به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۷ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۵۱۷۰۳
پخش‌شبنامه از آثار دولت احمدی‌نژادست

واکنش استاد حوزه به لاابالی‌خواندن وزیر!

گروه سياسي: يك استاد حوزه و دانشگاه گفت که استیضاح وزیر علوم سیاسی است و انگیزه های علمی در آن دخیل نیست.
واکنش استاد حوزه به لاابالی‌خواندن وزیر!
آیت الله غرویان در گفتگو با پایگاه خبری «انتخاب» بیان داشت: گره کار استیضاح گران سیاسی است، اینکه می گویند نحوه ی فعالیت فرجی دانا فضای علمی کشور را تحت تاثیر قرار داده واقعیت ندارد. بنده در فضای علمی چه در حوزه و چه در دانشگاه حضور دارم و حقیقت این است که مسائل علمی زمان بر است، از نگاه من این استیضاح صرفا با انگیزه ی سیاسی انجام می گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه مسئله ی افشای بورسیه های غیرقانونی را یکی از عوامل اصلی استیضاح فرجی دانا دانست و گفت: جناح سیاسی خاصی که استیضاح کنندگان وابسته به آن هستند از این ماجرا مسئله ی ضربه ی بزرگی خوردند. وی گفت: اگر جناب فرجی دانا صلاح ببینند، در جلسه استیضاح مسائل را شفاف بیان می کنند تا ملت در جریان قرار بگیرد.

آیت الله غرویان افزود: معتقدم، اعتدالیون هر چه بیشتر مصالح را در نظر می گیرند و بعضی از اتفاقات را بیان نمی کنند، از آن طرف، برخی از آقایان ملاحظه کرده و قدم به قدم جلوتر می آیند سخنان نامربوطی را می گویند. البته رئیس جمهور اخیر به این دسته هشدار داد و اعلام کرد که از اقدامات آن ها آگاه است. وی افزود: اینها همان کسانی هستند که بیشتر در مقابل دولت موضع گرفته اند و دائما مخالفت می کنند و می توانند مصداق همان افراطیون و خطاب اخیر رئیس جمهور (نقطه مقابل شیردل) باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه در واکنش به پخش شبنامه در مجلس علیه رئیس جمهور گفت: فضای کشور ما به این شبنامه ها عادت کرده است، متاسفانه این اتفاقات از اثار دو دولت قبلی است که همچنان فضای کشور را متنشج کرده و می کند، شاید دهها سال طول بکشد ان فضای بداخلاقی دولت های گذشته ترمیم شود. این آاقایان نمی توانند با این اقدامات از حضور رئیس جمهور در مجلس و دفاع از فرجی دانان جلوگیری کنند. رئیس جمهور با پشتوانه ملت و رهبری اقتدار و لازم را دارد و با قاطعیت به بیان واقیعت ها خواهد پرداخت و دفاع جانانه ای از وزیر علوم خواهد کرد.

آیت الله غرویان در ادامه گفت: بعید می دانم استیضاح وزیر علوم رای بیاورد، با این حال به عنوان یک شهروند از آقای لاریجانی می خواهم که به مانند دفعات قبل به نحو معقولی فضا را اداره کنند. اینکه آقای لاریجانی می گویند کشور به آرامش نیاز دارد و آرامش را برهم نزنید، مقصودشان همین استیضاح کنندگان است.

این استاد حوزه و دانشگاه در واکنش به «لاابالی» خواندن فرجی دانا توسط یکی از اعضای مجلس خبرگان گفت: باتوجه به اعتماد رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور و اعتماد به وزر، شرعا به خودم اجازه نمی دهم چنین تعبیری را بکار ببرم، جناب فرجی دانا مورد اعتماد بسیاری از مراجع بزرگوار از جمله آیت الله صافی گلپایگانی است. وی افزود: به هرحال این تعابیر دارای مسئولیت است و کسانی که این کار را می کنند بايد مسئولیتش را شرعا برعهده بگیرند.