به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۸:۲۶
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۶ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۸۵۹۱۳

اعتراض علی مطهری به موازی کاری‌ها

گروه سیاسی: نماینده تهران در نطق امروز خود، مجلس را محق دانست که به بررسی توافق ون بپردازد و نسبت به موازی کاری در شوراهایی همچون شورای امنیت انتقاد کرد.
اعتراض علی مطهری به موازی کاری‌ها
علي مطهري در نطق امروز خود با بيان اينکه بدون شک مجلس بايد درباره توافق وين نظر بدهد و اين که فقط شوراي امنيت در اين باره ذي حق است، حرف باطلي است، ادامه داد: مجلس اختيارات بالايي در اين زمينه دارد و تنها نهاد قانون گذاري است. اما با ايجاد شوراهاي موازي، جايگاه مجلس را تقليل داده اند. يکي از اين شوراها شورا ي امنيت ملي است. نمي شود که شوراي امنيت در جايي کار قوه قضاييه را انجام دهد و جايي کار مجلس را! مجمع تشخيص مصلحت و شوراي عالي قضايي و شوراي فضاي مجازي و .....هم گاهي قانون گذاري مي کنند که موازي کاري با مجلس است. گزيده اي از نطق امروز وي را در ادامه بخوانيد:

    بررسي توافق هسته اي در وين، در مجلس با ارائه لايحه دولت امکان پذير است.
    اين توافق نتيجه تلاش تمامي دولت هاست هرچند اين دولت بيشترين تلاش را کرد و دولت قبل مي توانست بهتر عمل کند.
    پس از توافق بايد فرهنگ کار و تلاش و توليد در کشور نهادينه شود. مبادا رسانه ها انتظارات کاذبي مثل افتتاح مکدونالد و فرهنگ بخور و بخواب را ترويج کنند!
    عده اي به حق نگرانند که توافق با غرب موجب استحاله آرمان هاي انقلاب شود. اما اينگونه نيست و هرگاه ما در صدور انقلاب و امور فرهنگي کوتاه بياييم، بايد نگران بود.
    دادگاه حمله کنندگان به اينجانب در شيراز به زودي برگزار مي شود. از مقامات قضايي مي خواهم بيش از آنکه به جوانان نادان که مورد استفاده منافقان قرار گرفته اند به ريشه امر بپردازند.
    دولت رودربايستي ها را کنار گذاشته و واقعيت را به مردم بگويد. دست کم مجلس با طرحي دو فوريتي ملت را از شر قانون هدفمندي خلاص کند، چرا که اقتصاد مقاومتي با اين طرح سازگاري ندارد.
    عده اي زاهدان احمق ابزار منافقان زيرک قرار گرفته اند. امروز مردي از جنس اميرالمومنين لازم است که چشم فتنه داعش را در بياورد.
    برخورد ناخوشايند با معلمان در مقابل مجلس خلاف قانون اساسي است و بايد تاليف قلوب شود.
مرجع : خبرآنلاین