به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۶۲۴۷۷
افزایش ۴۰ درصدی قیمت حامل‌های انرژی

از سال‌94 بنزين ليتري 1000 تومان مي‌شود

گروه اقتصادي: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: در سال ۹۴ قیمت حامل‌های انرژی ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت و بنزین با نرخ ۱۰۰۰ تومان و گازوئیل با نرخ ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.
از سال‌94 بنزين ليتري 1000 تومان مي‌شود
به گزارش مهر، موسی‌الرضا ثروتی در خصوص ساز و کار دولت برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه ۹۴ گفت: در سال ۹۴ یارانه‌های نقدی کاهش نخواهد یافت و دولت پرداخت یارانه ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومانی را ادامه خواهد داد. نماینده بجنورد در مجلس با بیان اینکه دولت قطعا نرخ حامل‌های انرژی در لایحه بودجه ۹۴ را افزایش خواهد داد، افزود: بر این اساس قیمت فرآورده‌های نفتی ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت و بنزین با نرخ ۱۰۰۰ تومان و گازوئیل با نرخ ۵۰۰ تومان عرضه خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخلف دولت در عدم حذف دهک‌های بالای جامعه از دریافت یارانه نقدی، گفت: در قانون بودجه ۹۳ دولت موظف به پرداخت یارانه نقدی به اقشار نیازمند شده بود اما با عدم اجرای دقیق قانون، دچار کسری بودجه ۹۰۰۰ میلیارد تومانی شد. وی ادامه داد: برای جبران این کسری بودجه، به جای اینکه درآمدهای خود را به خزانه واریز کند تا صرف پروژه‌های عمرانی شود، درآمدهای مختلفی را صرف پرداخت یارانه نقدی کرد.

ثروتی تاکید کرد: باید یارانه نقدی افرادی که دارای حقوق بالای سه میلیون تومان هستند، حذف شود. نماینده بجنورد در مجلس گفت: دولت به دنبال رای مردم است و معتقد است اگر یارانه برخی اقشار را حذف کند، رای‌اش در انتخابات آینده کاهش خواهد یافت لذا این اقدام قانونی را انجام نمی‌دهد.

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۰۹:۰۴
هر دم از این باغ بری می رسد گرانیه تازه تری می رسد .......ظاهرا ما هم داریم یواش یواش به روز مردم کره شمالی می افتیم.فقط خدا به دادمون برسه (267641)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۴:۴۷
آره البته با شیب ملایم !!!!! (267724)
سعیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۰۹:۰۷
کی این قانون هدفمندی تموم میشه من نمیدونم ! ای کاش مجلس این قانون را لغو کنه تا مردم نفس راحتی بکشند . بنظر من در ایران این قانون شکست خورده (267644)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۴:۲۶
هرگز تمام نخواهد شد، يادتان رفته!؟ برنامه پنج ساله اول، پنج ساله دوم، پنج ساله سوم، و ... حالا مرحله اول هدفمندي، مرحله دوم هدفمندي، مرحله سوم هدفمندي و ... !! هدف اصلي هدفمندي يارانه ها اين است که از مردم کلان بگيرند و به همان مردم خرد، بدهند که تا الان هم بخوبي موفق بوده اند! (267718)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۰۹:۰۸
ای کاش این نماینده ها میفهمیدن که این قانون هدفمندی شکست خورده است . (267645)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۰۹:۱۰
اینم دستاورد مذاکرات تیم هسته ای: نان 2 برابر شد، بنزین 2 برابر! لابد سال دیگه تورم هم صفر میشه دیگه! قیمت مسکن، اجاره و خودرو هم ارزون میشه حتما! روحانی خیلی مچکریم! (267647)
میرطاها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۰۹:۱۵
نمیشه قانون هدفمندی یارانه ها به رفراندوم بزارند (267651)
محبوبه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۰۹:۴۰
قرار بود تا آخر 94 افزایش نرخی نداشته باشیم که آقای رئیس جمهور (267658)
lمحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۰۹:۴۳
تا قيامت همچنان گراني ادامه دارد (267659)
یک بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۰:۴۰
فعلا که با این طرح هدفمندی که راه انداختید زندگی مردم رو از بین بردید . یه دیوانه یه سنگ میندازه تو چاه صد تا عقل نمیتونن درش بیارن . حالا اون صد تا عاقل که نمیتونن درش بیارن هیچی هی دارن بدتر و بدترش میکنن . (267667)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۰:۵۸
یعنی تورم ما ازسال85 به اینور صفربوده که یارانه ها تغییری نمیکند؟؟؟؟؟؟؟؟
یارانه ثابت، اما قیمت کالاهای اساسی و حاملهای انرژی روبه افزایش آنهم باشیب ملایم30درصد و40 درصد!!!!!!
این صداقت نیست آقای روحانی! به خدا این صداقت نیست! همین بود تشکیل دولت راستگویان؟ اینکه قیکتها افزایش یابد و بعد توافق هم صورت بگیردو ارزان شود که میرسیم تازه به وضع خرداد92!
آقای روحانی فکرانتخابات96راکرده ای؟ رای دهندگان به شما همانهایی بودند که معمولا تحریم میکنند انتخابات را! رقیبان طرفدارانشان قطعا پای صندوق می آین (267671)
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۱:۲۸
بابا تو رو خدا اين 44 تومنم نديد خيال همرو راحت كنيد... حداقل منتش سرمون نباشه (267679)
ياسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۱:۲۸
آقا ما انرژي هسته اي نميخوايم
به خدا نابود شديم ديگه (267680)
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۱:۳۴
اقایان به جای گران کردن جناس و ما یحتاج مردم سعی در تقویت پول ملی داشته باشید تا هم قیمت اجناس بالا نرود م دست واسطه کوتاه شود هم شما جلوی مردم شرمنده نباشید (267681)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۱:۳۷
طبق قانون هدفمندی باید یارانه ها هم با افزایش بنزین اضافه شود اما مثل اینکه دولت فقط افزایش بنزین و نان و .... را اجرا میکند هم یارانه پولدارها راطبق قانون قطع نکرد و هم گفت یارانه پرداختی را افزایش نمیدهد (267682)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۲:۲۵
به خدا این ملت دیگه توان زندگی کردن تو این وضعیتو ندارن (267689)
حميدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۳:۳۲
قانون خوبيه براي آينده اقتصاد مريض ايران مفيده .اي كاش چند سال زودتر اجرا ميشد .يعني قبل از انقلابهايي كه تو منطقه ي خاورميانه اتفاق افتاد. وقبل از اينكه 5+1، زماني كه خود آقاي روحاني بعنوان دبير شوراي عالي امنيت بود، توافق نصفه ونيمشو با ايران به هم زد.الان هم با صبروتحمل وهمدلي مردمه كه داره انجام ميشه.اين صبر خيلي جاها ما رو پيروز كرده.زنده باد ايران. (267709)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۱۵:۱۴
وعده های روحانی یکی پس از دیگری با شتاب بسیر زیاد در حال عملی شدن است (267726)
زلفعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۵ ۲۱:۰۵
برادر عزیزگرانی شیب ملایمی دارد خیلی کم حوصله هستی همه چیز درست خواهدشد. (267800)