به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۱۳
 
۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۰ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : ۷۱۹۵۴
طنز:

پاره‌آجر چیست و به چه دردی می‌خورد؟

پاره‌آجر چیست و به چه دردی می‌خورد؟
گروه جامعه: رضا ساکی در ستون طنز ایسنا نوشت: پاره‌آجر همان طور که از نامش پیداست آجری است که پاره شده است؛ یعنی به دو نیم تقسیم شده است. پاره‌آجر کارکردهای گوناگونی دارد. کارکرد اصلی‌اش در بنایی است. وقتی که داریم دیوار می‌چینیم و به انتهای دیوار می‌رسیم گاهی آجر کامل جا نمی‌شود و به پاره‌آجر نیاز داریم. گاه پاره‌آجر را به دو قطعه تقسیم می‌کنند، چون مرد بنّا گاه فقط یک قطعه کوچک نیاز دارد.

آجر را بر حسب نیاز قطعه قطعه می‌کنند. کارگران و بناها در پرتاب آجر هم مهارت دارند. گاه آجر را از پایین تا طبقه چهارم پرتاب می‌کنند، طوری که بنّا بتواند بگیرد. در کار ساختمان اغلب آجر را از پایین به بالا پرتاب می‌کنند و هیچ‌گاه از بالا به پایین پرت نمی‌کنند. یک کارگر ساده ساختمانی روزانه می‌توانند دو هزار آجر را بدون خطا به سوی بنّا پرتاب کند. آجر تا چهار طبقه قابل پرتاب است اما پاره‌آجر را تا طبقه ششم هم می‌فرستند. بسته به عضله‌های فرد پرتاب‌کننده، یک پاره‌آجر می‌تواند تا هشت طبقه پرواز کند.

کارگرها گاهی هنگام دعوا از پاره‌آجر استفاده می‌کنند. پاره‌آجر برای ترکاندن سر، ترکاندن انواع شیشه و هشدار دادن به کار می‌رود. کارگرها گاهی که می‌خواهند به هم هشدار بدهند پاره‌آجر به سمت هم پرت می‌کنند. البته طوری نشانه می‌گیرند که پاره‌آجر فقط جنبه هشداری داشته باشد. پاره‌آجر غیرهشداری به قصد پیشانی شلیک می‌شود و اگر مثلا از روی کامیون یا موتور در حال حرکت پرتاب بشود، به تمرین و ممارست و البته پشتیبانی نیاز دارد. پاره‌آجر یک سلاح سرد است که گاه توی کوچه‌ها و خیابان‌ها پیدا می‌شود. ویژگی پاره‌آجر این است که شما قبل از آن‌که مهاجم را ببینید، پاره‌آجرش را می‌بینید. اغلب در فاصله ده سانتی‌متری صورت‌تان. برخلاف قمه که شما اول مهاجم را می‌بینید بعد روده‌های‌تان را.

باقی بقای‌تان