به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۳۱ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۷۸۵۲۴
نخواهیم گذاشت اسرار کشور به‌دست دیگران بیفتد

روحانی: دسترسی‌ها باید مدیریت‌شده باشد

گروه سياسي: رییس‌جمهور گفت: به ملت شریف ایران می گویم که به هیچ عنوان با هیچ توافق و امضایی نخواهیم گذاشت اسرار امنیتی، نظامی و فناوری کشور به دست دیگران بیفتد.
روحانی: دسترسی‌ها باید مدیریت‌شده باشد
حجت الاسلام حسن روحانی در دومین روز از هفدمین دور سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری این استان افزود: ما در مذاکرات 1+5 و قدرت های جهانی کار بسیار بزرگی دیپلماتیک انجام داده ایم. وی با اشاره به اینکه بخشی از این گفت وگوها فنی ، حقوقی و سیاسی است ، اظهار داشت: به شما قول می دهم هر کس که امروز مذاکرات را شاهد است و فردی که در آینده به مذاکرات مراجعه کند احساس غرور و افتخار داشته باشد .

رییس جمهور ادامه داد: کار سنگین و سختی در مذاکرات انجام شده است و ما دو قدم مهم پیش رفته ایم نخست توافق موقت ژنو که باعث شد کمی از فشارهای ناحق غیرقانونی بر ملت ایران به نام تحریم کاسته شود.  وی لوزان سوییس را گام مهم بعدی ذکر و اضافه کرد: در این مذاکرات توافقاتی در مسیر چارچوب ها انجام شد و راه حل هایی مورد توافق کلی قرار گرفت که هنوز پیام تبریک بسیاری از سوی سران کشورها بابت مذاکرات لوزان سوییس برای ما در حال ارسال است و البته باید بگویم که توافق نهایی گامی بزرگ تر خواهد بود.


رییس جمهور با اشاره به تاکیدات روز گذشته رهبر معظم انقلاب گفت: نظر ایشان برای دولت و همه مطاع است. دسترسی طبق پروتکل باید مدیریت شده باشد و این در اختیار ما است. با توجه به خطوط قرمز نظام که رهبر معظم انقلاب نیز بارها به آن تاکید کرده اند، وظیفه ما رعایت اصول، چارچوب ها و خط قرمزهاست که غنی سازی در داخل ایران نیز یکی از این خطوط است.

رییس جمهوری فناوری در زمینه غنی سازی و تحقیق و توسعه را از دیگر خطوط قرمز نظام و کشور دانست و تصریح کرد: مذاکره کنندگان ما به خوبی خطوط قرمز را می دانند و بدان آگاه هستند. رییس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: باید اصول دینی ملی و انقلابی ما حفظ شود و راهی را انتخاب کنیم که کوتاهترین و کم خرج ترین باشد و می توان این کار را سیاست درست نامید.

روحانی با اشاره به اینکه تدبیر به معنای آینده نگری است اضافه کرد: اگر نتوانیم درعلم، فناوری، فرهنگ و دانش با کشورهای دیگر رقابت کنیم و خدای ناکرده عقب بمانیم چه پاسخی باید به آیندگان دهیم. رییس دولت یازدهم اضافه کرد: انشاءالله به حول و قوه الهی با هدایت، همت و پشتیبانی مردم همچنین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از پیچ های مختلف از جمله هسته ای عبور خواهیم کرد.

روحانی گفت: نکته دیگر سخنم در مورد منطقه است. دشمنان برای ملت های منطقه ناامنی ایجاد کرده اند ببینید چه بلایی بر سر مردم منطقه آورده اند؟ وی با یادآوری شرایط امروز عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و همچنین یمن گفت: آیا در هیچ کجای دنیا دیده اید که این گونه مردم گرفتار باشند، اگر این فجایع در اروپا اتفاق می افتاد همه دنیا فریاد می کشید.

رییس جمهوری با بیان این جمله که متاسفانه در دنیای امروز عدالت و اخلاقی وجود ندارد و برای همین باید حواسمان جمع باشد اضافه کرد: به همین دلیل باید قدرت نیروهای مسلح و توانمندی های ما روز به روز افزایش یابد چرا که اگر دنیا، دنیای صلح و عدالت بود غصه ای نبود. رییس شورای عالی امنیت ملی در ادامه سخنان خود گفت: انشاءالله با تیزبینی رهبر معظم انقلاب و توجهات ملت، نیروهای مسلح و دولت نخواهیم گذاشت آنچه که بدخواهان ایران به دنبال آن هستند آتش ناامنی و درگیری به مرزهای ایران برسد. روحانی تصریح کرد: همه دست به دست می دهیم با برادری محبت و یکپارچگی و انسجام کشور را امن تر از گذشته در مسیر توسعه پیش خواهیم برد.