به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۸ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۸۸۴۳۳
عارف: اصلاح طلبان بهانه به دست رقیب ندهند

مراقب اتاق فکر جریان رقیب اصلاحات باشید

گروه سیاسی: رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه اصلاح‌طلبان خود را جریان اصلی انقلاب می‌دانند گفت:اتاق فکر جریان رقیب اصلاحات به دنبال شکاف در خانواده اصلاحات است و اصلاح طلبان مراقب باشند بهانه به دست رقیب ندهند.
مراقب اتاق فکر جریان رقیب اصلاحات باشید
دکتر محمدرضا عارف در همایش" اصلاحات و اعتدال" که در شهریار برگزار شد ضمن گرامی داشت دهه کرامت و سالروز ورود آزادگان به میهن،با بیان اینکه تفکر اصلاح طلبی ریشه در انقلاب،و برخواسته از اسلام ناب و اندیشه های رهبر فقید انقلاب است،گفت: روندی که در خرداد سال۹۲ پشت سر گذاشته شد با درایت مقام معظم رهبری و حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری تحقق یافت و باعث قرارگرفتن ایران اسلامی در مسیر پیشرفت و تعالی شد. این مسیر باید استمرار پیدا کند و با توجه به شرایط خاص کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد، همبستگی و یکپارچگی هستیم. گروه ها و جریانات سیاسی از هرگونه رو در رویی و موضع گیری علیه یکدیگر پرهیز کنند و اصل را بر وحدت و همدلی قرار دهند.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان خود را جریان اصلی انقلاب می دانند ،بر ضرورت اجرایی شدن همه اصول قانون اساسی تاکید کرد و گفت: راهبرد عمومی در چارچوب مشارکت حداکثری  پیگیری شود و همانطور که در سال ۹۲ و در آن شرایط خاص به پیروزی رسیدیم در انتخابات پیش رو نیز می توان به چنین موفقیتی نائل شد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با تاکید بر اینکه جریان اصلاحات هیچ راهی جز پیروزی در انتخابات مجلس ندارد،خاطرنشان کرد: راه استمرار انقلاب، اعتقاد به رقابت جدی و  قانونی گروه های اصلاح طلب و اصول گرا است و از نظر ما باید در فصل انتخابات با جدیت رقابت کرد و پس از انتخابات رقابت ها به رفاقت مبدل شود. با رعایت اخلاق و قانون باید مبارزات انتخاباتی به صورت جبهه ای دنبال و در داخل جبهه نیز تقویت انسجام درونی پیگیری شود.

عضو مجمع  تشخیص مصلحت نظام  با بیان اینکه هیچ راهی جز حرکت جبهه ای و انسجام تشکیلاتی نداریم ،تاکید کرد: سنگین ترین ضربه هایی که اصلاحات متحمل شده ناشی از تفرقه و اختلاف بوده و باید در نظر داشت که شکاف میان جریان ها و گروه های اصلاح طلبی به ضرر ما تمام خواهد شد.

 اولویت دادن به جوانان و زنان از مولفه هایی است که با اندیشه اصلاح طلبی و انقلاب سازگاری و قرابت بسیاری دارد. اصالت دادن به حوزه های انتخابیه، اصلی ضروری و حائز اهمیت است و باید با تشکیل و گسترش شورای واحد در دیگر استان ها، مسائل در همان حوزه ها و شوراهای استانی حل و فصل شود و تنها در صورت عدم حل مسائل، موارد بحث برانگیز به تهران بیاید.

عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: باید در نظر داشت که همواره منافع ملی بر منافع جبهه ای، حزبی و گروهی تقدم دارد و در این عرصه باید از هر گونه سهم خواهی و وزن کشی پرهیز کرد که در چنین صورتی پیروزی و موفقیت مردم و کشور میسر خواهد شد.
حرکت بر مبنای مشترکات و در چارچوب راهبردهای توافق شده و گفتمان مشترک،مسئولیت پذیری و تلاش حداکثری و توقع و مطالبات حداقلی در داخل جبهه،پرهیز از هر گونه اقدام که باعث کاهش آرامش و نشاط در جامعه می شود ،تشویق تشکل های غیر سیاسی مردمی(NGO ها) به نقش آفرینی در زمینه های مختلف از جمله حضور مردم در انتخابات از جمله الزامات حرکت جبهه ای است که عارف به اصلاح طلبان توصیه کرد  آن را مورد توجه قرار دهند.
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان در پایان به اصلاح طلبان ،بخصوص به جوانان اصلاح طلب توصیه مهمی کرد و گفت: جوانان عزیز اصلاح طلب توجه داشته باشند  که باید از هرگونه حاشیه سازی و پرداختن به حاشیه ها پرهیز کرد.اگر فردی در طیف گسترده اصلاحات خطایی کرد نباید در فضای مجازی به آن پرداخت و به آن پاسخ داد.رقیب اصلاحات در اتاق فکر خود مترصد ایجاد چنین فضاهایی برای تفرقه و انشقاق در درون خانواده اصلاحات است باید مراقبت کرد جبران یک خطا و اشتباه با خطای دیگر همراه نشود.
مرجع : امید

بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۸ ۱۶:۲۰
به جای رواج و تکثیر تفکر اصلاح طلبی در همه زمینه ها..این چن وقته همین حرف های تکراری از سران اصلاحات می شنویم! (320442)
خسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۹ ۰۱:۴۵
واقعا...دلمان تنگ شده برای شجاعت های دوران اصلاحات! (320467)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۹ ۰۵:۳۵
اقای عارف ای کاش شما ریس جمهور می شدید و دوباره دوران طلایی اصلاحات و مجلس ششم تکرار می شد..اقای روحانی در ناباوری همه دولت را به اصولگریان دادند و حتی وزرات علوم را هم که تنها سهم اصلاح طلبان بود را گرفت و به فرهادی اصولگرا و مورد حمایت پایداریها داد تا بورسیه های غیر قانونی هم پروندش بسته شد حتی ایشان هیچ وقت پیگر رفع حصر و رفع ممنوع تصویری خاتمی و رفع ممنوعیت استاد شجریان نبودند و نیستند فقط دو سال شعار و عمل و عقب نشینی برای خشنودی و رضایت اصولگریان بجای عمل به وعده هایی که به مردم دادند. (320468)
امیرازقم
Romania
۱۳۹۴/۰۵/۲۸ ۱۶:۳۶
باید پیش از آن مراقب غضنفر ها بود
ازجمله فومنی و خرازی ! (320443)
شهوند نور آباد دلفان-لرستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۸ ۱۷:۵۷
نقطه نظرات وراهکارهای عاقلانه ومردم محور جناب آقای دکتر عاف به مردم وجوانان کشورمان امید وتحرک می دهد رجا واثق داریم با توکل برخدا واستعانت ار ولیعصر (عج) وبا وحدت وانسجام حما سه ای بی نظیر انتخاباتی وفرا تر ومیلیونی تر از انتخابات 24 خرداد 92 در اسفند ماه 94 رقم بخورد و انشا الله حاصل این انسجام ووحدت وحماسه وشور وشعور وخرد ودقت وصبر وبر دباری پیروزی قاطع اصلاح طلبان در مجلس دهم باشد واین حاصل نخواهد شد جز اینکه قبول داشته باشیم اولا"میزان رای ملت است دوما"انتخابات ورای مردم حق ناس (320446)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۸ ۱۸:۲۰
لازم به بهانه نیست یه عده اصلاح طلب وطن فروشند و یه عده با نظامند باید بین اینها تفکیک قایل شد (320447)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۸ ۲۳:۰۶
اشتباه فرمودی ایرانی هر چه هم بد باشد وطن فروش نخواهد بود (320459)
اصول طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۸ ۱۸:۲۷
اگر اصلاح طلبان جریان اصلی انقلابند چرا با اصول متقن اسلامی مثل قصاص، حجاب و... مخالف اند؟ (320450)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۹ ۰۱:۳۰
چرا دلواپسا با اصول متقن اسلام و انسانیت مثل راستگویی و قول احسن و عدالت و خیخواهی و همنوع دوستی و اتحاد و کسب مال حلال و حفظ آبروی دیگران و .... مخالفن. مگه اسلام فقط قصاصه؟ (320465)
حسین
Europe
۱۳۹۴/۰۵/۲۸ ۱۸:۳۰
به نظر من این اقا هیچیش به اصلاح طلبا نمیخوره ـ اما مرد شریفیه دنبال صلح ثبات پیشرفته ولی اصلاح طلب نیست (320452)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۸ ۲۳:۱۱
اتفاقا اصلاح طلب واقعی که اعتقاد راسخ به اصول داشته باشد ایشان و سید عزیز و جلیل القدر است (320460)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۸ ۱۹:۰۶
همه هر کسی که در خودش توانایی میبینه کاری برای پیشبرد اهداف انجام بده ولی در نهایت موقع اتخاذ تصمیم نهایی حرف اخر رو به سید واگذار کنند چون هم مشورت پذیره هم با تجربه هم خالی از هرگونه فساد اقتصادی و سیاسی و هم مورد تایید اکثریت بدنه اصلاحات . تنها راه پیروزی و عبور از این گردنه پر پیچ و خم همینه و لاغیر (320453)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۸ ۱۹:۰۹
ازالان خدمتتان عارضیم که فتنه گران راهی به مجلس ندارن.تمامی تریبونها دست ماست.تنورفتنه را روشن نگه داشته ایم ونان خودرا خواهیم پخت.مردم فتنه 88رو فراموش نکرده اند.اصلاحات مرد.رهبر کاریزمای آن الان ممنوعه هست.مابا شعار های مردم فریب خواهیم آمد.مادوقطبی احمدی نژاد وهاشمی را که یکی نماد ساده زیستی ودیگری نماد اشرافیت هست را احیا خواهیم کرد وخبرگان ومجلس را خواهیم گرفت.ای مردم فتنه فتنه فتنه. (320454)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۸ ۱۹:۳۷
جناب عارف وقتی لیدرها و رهبران جبهه اصلاحات در حبس و حصر و ممنوع الخبری هستن توقع زیادی از طرفداران و حامیان اصلاحات نداشته باشید.
دلواپسان نیاز چندانی به تفرقه اصلاح طلبان و تشکیل اتاق فکر ندارن تا زمانی که ستون های اصلاحات با سخترین شرایط مواجهن. (320455)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۸ ۲۳:۱۸
رضا جان امیدوار باشید انشاالله تحت فرامین مقام معظم رهبری با عشق و امید در انتخابات شرکت خواهیم کرد و پیروزی هم با اصلاح طلبان خواهد بود (320461)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۸ ۲۳:۲۱
زنده و پاینده باد عارف (320462)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۸ ۲۱:۱۴
اتاق فکر اصلاحطلبان آنقدر گسترده تر از از رقبا است در همه جا یک گروهی در داخل که به دو دسته اند وفاداران به نظام امثال شما و گروهی دیگر مخالفان وفتنه گران و گروهی در لندن و هلند پاریس آمریکا و ............. (320456)
ناشناس
United States
۱۳۹۴/۰۵/۲۸ ۲۲:۰۴
زنده باد عارف رئیس پارلمان آینده با رای میلیونی مردم تهران (320457)
قنبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۸ ۲۳:۲۲
آره تهرانی های عزیز این بار باید سنگ تمام بگذارند (320463)
پارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۹ ۰۰:۴۹
عارف جان واقعا شرایط بسیار حساسه ،امیدوارم بسان سال ۹۲ بهترین طراحی ها وتدبیر را از خودتان نشان بدید ! خداوند نگهدارتان (320464)
مونا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۲۹ ۰۱:۴۱
با توکل به خدا و حمایت مردم مجلس آینده یکدست اصلاح طلب خواهد بود و دکتر عارف نیز رئیس آن خواهد شد (320466)