعی به اروپا و دیگر کشورهای اتحاد جماهیر شوروی را متوقف می‌کند.کاسپارف نگران است که این تهدید برای متقاعد کردن آمریکا و غرب به منظور کاهش تحریم‌ها کافی باشد.